2025-05-06, 11:43
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Han köper både toppar och bottnar. Två, tre köp per månad verkar vara standard numera

https://saylortracker.com/

Hur ser du på att fler företag ansluter sig till Saylors spekulativa attack mot dollarn? Ökar det eller minskar det riskerna, enligt din uppfattning?

Tänker på Metaplanet, Semler Scientific och nu senast Twenty One Capital. Finns kanske något ytterligare som jag har missat. (Snart kanske Nvidia, enligt vissa spekulationer.) I Sverige avser Bitcoin Treasury Capital AB att ansluta sig till anstormningen. Det återstår att se om de kommer igång.

Mycket toppköp och bottnarna är väl inbromsningar av det (naturliga) fria fallet som han lyckas med. Till en hög kostnad (andras pengar dock).

Att attackera dollarn brukar väl leda till att en Tomahawkmissil kommer på besök och säger åt dig att sluta?
Citera
2025-05-06, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Mycket toppköp och bottnarna är väl inbromsningar av det (naturliga) fria fallet som han lyckas med. Till en hög kostnad (andras pengar dock).

Att attackera dollarn brukar väl leda till att en Tomahawkmissil kommer på besök och säger åt dig att sluta?

Ja, det skulle kunna sluta med en plötslig förändring av spelreglerna av något slag, såsom Huntbröderna drabbades av på 1980-talet:

https://en.wikipedia.org/wiki/Silver_Thursday

Citat:
On January 7, 1980, in response to the Hunts' accumulation, the exchange rules regarding leverage were changed; COMEX adopted "Silver Rule 7", which placed heavy restrictions on the purchase of commodities on margin. The Hunt brothers had borrowed heavily to finance their purchases, and, as the price began to fall again, dropping over 50% in just four days, they were unable to meet their obligations, causing panic in the markets.

Bitcoinmarknaden är emellertid internationell, inte begränsad till en börs, och följaktligen svårare att leka med. Saylor & co står dessutom på god fot med nuvarande regering.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-05-06 kl. 11:57.
Citera
2025-05-06, 12:50
Medlem
Dominansen är åter uppe på 64 procent (coinmarketcaps mätmetod) efter en pytteliten korrigering. Mätt i procentenheter är trenden accelererande, med två procentenheters ökning senaste månaden och mindre än en procentenhet per månad i genomsnitt senaste året. Sedan årsskiftet har dominansen stigit med knappt en och en halv procentenhet per månad i snitt.

https://coinmarketcap.com/charts/bitcoin-dominance/
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-05-06 kl. 12:53.
Citera
2025-05-06, 17:23
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Du förstår inget om trading och bryr dig typ inte heller. Varför skriver du i den här tråden då?

94.3 golvet blev ett tak så det bröt ner igen. Mot 93.8 nu då.

Rätt stora volymer som tradas vilket brukar ge uppgång. Riktigt svagt att kursen inte lyfter trots handelsvolymerna.
Ditt "golv på 94.3 som blev ett tak" -finns bara i din fantasi. Priset har inte respekterat nivån alls utan har korsat den över 10 gånger bara idag.

Du som tror att BTC skall ner mot 0, vad gör du själv här?
Citera
2025-05-06, 18:01
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ditt "golv på 94.3 som blev ett tak" -finns bara i din fantasi. Priset har inte respekterat nivån alls utan har korsat den över 10 gånger bara idag.

Du som tror att BTC skall ner mot 0, vad gör du själv här?

TA är varken regler eller vetenskap, mest riktlinjer.

Tjänar pengar på raset. Ni som aldrig säljer kommer aldrig tjäna något - bag holders kallas ni.
Citera
2025-05-06, 18:05
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Tjänar pengar på raset.
Det tror jag vad jag vill om...
Citera
2025-05-06, 21:37
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Tappade morgonstödet på 94.3. Det dagliga raset fortsätter, ser vi Kalles 8-10k redan innan sommaren?
Du börjar förstå varför man inte skall sitta på minusgraden och tala om ”tappade stödet, det dagliga raset fortsätter” va? Blir lite pajigt att sen anklaga andra för att inte kunna något om trading…

Https://imgflip.com/i/9t2vdf

Citat:

Tjänar pengar på raset. Ni som aldrig säljer kommer aldrig tjäna något - bag holders kallas ni.
Och förlorar i pumpen då antar jag…
Senast redigerad av Leaston 2025-05-06 kl. 21:39.
Citera
2025-05-06, 21:48
Medlem
Citat:
Du börjar förstå varför man inte skall sitta på minusgraden och tala om ”tappade stödet, det dagliga raset fortsätter” va? Blir lite pajigt att sen anklaga andra för att inte kunna något om trading…

Jag tror du ska vara väldigt, väldigt försiktig med att kalla andras prediktioner för pajiga.

