2025-05-07, 16:18
  #49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
A-kassekungen? Jag har ju faktiskt jobbat i ett par år fram till januari. Trivdes bra också, men sen kom högerpolitikens nedskärningar och slog till med stora släggan i offentlig sektor. Men jag hann ju jobba ihop ett par nya a-kassevillkor i alla fall, så man får vara tacksam för det lilla.

Att kalla sin arbetsgivare inkompetent har inte ens jag gjort. Men jag antar att ditt utbrott skedde på förekommen anledning och att du agerade i affekt. Sånt kan hända. En klok arbetsgivare bortser från det och fokuserar på vilken tillgång du är verksamheten och sen borde ni ha skakat hand och gått vidare. Eftersom det inte skedde har du nog rätt i att han var inkompetent.
Misliker du høyresidens politikk fordi den har gjort deg dårligere stilt økonomisk?

Har du barn?

Det er trist når din egen by bare forlater befolkningen din.
Citera
2025-05-07, 16:25
  #50
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drepe
Så planen din er bare å fortsette å søke jobb til arbeidsledighetskassen og forsikringen din tar slutt? Hva skjer da?

Søker du bare jobber som du nettopp har hatt, eller søker du andre jobber som ikke krever opplæring? Renholdere, lagerarbeidere osv.?

Jag har ingen plan, utan tar dagen som den kommer. När a-kassan tar slut (300 dagar x2) övergår man till nåt som heter aktivitetsstöd.

Jag söker jobb som är relevanta för mig, alltså som jag har kompetens och erfarenhet av. Jag har inget körkort, så många jobb går bort på grund av det. Okvalificerade jobb (som inte kräver utbildning) har jag aldrig haft och därför har jag svårt att få dem. Det finns alltid andra sökande som har mer erfarenhet av dem. Men jag gillar att städa och har lite bakteriefobi light, så jag städar hemma istället!
Citera
2025-05-07, 16:54
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Jag har ingen plan, utan tar dagen som den kommer. När a-kassan tar slut (300 dagar x2) övergår man till nåt som heter aktivitetsstöd.

Jag söker jobb som är relevanta för mig, alltså som jag har kompetens och erfarenhet av. Jag har inget körkort, så många jobb går bort på grund av det. Okvalificerade jobb (som inte kräver utbildning) har jag aldrig haft och därför har jag svårt att få dem. Det finns alltid andra sökande som har mer erfarenhet av dem. Men jag gillar att städa och har lite bakteriefobi light, så jag städar hemma istället!

Du är alltså en tärande individ.
Vad hände med din socialistiska älsklingstes att ”var en efter din förmåga” (nej det är inte du som avgör din förmåga).
Citera
2025-05-07, 16:57
  #52
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisLynch
Du är alltså en tärande individ.
Vad hände med din socialistiska älsklingstes att ”var en efter din förmåga” (nej det är inte du som avgör din förmåga).

Ursäkta? Jag står till arbetsmarknadens förfogande. Min arbetslöshet beror på politiska beslut och är inget jag kan klandras för.

Sen är jag aldrig en tärande individ, oavsett vad jag gör eller inte gör. Bara här på forumet bidrar jag med min klokhet och hjälper tusentals dumskallar att vidga sina perspektiv och tänka utanför boxen.
Citera
2025-05-07, 17:09
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Ursäkta? Jag står till arbetsmarknadens förfogande. Min arbetslöshet beror på politiska beslut och är inget jag kan klandras för.

Sen är jag aldrig en tärande individ, oavsett vad jag gör eller inte gör. Bara här på forumet bidrar jag med min klokhet och hjälper tusentals dumskallar att vidga sina perspektiv och tänka utanför boxen.

Du verkar inte anstränga dig för att ta jobb eller förbättra din anställningsbarhet. Ta ett körkort. Lär dig torka gamlingar så kan du avlasta i hemtjänsten. Du är ett utmärkt exempel på hur fel a-kassa och arbetslöshetsersättningar och tillhörande politik.

Typiskt socialister att själv definiera vilket värde de bidrar med.

Samtidigt som närande personer som jag dignar under Malmös skattetryck.
Citera
2025-05-07, 17:34
  #54
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisLynch
Du verkar inte anstränga dig för att ta jobb eller förbättra din anställningsbarhet. Ta ett körkort. Lär dig torka gamlingar så kan du avlasta i hemtjänsten. Du är ett utmärkt exempel på hur fel a-kassa och arbetslöshetsersättningar och tillhörande politik.

