Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-05, 11:31
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Det är intressant att höra om andras trades, det är det. Dock är det stora varningslampor på folk som i efterhand berättar hur dom prickar bottnar och toppar. Skall du skryta om dina 3x longs så skulle det hedra dig mer om du berättar om dem när du tar dem, inte 6 timmar efter en 10 procentig uppgång...

Jag kan berätta när jag har sålt..
Misstror du mig även när jag skriver att jag ligger back på clsk, mara och coin?
Citera
2025-04-05, 13:18
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Så vad tror herrarna om utsikterna för EgoistN:s påstådda 3x long på strategy?

Tvingats låna till sitt uppehälle och trade med hävstång på det. Recept på dikeskörning mest troligt.
Citera
2025-04-05, 14:11
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Tvingats låna till sitt uppehälle och trade med hävstång på det. Recept på dikeskörning mest troligt.

Ja några av användarna i tråden är märkbart under press för tillfället, dels EgoistN som lånar till sitt uppehälle och sen har vi även Monerokungen som är såpass down bad att han uttrycker sig i termer av att vilja lönnmörda Donald Trump
Citera
2025-04-05, 14:13
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Så vad tror herrarna om utsikterna för EgoistN:s påstådda 3x long på strategy?
Jag är själv long sedan en tid tillbaka, dock inte 3x då den är volatil så det räcker ändå.
Citera
2025-04-05, 14:15
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Jag är själv long sedan en tid tillbaka, dock inte 3x då den är volatil så det räcker ändå.

Long sedan 109k?
Citera
2025-04-05, 14:18
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Long sedan 109k?
Har köpt hela dippen ner, ligger på runt +/-0 på dessa nivåer. Har blivit en av mina största positioner på Avanza, det var inte tanken när jag började köpa högre upp, men kände mig tvungen att sänka GAV:et vartefter som priset fortsatte dippa.
Senast redigerad av Leaston 2025-04-05 kl. 14:26.
Citera
2025-04-05, 14:27
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Har köpt hela dippen ner, ligger på runt +/-0 på dessa nivåer. Har blivit en av mina största positioner på Avanza, det var inte tanken när jag började köpa högre upp, men kände mig tvungen att sänka GAV:et vartefter som priset fortsatte dippa.

Kör du hävstång alls?
Citera
2025-04-05, 14:32
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Kör du hävstång alls?
Snabba svaret är nej.

Men ibland för att stilla gambling nerven så kan jag köra någon hävstångs trade på max 5x, för smågrus. Verkligen smågrus då.
Citera
2025-04-05, 14:41
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Snabba svaret är nej.

Men ibland för att stilla gambling nerven så kan jag köra någon hävstångs trade på max 5x, för smågrus. Verkligen smågrus då.

Så det är en kortsiktig spotposition då med andra ord? På vilken nivå började du köpa?
Citera
2025-04-05, 14:50
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Så det är en kortsiktig spotposition då med andra ord? På vilken nivå började du köpa?
MSTR började jag köpa (igen) vid $380 någonting och hela vägen ner till $250, om jag minns rätt.

Planen är att hålla ett 6-12 månader till beroende på prisrörelserna. Och köpa Bitcoin för hälften. Men så länge det går snack om att MSTR och Infinite money glitch så vill jag vara exponerad mot MSTR.
Senast redigerad av Leaston 2025-04-05 kl. 14:59.
Citera
2025-04-05, 17:08
Avstängd
EgoistNs avatar
Kämpa Bitcoin!
Kollar jag på 12-månadersgrafen kan jag ana en tendens till en rund botten. Ett av tre mönster jag tar hänsyn till..

De andra två är dubbelbotten och cup&handle.
Citera
2025-04-05, 17:11
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Kämpa Bitcoin!
Kollar jag på 12-månadersgrafen kan jag ana en tendens till en rund botten. Ett av tre mönster jag tar hänsyn till..

De andra två är dubbelbotten och cup&handle.

Fast vänta lite nu här va EgoistN, en del av det du räknade upp precis är ju grafiska mönster, håller du på och sadlar om till streckritare eller vad är det frågan om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in