2025-05-08, 22:47
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Möjligt, men ointressant vad jag vet och inte vet. Du vet uppenbarligen inte allt, vet du inte, kontakta din idol och lägg sen upp informationen du då får reda på, om du vågar.

Inte för att du kommer få det från din idol, men ändå.

Ja och du vet ju jääättemycket.

Det var ju du som kom dragandes på informationen om GROVT MORD...
Senast redigerad av granny-panties 2025-05-08 kl. 22:50.
Citera
2025-05-08, 22:48
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Var någonstans påstår Jocki att stämplingen lades ner p g a åtalsunderlåtelse...? Det är detta som är frågan - ingen annan.

Se så, stava dig nu igenom din egen uppladdning och säg "jag hade fel igen".
10 april runt kl 16.00 kom nyhetstidningar ut med att "Christofer ”Chrippa” Berg frias från misstankarna om stämpling till grov misshandel mot sin bror Joakim Lundell."
10 april runt kl 16.00 postade Jocke meddelandet "Fick idag beslut på att dom flesta anmälningar emot min bror läggs ner, och anledning i nästan alla fallen är såkallad åtalsunderlåtelse."

Jocke vet hur man manipulerar och lurar sina följare.

Men enligt dig är det såklart en slump att Jocke skrev "Fick idag beslut...åtalsunderlåtelse." samma dag som chrippa friades från misstanke om stämpling.
Citera
2025-05-08, 22:51
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Möjligt, men ointressant vad jag vet och inte vet. Du vet uppenbarligen inte allt, vet du inte, kontakta din idol och lägg sen upp informationen du då får reda på, om du vågar.

Inte för att du kommer få det från din idol, men ändå.
Jag vet mer än du tror, och uppenbarligen mer än du vet.
Chrippa är inte min idol.
Men kommer du ihåg när Chrippa satt häktad för misshandel av Linnea, och hur du försvarade honom och pratade om honom som ett oskyldigt offer?
Den enda av oss 2 som sett chrippa som en idol och försvarat honom är du.
Citera
2025-05-08, 22:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Nej, jag är övertygad om att chrippa är skyldig till det han gjort, men det gör det inte okey att ljuga och påstå att han är skyldig till saker som det inte finns bevis för.

Han kommer åka i fängelse för eko brott.
Varför är det då viktigt för er att han måste vara skyldig till stämpling när det inte finns bevis för det enligt polisen?
Varför är det så viktigt för er att utredningarna lades ner pga åtalsunderlåtelse trots att chrippa nu bevisat att flera blivit nedlagda pga brist på bevis?

Vilka är ”er”?
Och varför kämpar du så hårt för att argumentera i all oändlighet för en idiot?
Citera
2025-05-08, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiViNE
Var det endast det han skrev? Inget mer?
Efter många timmar skrev han ett tillägg, det först efter att tidningar gick ut med att stämplingen lagts ner på grund av åtalsunderlåtelse, då skrev han i stora drag ”förresten las stämplingen inte ner på grund av åtalsunderlåtelse, låt mig vara”

Med det faktum att det enda brottet Jocke själv på Instagram storys har uttalat sig som brottsoffer för är stämplingen så går det bara att se det som ett medvetet sätt att vilseleda alla sina följare.
Citera
2025-05-08, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Ljugarbänken idag igen. Din definition av tät följd en halv arbetsdag eller tre långluncher?

Det han skrev vid två separata tillfällen kan därför inte tolkas tillsammans som ett och samma uttalande.

Jocki har fortfarande aldrig sagt det du påstod. Välj vilken tidshorisont du önskar: det har inte hänt ändå.
Citera
2025-05-08, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Efter många timmar skrev han ett tillägg, det först efter att tidningar gick ut med att stämplingen lagts ner på grund av åtalsunderlåtelse, då skrev han i stora drag ”förresten las stämplingen inte ner på grund av åtalsunderlåtelse, låt mig vara”

Med det faktum att det enda brottet Jocke själv på Instagram storys har uttalat sig som brottsoffer för är stämplingen så går det bara att se det som ett medvetet sätt att vilseleda alla sina följare.

Han har alltså aldrig påstått det. Kan du försöka få Dopy att förstå det?
Citera
2025-05-08, 23:00
Medlem
Citat:
Jag vet mer än du tror, och uppenbarligen mer än du vet.

Då kan ju du lägga upp anmälan eller delgivningsförhöret med kräket i stämplingsärendet. Ser fram emot det.

Du är anting lurad eller okunnig - vad väljer du..?
Citera
2025-05-08, 23:01
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Jocki publicerade fem stories om detta i tät följd 10 april.

Påstod Jocki att åtalsunderlåtelsen gällde stämplingen eller ej? Endast ja eller nej är korrekt.

Ja, det är korrekt, du avslöjades som lögnare igen.
Jag skulle inte kalla 3 timmar emellan "tät följd", sista meddelandet var där han sa att stämplingen var pga brist på bevis, så i 3 timmar lät han sina följare tro och sprida felaktig information.
Citera
2025-05-08, 23:03
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiViNE
Var det endast det han skrev? Inget mer?
Här
Citat:
Här är Jockes första story om det, och där nämns inte ett ord om brist på bevis.
https://imgur.com/a/ENWPMHS
I 3 timmar lät han folk tror och sprida detta, sen gick han ut med ett "förtydligande" att just stämplingen är nedlagt pga brist på bevis.
Citera
2025-05-08, 23:03
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ja han är riktigt hotfull. Det borde belysas och rätten borde ta det i beaktning under fredagen.
Vad har han uttalat för hot/hotfullt?
Citera
2025-05-08, 23:06
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Jag går på hans egna ord. Nån endaste gång kanske han inte ljuger? Du brukade pma så ofta att han inte hann läsa, och han beskrev dig som "hyperintressant" men "manisk".

Så - upp med anmälan och/eller hans förhör. Sanningen finns där, och den är inte på din sida denna gång heller.
Har du läst anmälan och förhöret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in