Citat:
Ursprungligen postat av
drepe
Synes du arbeidet ditt er viktig?
Hvilke jobbmuligheter har du i fremtiden? Tror du at du vil få jobb snart?
Jag tycker nog mitt arbete var viktigt. Kanske inte alltid, men ofta. Allt behöver inte vara så viktigt hela tiden. Ibland räcker det om det bara är som det är. Sen gjorde jag många arbetsuppgifter i det dolda som inte märktes förrän jag slutade. "Varför funkar inte det här?" är en vanlig fråga på min arbetsplats nu efter att jag hade lämnat, har jag fått höra. Därför att det var jag som gjorde det.
Nej, det ser mörkt ut. Det kommer säkert en tid då min kompetens efterfrågas igen, men jag blir ju inte yngre och då är jag väl ett offer för åldersdiskrimineringen på arbetsmarknaden, så då får jag inget jobb för det.
Livet är hårt, men man får göra det bästa av det!