Citat:
Ursprungligen postat av
AldrigNojd
Kan du något om statistik? För att just ni kunde dricka massa skit men ändå har bra tänder, betyder det inte att alla som dricker skit kommer undan och har bra tänder. Tycker det här är ett återkommande beteende här inne.
Vad jag försökte få fram är att det beror mycket på vilka anlag man har för bra eller dålig tandhälsa. Mitt ena barn som är 30+ har t.ex fortfarande aldrig haft några hål i sina tänder vilket borde bero på bra anlag då hen inte alltid ätit den bästa kosten.
I Hannas fall handlar det tydligen om ganska dåliga anlag för god tandhälsa förutom att hon äter skit och ibland slarvar med tandborstningen.