2025-05-08, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Vilken trevlig syn!

Man blir nästan lite sugen att skriva till kebabmedpommes, men jag väntar nog tills vi slår nytt ATH.
Det här är Kebab med extremt stark sås, för Kebaben

Jag tycker att det verkar mycket sannolikt att vi får en ny ATH inom maj månad! Och att KebabCoin i vanlig ordning tappar 50% och landar på 0,000743 cent. Enligt TA: 3w moving average. 😂
Citera
2025-05-08, 20:32
Medlem
PumpBabyPumps avatar
Nu börjar de facto en ny cykel, efter alla legala svårigheter. Resan upp till 500k-1M tar fart.
Citera
2025-05-08, 21:23
Medlem
Tror inte det finns någon annan väg än uppåt. Vi är inte långt från QE i USA, och sedan följer övriga med ner i skiten.

"Paper money eventually returns to its intrinsic value, zero."
Citera
2025-05-08, 21:39
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskvadd
Tror inte det finns någon annan väg än uppåt. Vi är inte långt från QE i USA, och sedan följer övriga med ner i skiten.

"Paper money eventually returns to its intrinsic value, zero."

Så sen i framtiden när en tomat kostar $10m så kan ni bitcoinbros skratta hela vägen till banken för en bitcoin ger dig $1b?

I ett hyperinflationsscenario kommer det finnas så mycket andra problem så ingen kommer ha tid att bry sig om vad en bitcoin är "värd".

Bitcoin verkar vara ett bra instrument för trading och skumraskaffärer. Allt annat bygger på en massa fantasifulla scenarios som mer troligt skulle leda till att bitcoin blev helt ointressant (som det redan är för 99.99% av jordens befolkning).
Citera
2025-05-08, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Så sen i framtiden när en tomat kostar $10m så kan ni bitcoinbros skratta hela vägen till banken för en bitcoin ger dig $1b? ...[Etcetera]

Svar här: (FB) Argument för och emot bitcoin och bitcoinisering
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-05-08 kl. 21:59.
Citera
2025-05-08, 21:58
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Stängde här på 99,6k. Kan bli aktuellt med en ny position så fort btc har etablerat sig på andra sidan 100k.

Inte helt nöjd med min exit trots att det var ett vinnande trade, men jag höll mig åtminstonde till planen. Nu letar jag efter en ny position så nära 100k som möjligt.
Citera
2025-05-08, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Så sen i framtiden när en tomat kostar $10m så kan ni bitcoinbros skratta hela vägen till banken för en bitcoin ger dig $1b?

I ett hyperinflationsscenario kommer det finnas så mycket andra problem så ingen kommer ha tid att bry sig om vad en bitcoin är "värd".

Bitcoin verkar vara ett bra instrument för trading och skumraskaffärer. Allt annat bygger på en massa fantasifulla scenarios som mer troligt skulle leda till att bitcoin blev helt ointressant (som det redan är för 99.99% av jordens befolkning).

I min värld ger det hopp till de som inte kan skydda sig.

Bitcoin skulle inte sluts svara i telefon eller gå i konkurs. Bitcoin behöver ingen insättningsgaranti.
Citera
2025-05-08, 22:07
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskvadd
I min värld ger det hopp till de som inte kan skydda sig.

Bitcoin skulle inte sluts svara i telefon eller gå i konkurs. Bitcoin behöver ingen insättningsgaranti.

Som med mycket annat så bygger värde på förtroende. Just nu tar bitcoin piggyback på dollarn och tradas med det som bas. Att det ens är värt något bygger till största del på att befintliga system på något vis erkänt dess existens - när dessa fallerar i ett undergångsscenario har jag svårt att se hur bitcoin reser sig som fågel Fenix ur den askan, men den som lever får se!
Citera
2025-05-08, 22:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PumpBabyPump
Nu börjar de facto en ny cykel, efter alla legala svårigheter. Resan upp till 500k-1M tar fart.

Det är en ljuvlig syn, man behöver bara sitta och ha is i magen hela tiden, ta det lugnt bara så kommer alltid en större uppgång efter ett fall.
Citera
2025-05-08, 23:05
Medlem
Citat:
Inte helt nöjd med min exit trots att det var ett vinnande trade, men jag höll mig åtminstonde till planen. Nu letar jag efter en ny position så nära 100k som möjligt.

Man tar alltid en risk om man sitter med ett icke försumbart kapital i något annat än bitcoin.
Citera
2025-05-08, 23:12
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Man tar alltid en risk om man sitter med ett icke försumbart kapital i något annat än bitcoin.

Lyckligtvis är kapitalet på mitt tradingkonto som jag dribblar med på 4h försumbart i sammanhanget
Citera
2025-05-09, 01:14
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Då kan du tänka dig Polisens 10x short med en årslön precis innan en sådan pump sker…Jag menar, du kan vara relativt nöjd ändå.
Senast redigerad av Leaston 2025-05-09 kl. 01:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in