2025-05-09, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Jag vet inte varför du gått på Leastons lögn, läs mitt ursprungliga inlägg: mindre än en årslön. med tillägget att det inte är någon biggie om jag förlorar det lilla jag har kvar på Binance.

Skulle Nordea eller Swedbank gå upp med en procent idag skulle det mer än kompensera för dagens likvidation.

Jag tänker mig i storleksordningen en årslön. Typ 300k SEK.

Men det var mer ett generellt utlåtande om det sena fiatsamhället, i vilket arbete är extremt olönsamt och ägande och spekulation desto mer lönande.
Citera
2025-05-09, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Om vi utgår från att siffrorna är korrekta, tjänade du åtminstone tio miljoner SEK på din första kryptotrejd.

Du har ingen universitetsexamen med matematik inbakad i utbildningen, förmodar jag ...

Alternativt inser du inte att < årslön innebär alltifrån oändligt nära noll till cirka 500k (om vi talar om normal svensk årslön).
Citera
2025-05-09, 11:24
Medlem
Citat:
Du har ingen universitetsexamen med matematik inbakad i utbildningen, förmodar jag ...

Alternativt inser du inte att < årslön innebär alltifrån oändligt nära noll till cirka 500k (om vi talar om normal svensk årslön).

Ok, då. Mellan 0 och 20 miljoner SEK i vinst på första trejdet.
Citera
2025-05-09, 11:27
Avslutad
Citat:
Om vi utgår från att siffrorna är korrekta, tjänade du åtminstone tio miljoner SEK på din första kryptotrejd.

Monumental polisiär dikeskörning för femtielfte gången således.

Det går bra för bitcoinkritikerna.
Citera
2025-05-09, 11:29
Medlem
Citat:
Jag tänker mig i storleksordningen en årslön. Typ 300k SEK.

Men det var mer ett generellt utlåtande om det sena fiatsamhället, i vilket arbete är extremt olönsamt och ägande och spekulation desto mer lönande.

Om vi bortser ifrån summor, tycker du själv det är hederlig argumentation när jag skriver:

Citat:
Som utlovat: nära 100k = kortning från Polisen!

Ingångspris: 99623.89

Lev. 10x.

Likvideras på 110605.19

Edit: för att utveckla (men ändå klara Leastons "granskningar" och fultolkningar av tidigare trejds). Jag misstänker att marknaden kommer tycka att Trumps "deal" är en nothing-burger samt att Tether printat "out of thin air" igen. Har jag fel så är det ingen biggie, mindre än en årslön är inne i trejden.

Är det inte helt uppenbart att det inte är några stora summor för mig när jag tidigare angett:

Citat:
Har inte blandat ihop något: jag lät bli att välja stop loss på Binance. Eftersom det bara var kaffepengar kvar så lät jag, precis som du nämnde, att bjussa på resterande del vid auto-likvidering. Dock bör det nämnas att Binance varnar inför likvidation, så det finns tid att agera om det är lite mer seriösa pengar på spel 😺

Citat:
Jo, men det är bara kaffepengar kvar på kontot efter min första (och troligen enda) stora kryptotrejd så det är mer som förr i tiden när man tramsade på blackjackborden efter pokerturneringen …

Edit: Jag var - till skillnad från alla ”miljonärer” i tråden - transparent att jag skulle göra ett större köp då och redovisade sedan ungefär när jag sålde och att jag tömde kontot, förutom en liten position SOL.

Om ni vill slåss mot väderkvarnar och låtsas att jag har förlorat stora delar av min förmögenhet på ett dygn så have fun!

Om ni vill och mår bra av det kan jag spela med och rapportera hur mycket jag får i försörjningsstöd, lägga in uppdateringar om hur mycket mat jag hittar vid dumpster-diving och skicka bilder på hoarding-fyllda hus i USA som jag "bor i"...
Senast redigerad av PolisenOrebro 2025-05-09 kl. 11:33.
Citera
2025-05-09, 11:32
Medlem
Citat:
Ok, då. Mellan 0 och 20 miljoner SEK i vinst på första trejdet.

Det roliga är att jag utan att tänka mig för råkade få med en trejds absoluta summa i ett inlägg så faktum är att det faktiskt går att räkna bakåt och få en mycket tydlig uppfattning om både gårdagens förlust och min vinst efter Trump-grejen!

