2025-05-09, 01:29
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Då kan du tänka dig Polisens 10x short med en årslön precis innan en sådan pump sker…Jag menar, du kan vara relativt nöjd ändå.

Misstaget jag gjorde var att sälja innan uppåttrenden på 4h var bruten, är inte nådig med självkritiken denna afton kan jag lova. Men du har givetvis rätt, hade inte velat byta plats med Polisen direkt.

Uppskattar även dom snälla orden.
Citera
2025-05-09, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Misstaget jag gjorde var att sälja innan uppåttrenden på 4h var bruten, är inte nådig med självkritiken denna afton kan jag lova. Men du har givetvis rätt, hade inte velat byta plats med Polisen direkt.

Uppskattar även dom snälla orden.

Ingen fara med mig, stängde precis på 102607!

Flyttade över allt till att korta ETH.

På tal om att Leaston inte kan läsa och älskar att ljuga:

Det som skrevs var:
Citat:
Har jag fel så är det ingen biggie, mindre än en årslön är inne i trejden.

Vilket alltså innebär ett tal från oändligt nära noll till cirka 500 000 kr.

Edit:

överflytten till ETH på ingångspris 2225.01.
Citera
2025-05-09, 09:10
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro

En sak jag lärde mig tidigt var att aldrig shorta bullmarknader, och aldrig köra leverage long i bearmarknader.

Försök hitta ställen att gå long istället, så slipper du jobba i uppförsbacke.
Citera
2025-05-09, 10:25
Medlem
Citat:
En sak jag lärde mig tidigt var att aldrig shorta bullmarknader, och aldrig köra leverage long i bearmarknader.

Försök hitta ställen att gå long istället, så slipper du jobba i uppförsbacke.

Det hade absolut varit ett alternativ om jag hade trejdat seriöst, men som jag har nämnt tidigare så tog jag först ut en stor vinst, sedan tog jag ut 3/4 av det som var kvar så det enda som är kvar är lekpengar < årslön så det är rena gamblingpengar. Resten är i tryggt förvar i mestadels räntepapper och aktier.
Citera
2025-05-09, 10:32
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Dominansen är åter uppe på 64 procent (coinmarketcaps mätmetod) efter en pytteliten korrigering. Mätt i procentenheter är trenden accelererande, med två procentenheters ökning senaste månaden och mindre än en procentenhet per månad i genomsnitt senaste året. Sedan årsskiftet har dominansen stigit med knappt en och en halv procentenhet per månad i snitt.

https://coinmarketcap.com/charts/bitcoin-dominance/

Tänk om...?

https://ibb.co/BKj7my8x
Citera
2025-05-09, 10:38
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ingen fara med mig, stängde precis på 102607!

På tal om att Leaston inte kan läsa och älskar att ljuga:

Det som skrevs var:

Vilket alltså innebär ett tal från oändligt nära noll till cirka 500 000 kr.

Edit:

Upp över 12% sen din entry.
Din 10x är likviderad nu.
Senast redigerad av Leaston 2025-05-09 kl. 10:43.
Citera
2025-05-09, 10:41
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Det hade absolut varit ett alternativ om jag hade trejdat seriöst, men som jag har nämnt tidigare så tog jag först ut en stor vinst, sedan tog jag ut 3/4 av det som var kvar så det enda som är kvar är lekpengar < årslön så det är rena gamblingpengar. Resten är i tryggt förvar i mestadels räntepapper och aktier.
Synd att det bara är hörsägen iom att dom enda trades där du varit noggrann med detaljerna har gått käpprätt.

Beklagar att du har räntepapper och missar uppgångar i starkare tillgångar.
Men jämför man med 0 utveckling så är räntepapper alltid något, antar jag…
Citera
2025-05-09, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Tänk om...?

https://ibb.co/BKj7my8x

Jag gissar att det blir åtminstone en liten altsäsong (eller kanske en althelg ) tills bitcoin går igenom sitt ATH.

Frustrerande, men det är inget att göra åt.
Citera
2025-05-09, 11:08
Medlem
Citat:

I det sena fiatsamhället spelar man bort ett års arbete med en klackspark...
Citera
2025-05-09, 11:08
Medlem
Citat:
Synd att det bara är hörsägen iom att dom enda trades där du varit noggrann med detaljerna har gått käpprätt.

Beklagar att du har räntepapper och missar uppgångar i starkare tillgångar.
Men jämför man med 0 utveckling så är räntepapper alltid något, antar jag…

Det stämmer ju inte alls, premisserna har ju varit helt tydliga: jag angav efter Trump kom till makten att jag skulle göra min första stora kryptotrejd. Jag var tydlig att jag sålde av ett större belopp och behöll en liten andel Solana (cirka 10% av vinsten). När den backade skrev jag att jag skulle använda dem som lekpengar. Gjorde en liten vinst (förlust på BTC, vinst på DOGE och ETH). Tog ut 3/4 av detta och blev nu likviderad.

Min förlust senaste dygnet motsvarar således ungefär 1/10*1/4 av min totala vinst, dvs 1/40. Det kan jag leva med 👌
Citera
2025-05-09, 11:13
Medlem
Citat:
Det stämmer ju inte alls, premisserna har ju varit helt tydliga: jag angav efter Trump kom till makten att jag skulle göra min första stora kryptotrejd. Jag var tydlig att jag sålde av ett större belopp och behöll en liten andel Solana (cirka 10% av vinsten). När den backade skrev jag att jag skulle använda dem som lekpengar. Gjorde en liten vinst (förlust på BTC, vinst på DOGE och ETH). Tog ut 3/4 av detta och blev nu likviderad.

Min förlust senaste dygnet motsvarar således ungefär 1/10*1/4 av min totala vinst, dvs 1/40. Det kan jag leva med 👌

Om vi utgår från att siffrorna är korrekta, tjänade du åtminstone tio miljoner SEK på din första kryptotrejd.
Citera
2025-05-09, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
I det sena fiatsamhället spelar man bort ett års arbete med en klackspark...

Jag vet inte varför du gått på Leastons lögn, läs mitt ursprungliga inlägg: mindre än en årslön. med tillägget att det inte är någon biggie om jag förlorar det lilla jag har kvar på Binance.

Skulle Nordea eller Swedbank gå upp med en procent idag skulle det mer än kompensera för dagens likvidation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in