Citat:
Ursprungligen postat av
Rhodez
Jag har inte påstått att det är så. Men orsaken är att arbetskraftens kvalifikationer inte matchar vad som efterfrågas. Detta måste man ha klart när man diskuterar arbetslöshet. Man kan inte bara låtsas som att det är ofrånkommligt.
Jag har själv aldrig sökt jobb. Jobben söker mig. Så är det för många.
Så är det många som är lata och kräver för mycket. Som mannen ovan som inte kan söka jobb som pott-kusk i äldrevården. Någon måste ju göra jobbet. Kan inte ha folk som går arbetslösa samtidigt som det är svårt rekrytera till jobb de kan ta.
Om du hade varit en "vinnare" så hade du inte skrivit här på forumet till att börja med.
Vanliga människor borde vägra att arbeta för småpengar, så skulle "eliten" tvingas beskatta sina rika kompisar istället för medelklassen.
Salig Tjohilda dog av cancer för många år sedan, så hon ställdes aldrig inför det problemet, men hon skrev en gång att den som drog in hennes sjukpension skulle hon mörda. Skön inställning