Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-07, 12:57
Utdrag från tidslinjen i Cs sakframställan:

- Slutet av feb-början på mars 2025: Barnens pass försvinner

- 10 mars skriver C juridiska ombud till M och meddelar att C har för avsikt att återvända till England med barnen i enlighet med deras överenskommelse

- Cs ansökan om äktenskapsskillnad i England är daterad till 11 mars.

- Barnflickan ansöker om arbetstillstånd i Sverige den 13 mars

- M skickade in sin ansökan om äktenskapsskillnad i Sverige är daterad till den 15 mars

- I mars-april 2025 uppvisar M positiva drog- och alkoholtest via socialtjänsten som påvisade kokain och andra drogsubstanser samt höga halter av alkohol

- 8 april får en advokat medlingsuppdrag från tingsrätten, han lägger sedan strax under 29 timmar på medlingsuppdraget som avslutas den 23 april efter att inga medlingsförsök lyckats. Det har skrivits som jag förstår det tre versioner av preliminära överenskommelser men som man förstår landar dom inte i något. Dom har också haft tre gemensamma videomöten under den här tiden
Citera
2025-05-07, 12:59
Barnen folkbokförs i Sverige den 26 september så dom har gissningsvis inte börjat skola och förskola vid terminsstarten 2024
Citera
2025-05-07, 13:21
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Utdrag från tidslinjen i Cs sakframställan:

- Slutet av feb-början på mars 2025: Barnens pass försvinner

- 10 mars skriver C juridiska ombud till M och meddelar att C har för avsikt att återvända till England med barnen i enlighet med deras överenskommelse

- Cs ansökan om äktenskapsskillnad i England är daterad till 11 mars.

- Barnflickan ansöker om arbetstillstånd i Sverige den 13 mars

- M skickade in sin ansökan om äktenskapsskillnad i Sverige är daterad till den 15 mars

- I mars-april 2025 uppvisar M positiva drog- och alkoholtest via socialtjänsten som påvisade kokain och andra drogsubstanser samt höga halter av alkohol

- 8 april får en advokat medlingsuppdrag från tingsrätten, han lägger sedan strax under 29 timmar på medlingsuppdraget som avslutas den 23 april efter att inga medlingsförsök lyckats. Det har skrivits som jag förstår det tre versioner av preliminära överenskommelser men som man förstår landar dom inte i något. Dom har också haft tre gemensamma videomöten under den här tiden

Ständigt ska dessa luder använda barnen som vapen när det blir tvist. Så trött på Sverige.

Vilka övriga droger än kokain påvisade han?
Citera
2025-05-07, 13:24
Sakframställan som M gjort handlar framför allt om att bevisa att dom beslutat om att flytten varit permanent.

Vad det verkar så har det varit ganska bra i relationen mellan M och C under hösten men det är från januari och framåt är det som det går åt skogen enligt C.

I december 2024 tog dom action för att hyra ut huset i England från och med sommaren 2025 och 2 år framåt och dom har pratat med en potentiell hyresgäst men aldrig skrivit något avtal. Verkar som att dom ghostade hyresgästen.

M har också i februari 2025 försökt sälja mark som jag förstår ligger i anslutning till huset i England och de har fått ett erbjudande från någon fastighetsutvecklare för att köpa marken
Citera
2025-05-07, 13:25
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Ständigt ska dessa luder använda barnen som vapen när det blir tvist. Så trött på Sverige.

Vilka övriga droger än kokain påvisade han?

Framgår inte men jag är inte enig med dig om att C skulle vara ett luder som använder barnen som vapen
Citera
2025-05-07, 13:28
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Framgår inte men jag är inte enig med dig om att C skulle vara ett luder som använder barnen som vapen

Märks du inte har erfarenhet av soc, barn och tjejer uttala dig inte om saker du inte har koll på tack.

Bara för det behöver han inte tagit massa olika droger hans kokain kan varit utblandat med annat tex tjack.
Citera
2025-05-07, 13:35
Medlem
Flurps avatar
Jag var vääääldigt nära att köra på Måns 2020, på en kringelkrokväg utanför Båstad.
Citera
2025-05-07, 13:49
I november 2024 skriver M ett SMS till deras vän som bjudit in dom till något att dom gör ett trial year i Sverige.
Citera
2025-05-07, 13:57
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
Det finns flera paralleller med detta målet:

https://www.domstol.se/globalassets/filer/domstol/hogstadomstolen/avgoranden/2019/o-2300-19.pdf

Och jag är övertygad om att de även där hade tagit ställning, och stor hänsyn till om den ena föräldern missbrukat flera olika droger och alkohol.

Angående alkotestet gissar jag att de tagit ett sådant som mäter långtidsbruk. "Höga halter alkohol" behöver alltså inte betyda att han var aspackad när testet togs, utan att han druckit mycket under en längre tid, eller åtminstone den senaste tiden. Vilket kan innebära att han inte "bara" är knarkare, utan även alkoholist.
Ett peth prov som är populärt nu borde även tagas av Måns. För körkortets skull.
Citera
2025-05-07, 15:13
Citat:

”Luder” är inte med i min vokabulär vanligtvis men det är glasklart här att om det är ett ord man slänger sig i så är det uppenbart Måns som är ”ludret” som använder barnen som vapen.
Tror inte det finns ett mer ”ludrigt” exempel då han alltid stoppat in sin penis i allt som rör sig, varit otrogen på ett maniskt sätt emot alla, inklusive sin fru efter att han gift sig och skrivit på ett juridiskt dokument om äktenskap.
Använder barnen som vapen är ju exakt det han gör.
I 10 år struntade han i dem för att han hellre var en kändis i Sverige men när Ciara försökte ta ut skilsmässa 2024 började han då manipulera henne att ge honom ett år ”på prov” i Sverige och lovade att han inte skulle kvarhålla barnen.
Så gör han exakt tvärtom och strider för det i rätten samtidigt som han är en urspårad kokainist och även fått visa prover för alkohol och andra droger.
Och alla andra faktorer vi redan skrivit om.
Citera
2025-05-07, 15:15
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ett peth prov som är populärt nu borde även tagas av Måns. För körkortets skull.

Tänkte precis på det. Folk som inte är missbrukare har ju blivit av med körkortet.

Citat:
I november 2024 skriver M ett SMS till deras vän som bjudit in dom till något att dom gör ett trial year i Sverige.

Vad fan sysslar han med och vad gafflar hans fans om?
Det här är Donald Trump-nivå.
Citera
2025-05-07, 15:28
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Dummaste jag läst. Verkligen inte kvinnors ansvar att mörka mäns djävulsskap.
Jag uppmanar alla i Ciaras situation att göra likadant och inte en enda dag till möjliggöra för ett knarkande avskum som riskerar livet på sina småbarn.

Som om kvinnor själva är helt oskyldiga. Det du uppmanar till är ett kriminellt beteende och straffbart enligt svensk lag. Det spelar ingen som helst roll om historien är sann eller inte. Förtal kallas det. Poängen med den lagen är att man ska anmäla brott till rätt instans. Ingen har rätt att hänga ut någon som klandervärd och ska dömas i folkdomstolen, utan det är våra domstolar som ska utdela eventuella straff. Och när straffen är avtjänade så ska man ses som oskyldig. Så fungerar det i ett demokratiskt samhälle och passar inte galoscherna får man flytta till Nordkorea, Ryssland eller Kina.

Tvärtom är det så att Ciara skadar sina barn barn genom att vända sig till folkdomstolen. Hur man än vrider och vänder på det så är Måns fortfarande pappa till barnen och lär fortsätta att vara det hur än den här historien slutar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in