Citat:
I november 2026 så ligger Bitcoin priset på $3-$6 miljoner.
Under 2030 så ligger Bitcoin priset på $8-$10 miljoner

Når vi halvvägs är jag glad ändå.

Detta kommer, med all sannolikhet, vara den sämsta prediktionen i hela trådens historia.
Citera
2025-05-06, 21:50
Medlem
DVikings avatar
Citat:

Du var aldrig inne i tråden när kursen var 93.5?

Varför är du och skriver i en tråd om trading? Du håller inte på med det och förstår inget, så gå och kladda nån annanstans.
Citera
2025-05-06, 22:02
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Getingens veckouppdatering V.18 2025

BTCUSD
Har tonat ner dom färgade områdena ovanför för tydlighetens skull samt bytt färg på en av dom horisontella lila motståndsnivåerna som nu istället är turkos. Här även adderat en ny trendlinje i form av stigande grön diagonal direkt under oss.
Vart parkerade sig förra veckans ljus? - I 93-94k-zonen.
Tjurarna har initierat en imponerande kontratrend som stöttas av grön stigande diagonal. Så länge den är intakt är det fritt fram för priset att ta sig an problemområdet ovanför som utgörs av Lila horisontell, Turkos horisontell, orange horsiontell samt lila fallande diagonal. Klart viktigast att ta ut är lila fallande diagonal.
Tjurarna har även momentum på indikatorsidan i form av Stochastiska som stiger efter det tidigare tjur-krysset. Nu är även den nedåtgående RSI-trenden definitivt bruten på veckan.

Graf 1W: https://ibb.co/G4TCmKhP

BTC.D
Inga större förändringar sedan förra veckan, dominansen är fortfarande parkerad inom det gula området. Det enda som kan vara värt att nämna är att man kan ana att RSI-läsningen har börjat att peka nedåt. Återkommer till det nästa vecka om den blir mer uttalad.

Graf 1W: https://ibb.co/27xj7S2j

SPX
Röd diagonal korsad! Nu är det rimligt att förvänta sig att tjurarana har vind i seglen. Kan priset stänga veckans ljus över någon av dom orangea motståndsnivåerna? Behåller röd diagonal på grafen om en plötslig dekorrelation skulle inträffa eller om veckans ljus mot förmodan skulle stänga på eller under trendlinjen, - en risk som tyvärr aldrig helt kan uteslutas.

På indikatorsidan har stochastiska börjat att röra sig uppåt efter det tidigare tjur-krysset.

Graf 1W: https://ibb.co/hFykCNFy

Getingens veckouppdatering V.19 2025

BTCUSD

Grön stigande diagonal är fortfarande intakt och förra veckans ljus parkerade sig precis under lila horisontell. Nu återstår det att se om tjurarna kan lyckas stänga den här veckans ljus över lila horisontell, turkos horisontell, eller ännu bättre - lila fallande diagonal. Om någon av nivåerna jag precis nämnde lyckas mota bort priset och grön stigande diagonal går förlorad förväntar jag mig minst ett retest av 85-86k området.

Inga större förändringar på indikatorsidan sedan förra veckan.

Graf 1W: https://ibb.co/gLKWfRVY

BTC.D - Bitcoindominansen

Dominansen avancerar uppåt i det gula området och kommer snart att tvingas ta itu den övre svarta diagonala trendlinjen.

Diskuterade en bearish div på RSI-sidan för några veckor sedan, om dominansen fortsätter upp kan den komma att invalideras.
Det kommer att bli helt avgörande hur dominansen ragerar uppe vid den svarta diagonala trendlinjen.

Graf 1W: https://ibb.co/B5fjgXr3

SPX
veckan stängde grön. Den nedre orangea horisontella nivån korsades. Grön stigande diagonal är fortfarande intakt. Nu återstår det att se hur långt kontrarallyt orkar härifrån.

Graf 1W: https://ibb.co/XZFZNh6t
Citera
2025-05-06, 22:08
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
När körde jag i diket?

Spela inte dum Tyger, du vet mycket väl vilken dikeskörning som avses. Tänkte skona dig ifrån att citera den återigen i tråden.
Citera
2025-05-06, 22:17
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Så vad säger prisgrafen att du skall göra nu? Är du long eller kort för stunden? Sitter på händerna?

Förslagsvis kan du ju du ta och läsa mina veckouppdateraringar om du är nyfiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in