2025-05-09, 11:00
  #26785
Medlem
Herregud, hon är precis som ett stort barn.
Citera
2025-05-09, 11:17
  #26786
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Jag fattar inte hur man kan ha så trasiga tänder som 30-åring. Har hon någon tandsjukdom? Hade förstått om hon har 60 år och hade amalgamfyllningar…
Jag har en bekant som är 38 år och som har fått dra ut alla sina tänder och ersätta med implantat. Det beror mycket på genetiska anlag. Både jag och mina nu vuxna barn har mycket bra tänder trots att mina barn fick dricka både söt saft och massa oboy när dom växte upp!
Citera
2025-05-09, 11:20
  #26787
Medlem
Alltså Hanna deklarerade 987 100 år 2024. Hur fan är det möjligt? Alltså inget större ras som spekulerats om här för längesen. Helt jävla otroligt att hon kan ha så hög lön med sitt urkassa insats på sociala medier.
Citera
2025-05-09, 11:24
  #26788
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linneakerstin
Alltså vem använder ens uttrycket ”tjomme”?

Hon kallar sina glasögon för glojärn också haha. Lustigt språkbruk.
Citera
2025-05-09, 11:39
  #26789
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Melia
Att hon inte ens skäms för hur mycket hon försöker kopiera SL. Och det blir bara så jävla cringe

Det är så uppenbart att hon härmar henne, pinsamt verkligen.
Hennes "kontorstid" är nog mest att titta på andra sk influensers som hon sen kan ta efter.
Citera
2025-05-09, 12:43
  #26790
Medlem
Att laga en tand är ju så snabbt överstökat. Knappt man behöver bedöva ens många gånger. Kommer själv från tandläkaren precis efter ett avancerat ingrepp på 1,5 h. Låg faktiskt och tänkte på henne där i stolen då jag läste hennes storys i väntrummet, hon är som ett stort barn. Men man ska ju inte förminska tandläkarskräck om det är vad hon har.

Bra att hon lagar iaf.
__________________
Senast redigerad av Patchoulioud 2025-05-09 kl. 13:06.
Citera
2025-05-09, 12:50
  #26791
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Jag har en bekant som är 38 år och som har fått dra ut alla sina tänder och ersätta med implantat. Det beror mycket på genetiska anlag. Både jag och mina nu vuxna barn har mycket bra tänder trots att mina barn fick dricka både söt saft och massa oboy när dom växte upp!
Vad trist. Mycket handlar nog om gener. Jag har alltid haft otur med tandsjukdom som barn och dåliga tänder som vuxen, men de har aldrig gått sönder, har dock haft hål och andra problem.
Citera
2025-05-09, 13:09
  #26792
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patchoulioud
Att laga en tand är ju så snabbt överstökat. Knappt man behöver bedöva ens många gånger. Kommer själv från tandläkaren precis efter ett avancerat ingrepp på 1,5 h. Låg faktiskt och tänkte på henne där i stolen då jag läste hennes storys i väntrummet, hon är som ett stort barn. Men man ska ju inte förminska tandläkarskräck om det är vad hon har.

Bra att hon lagar iaf.

Men jo, är man vuxen tar man itu med sina issues. Det finns hjälp att få. Men vi vet ju hur Hanna gör när nånting blir jobbigt, jo struntar i det.
Citera
2025-05-09, 14:19
  #26793
Medlem
chiaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Hon kallar sina glasögon för glojärn också haha. Lustigt språkbruk.

Störigt språkbruk. Som en tonåring. Vill man inte vara vuxen och kvinnlig när man är i hennes ålder?
Citera
2025-05-09, 14:38
  #26794
Avslutad
Dagens tips till HT: gummistövlar 👍🏻
Citera
2025-05-09, 14:45
  #26795
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Jag har en bekant som är 38 år och som har fått dra ut alla sina tänder och ersätta med implantat. Det beror mycket på genetiska anlag. Både jag och mina nu vuxna barn har mycket bra tänder trots att mina barn fick dricka både söt saft och massa oboy när dom växte upp!

Kan du något om statistik? För att just ni kunde dricka massa skit men ändå har bra tänder, betyder det inte att alla som dricker skit kommer undan och har bra tänder. Tycker det här är ett återkommande beteende här inne.
Citera
2025-05-09, 15:02
  #26796
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Kan du något om statistik? För att just ni kunde dricka massa skit men ändå har bra tänder, betyder det inte att alla som dricker skit kommer undan och har bra tänder. Tycker det här är ett återkommande beteende här inne.
Vad jag försökte få fram är att det beror mycket på vilka anlag man har för bra eller dålig tandhälsa. Mitt ena barn som är 30+ har t.ex fortfarande aldrig haft några hål i sina tänder vilket borde bero på bra anlag då hen inte alltid ätit den bästa kosten.
I Hannas fall handlar det tydligen om ganska dåliga anlag för god tandhälsa förutom att hon äter skit och ibland slarvar med tandborstningen.
__________________
Senast redigerad av MissDolphin 2025-05-09 kl. 15:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in