2025-05-07, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Låter ju som ett ihållande missbruk. Var han inte bara partyknarkare på fester?
Om du partydricker fred lörd i flera år och plötsligt slutar vad tror du händer då?
Du tror inte att du kommer att känna ett sug när fredagen kommer?
Men det är nog lättare med alkohol än kokain.
Citera
2025-05-07, 16:39
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Om du partydricker fred lörd i flera år och plötsligt slutar vad tror du händer då?
Du tror inte att du kommer att känna ett sug när fredagen kommer?
Men det är nog lättare med alkohol än kokain.

En drogsugen Måns på helgerna bör i så fall inte ha ansvar för barn närmsta året. Han får nöja sig med "vingården" i Staffanstorp.
Senast redigerad av Rikskrim08 2025-05-07 kl. 16:42.
Citera
2025-05-07, 16:44
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Som om kvinnor själva är helt oskyldiga. Det du uppmanar till är ett kriminellt beteende och straffbart enligt svensk lag. Det spelar ingen som helst roll om historien är sann eller inte. Förtal kallas det. Poängen med den lagen är att man ska anmäla brott till rätt instans. Ingen har rätt att hänga ut någon som klandervärd och ska dömas i folkdomstolen, utan det är våra domstolar som ska utdela eventuella straff. Och när straffen är avtjänade så ska man ses som oskyldig. Så fungerar det i ett demokratiskt samhälle och passar inte galoscherna får man flytta till Nordkorea, Ryssland eller Kina.

Tvärtom är det så att Ciara skadar sina barn barn genom att vända sig till folkdomstolen. Hur man än vrider och vänder på det så är Måns fortfarande pappa till barnen och lär fortsätta att vara det hur än den här historien slutar.

Varför fortsätter du skriva "folkdomstolen".?

Det du åsyftar, tänker jag, är tingsrätten.
Citera
2025-05-07, 16:51
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Utdrag från tidslinjen i Cs sakframställan:

- Slutet av feb-början på mars 2025: Barnens pass försvinner

- 10 mars skriver C juridiska ombud till M och meddelar att C har för avsikt att återvända till England med barnen i enlighet med deras överenskommelse

Intressant att allting verkar ha sparkat igång precis efter Melodifestivalenförlusten (8e mars). Antingen så hade de någon överenskommelse om att vänta för att slippa dålig press inför Eurovision eller så blev han rejält odräglig den där helgen.
Citera
2025-05-07, 16:53
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
En drogsugen Måns på helgerna bör i så fall inte ha ansvar för barn närmsta året. Han får nöja sig med "vingården" i Staffanstorp.
Lovar dig skulle samma test göras på Ciara är resultatet lika, för hon är inte bättre än MZ fast ni alla vill tro det!
Missbrukare håller samman väldigt väl tills en spricka i fasaden sker, då försöker den ena skylla massivt på den andre för undkomma sina egna fel och brister!
Citera
2025-05-07, 16:58
Medlem
Citat:
Nu får du ge dig.
Du greppar minsta halmstrå och försöker att vända det mot Måns.
Är det personligt? Har han gjort dig något?

EDT: Man känner ett litet sug efter att gå ut och festa som vanligt.
Men det går över efter en stund. Man förvandlas ej till Mr Hyde om du trodde det.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-05-07 kl. 17:06.
Citera
2025-05-07, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Varför fortsätter du skriva "folkdomstolen".?

Det du åsyftar, tänker jag, är tingsrätten.
Sluta tramsa. Med folkdomstolen menas folk i allmänheten.
Som denna tråden tex och överallt det förekommer fördömande skvaller.
Citera
2025-05-07, 17:02
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Nu får du ge dig.
Du greppar minsta halmstrå och försöker att vända det mot Måns.
Är det personligt? Har han gjort dig något?