=)

Ta 1/4 av den summan så har du nästan på öret gårdagens/dagens förlust!
Citera
2025-05-09, 11:32
Medlem
Citat:
Om vi bortser ifrån summor, tycker du själv det är hederlig argumentation när jag skriver:

Som utlovat: nära 100k = kortning från Polisen!

Ingångspris: 99623.89

Lev. 10x.

Likvideras på 110605.19

Edit: för att utveckla (men ändå klara Leastons "granskningar" och fultolkningar av tidigare trejds). Jag misstänker att marknaden kommer tycka att Trumps "deal" är en nothing-burger samt att Tether printat "out of thin air" igen. Har jag fel så är det ingen biggie, mindre än en årslön är inne i trejden.

Är det inte helt uppenbart att det inte är några stora summor för mig när jag tidigare angett:

Om ni vill slåss mot väderkvarnar och låtsas att jag har förlorat stora delar av min förmögenhet på ett dygn så have fun!

Om ni vill och mår bra av det kan jag spela med och rapportera hur mycket jag får i försörjningsstöd, lägga in uppdateringar om hur mycket mat jag hittar vid dumpster-diving och skicka bilder på hoarding-fyllda hus i USA som jag "bor i"...

Ange bara procent av hela portföljen hädanefter, så slipper du sätta griller i huvudet på oss. Och så röjer du inte onödigt mycket om din förmögenhet. Ingen behöver veta något om den.
Citera
2025-05-09, 11:36
Medlem
Citat:
Ange bara procent av hela portföljen hädanefter, så slipper du sätta griller i huvudet på oss. Och så röjer du inte onödigt mycket om din förmögenhet. Ingen behöver veta något om den.

Det kan jag redan nu göra:

Min exponering mot krypto är aldrig mer än mellan 0.1 - 1% av total portfölj och allt över 1% tas ut och överförs till räntepapper, fonder eller aktier.

Enda undantaget blir ju när tillväxten sker plötsligt då kommer det ju fram tills jag hinner sälja av vara mer än 1%.
Citera
2025-05-09, 11:42
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Sommardipp på gång. Tippar 80-85K under sommaren, då kan man köpa in sig inför blow off-top i q4.

Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Monumental polisiär dikeskörning för femtielfte gången således.

Det går bra för bitcoinkritikerna.

Själv har du precis loggat dikeskörning nummer 2 på kort tid Tyger.
Citera
2025-05-09, 11:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Själv har du precis loggat dikeskörning nummer 2 på kort tid Tyger.

Jag ser ingen dikeskörning där? Har du facit på sommarens priser redan?

Snarare du som körde i diket nu precis.
Citera
2025-05-09, 11:46
Medlem
Citat:
Det kan jag redan nu göra:

Min exponering mot krypto är aldrig mer än mellan 0.1 - 1% av total portfölj och allt över 1% tas ut och överförs till räntepapper, fonder eller aktier.

Enda undantaget blir ju när tillväxten sker plötsligt då kommer det ju fram tills jag hinner sälja av vara mer än 1%.

Min fiatexponering var lyckat nog lägre än vanligt precis nu vid den senaste lilla rusningen. Blott i storleksordningen 0,15 promille av portföljen var placerad i fiat senaste veckan. Den delen fick alltså inte ta del av den cirka tioprocentiga köpkraftsökningen.

Sisådär en procent av portföljen är fysiska ädelmetaller. Den delen fick inte heller del av köpkraftsökningen, ehuru den ökade marginellt den också, mätt i fiat.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-05-09 kl. 12:12.
Citera
2025-05-09, 11:50
Medlem
Citat:
Min fiatexponering var lyckat nog lägre än vanligt precis nu vi den senaste lilla rusningen. Blott i storleksordningen 0,15 promille av portföljen var placerad i fiat senaste veckan. Den delen fick alltså inte ta del av den cirka tioprocentiga köpkraftsökningen.

Sisådär en procent av portföljen är fysiska ädelmetaller. Den delen fick inte heller del av köpkraftsökningen, ehuru den ökade marginellt den också, mätt i fiat.

Snyggt!

Till skillnad från många här har jag inget problem med att glädjas åt andras lyckade affärer (vilket säger en hel del om deras ekonomi).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in