Typiskt socialister att själv definiera vilket värde de bidrar med.

Samtidigt som närande personer som jag dignar under Malmös skattetryck.

Varför skulle jag göra det? Jag omskolade mig och tog en YH-examen så sent som 2022 och kan söka jobb inom flera kompetensområden. Jag har inga som helst planer på att skaffa nåt körkort eller vårdutbildning. Jag är inte uppsagd för att jag gjort nåt fel eller inte skötte mitt jobb, utan nedskärningar på grund av politiska beslut. Om arbetsmarknaden efterfrågar mig igen så står jag till förfogande.

Du definierar dig själv som närande, men med tanke på den människosyn och de fördomar du uppvisar här vill jag nog påstå att du har lite jobb kvar att göra med din karaktär och självinsikt.
Citera
2025-05-07, 17:37
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Varför skulle jag göra det? Jag omskolade mig och tog en YH-examen så sent som 2022 och kan söka jobb inom flera kompetensområden. Jag har inga som helst planer på att skaffa nåt körkort eller vårdutbildning. Jag är inte uppsagd för att jag gjort nåt fel eller inte skötte mitt jobb, utan nedskärningar på grund av politiska beslut. Om arbetsmarknaden efterfrågar mig igen så står jag till förfogande.

Du definierar dig själv som närande, men med tanke på den människosyn och de fördomar du uppvisar här vill jag nog påstå att du har lite jobb kvar att göra med din karaktär och självinsikt.

För att det är din j***a moraliska plikt att försörja dig själv.

Ja jag är närande för jag betalar en hel jävla förmögenhet i skatt för att finansiera latmaskar som du.

Edit: Med tanke på all socialistisk smörja du kräker ur dig här på dagarna är det väl inte mer än rimligt att Katrin och schönström anställer dig. Eller menar du att jag skall betala?
__________________
Senast redigerad av ChrisLynch 2025-05-07 kl. 17:41.
Citera
2025-05-07, 17:39
  #56
Medlem
Rhodezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Bara här på forumet bidrar jag med min klokhet och hjälper tusentals dumskallar att vidga sina perspektiv och tänka utanför boxen.
Nej du skriver en massa galna saker som visar att du helt saknar kunskap om det du skriver. Att vara inkompetent är inte att tänka utanför boxen.
Citera
2025-05-07, 17:41
  #57
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisLynch
För att det är din j***a moraliska plikt att försörja dig själv.

Ja jag är närande för jag betalar en hel jävla förmögenhet i skatt för att finansiera latmaskar som du.

Jag håller med. Det är min moraliska plikt att försörja mig. Men politiska beslut tyckte annorlunda och bestämde att min tjänst skulle dras in och att jag därmed ska försörjas av närande personer som dig. Det är tyvärr inget jag kan påverka.

Men gör gärna ett par extrapass i veckan, för jag behöver en ny Apple watch.
Citera
2025-05-07, 17:43
  #58
Medlem
Rhodezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Jag håller med. Det är min moraliska plikt att försörja mig. Men politiska beslut tyckte annorlunda och bestämde att min tjänst skulle dras in och att jag därmed ska försörjas av närande personer som dig. Det är tyvärr inget jag kan påverka.

Men gör gärna ett par extrapass i veckan, för jag behöver en ny Apple watch.
Vadå det finns bare en arbetsplats du kan jobba på eller? Och nu är du portad därifrån.
Citera
2025-05-07, 17:44
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drepe
Det koster mye penger å starte egen virksomhet.....
Det beror förstås på vad det är man jobbar med men många bör kunna få ett lån och starta upp nåt. Arbetsförmedlingen har väl nån verksamhet vad gäller att hjälpa folk starta en firma? Vet ej om det finns i Norge.
Citera
2025-05-07, 17:46
  #60
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhodez
Vadå det finns bare en arbetsplats du kan jobba på eller? Och nu är du portad därifrån.

Nej, ingen har tagit över min tjänst. Vet du inte vad nedskärningar innebär?

Såklart jag söker andra jobb. Minst 6 stycken i månaden är ett krav från arbetsförmedlingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in