Nej, men jag tror inte en drogsugen person ska ansvar för barn. En förälder som missbrukat kokain bör vara abstinensfri innan de själva har ansvaret för barn. Det är min, från din horisont, udda infallsvinkel. Bara det faktum att du kallar missbruk för halmstrå är väldigt märkligt.
Senast redigerad av Rikskrim08 2025-05-07 kl. 17:14.
Citera
2025-05-07, 17:16
Medlem
Citat:
Nej, men jag tror inte en drogsugen person ska ansvar för barn. En förälder som missbrukat kokain bör vara abstinensfri innan de själva har ansvaret för barn. Det är min, från din horisont, udda infallsvinkel
Jag slutade festdricka när jag var 23 år. Jag vet inte hur det är med kokain så klart.
För mig tog det 3 månadet att bli av med det lilla fredagssuget.
Jag tror att MZ värsta abstinensbesvär är över nu.
Men det kommer nog att göra sig påmint till helger i många år.
Som sagt det förvandlar en inte till något omdömeslöst monster.

Och eftersom Måns är en vinnarskalle så kommer han nog att vinna kampen.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-05-07 kl. 17:19.
Citera
2025-05-07, 17:16
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Intressant att allting verkar ha sparkat igång precis efter Melodifestivalenförlusten (8e mars). Antingen så hade de någon överenskommelse om att vänta för att slippa dålig press inför Eurovision eller så blev han rejält odräglig den där helgen.

Hon polisanmälde honom för relationsvåld som ska ha skett nån gång under inspelningen av Melodifestivalen. Han blev ju omskriven för sitt aggressiva beteende i samband med förlusten och var försvunnen morgonen efter när han skulle ha varit med i Nyhetsmorgon.
Hans otrohet och missbruk kanske märktes mycket tydligare när hon bodde med honom i Sverige och han inte bara kom till England sporadiskt tidigare medans de bodde där.
Citera
2025-05-07, 17:20
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Jag slutade festdricka när jag var 23 år. Jag vet inte hur det är med kokain så klart.
För mig tog det 3 månadet att bli av med det lilla fredagssuget.
Men jag tror att MZ värsta abstinensbesvär är över nu.
Men det kommer nog att göra sig påmint till helger i många år.
Men som sagt det förvandlar en inte till något omdömeslöst monster.

Och eftersom Måns är en vinnarskalle så kommer han nog att vinna kampen.

"Omdömeslöst monster"? Nej, jag talar om abstinens vid missbruk och om detta ev. har påverkan på barn. Eller du kanske menade tiden när Måns missbrukade kokain. Vi får se framåt hur det går.
Senast redigerad av Rikskrim08 2025-05-07 kl. 17:24.
Citera
2025-05-07, 17:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Som om kvinnor själva är helt oskyldiga. Det du uppmanar till är ett kriminellt beteende och straffbart enligt svensk lag. Det spelar ingen som helst roll om historien är sann eller inte. Förtal kallas det. Poängen med den lagen är att man ska anmäla brott till rätt instans. Ingen har rätt att hänga ut någon som klandervärd och ska dömas i folkdomstolen, utan det är våra domstolar som ska utdela eventuella straff. Och när straffen är avtjänade så ska man ses som oskyldig. Så fungerar det i ett demokratiskt samhälle och passar inte galoscherna får man flytta till Nordkorea, Ryssland eller Kina.

Tvärtom är det så att Ciara skadar sina barn barn genom att vända sig till folkdomstolen. Hur man än vrider och vänder på det så är Måns fortfarande pappa till barnen och lär fortsätta att vara det hur än den här historien slutar.
Du utdelar ju domar för förtal helt utan domstolsprövning. Gäller inte din moraliska kompass dig själv? Du hänger ut Chiara som klandervärd efter ett inlägg på Twitter, det är inte anmält till någon instans och ingen domstol har utdelat någon dom.

Det finns ett talesätt som passar bra in på dig, det är bättre med en dubbelmoral än ingen moral alls. Den du försvarar är en notoriskt otrogen missbrukare. Han saknar därmed moral helt. Ni kompletterar således varandra eftersom din är dubbel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in