Citat:
Ursprungligen postat av
Rhodez
Givetvis ligger du övriga befolkningen till last genom att leva på bidrag eller A-kassa. Verklighetsfrånvänt påståenden.
Varför tar du inte ett jobb som pott-kusk inom äldrevården? Det skrivs frekvent att de har svårt att värva personer som kan ordentlig svenska.
Arbetslösa hjälper till att hålla nere räntorna, så ibland är det viktigaste jobbet man kan göra att inte göra nåt jobb alls. Men jag ger även både pengar och några timmar i veckan åt en ideell förening, så jag gör samhällsnytta ändå. Kanske rentav mer än dig.
Vårdyrket är jätteviktigt, men det passar inte alla och jag är en av dem. Dessutom: behöver man vara utbildad undersköterska för att få fast tjänst i äldreomsorgen i min kommun, så det är inte ett relevant jobb för mig. Dessutom 2: nedskärningar gör att även undersköterskor går arbetslösa nu, trots att det finns behov i form av en åldrande befolkning. Minskade statsbidrag från den blåbruna regeringen gör att det inte finns pengar att anställa helt enkelt. Farmor får många gånger leva med en otorkad bakdel. Påverka gärna det med röstsedeln nästa gång du får möjlighet.