Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-07, 00:12
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon.Fusk
Angående överflyttningsmålet

Några saker att fundera över, om man gillar att spekulera i utgången:

- Det kanske inte går att utesluta att tingsrätten (i överflyttningsmålet) anser att eftersom det redan i andra domstolar har påbörjats en prövning (om var barnen ska ha sitt boende) så avslås CJ:s ansökan om överflyttning?
(Andra påbörjade prövningar = skilsmässoansökningarna i UK/ Sverige)

- Blir det ett datum-tekniskt resonemang, om tidpunkt för kvarhållande / åberopande av hemvist-tidpunkt <-> påbörjad annan process? Eller är dessa tidpunkter ganska enkla att reda ut? Här kan det vara av betydelse när CJ uttryckte att hon ville resa tillbaks med barnen till UK/avbryta "prövo-boendet i Sverige?

- Och hur kommer domstolen bedöma CJ/MZ-överenskommelsen inklusive det som CJ hävdar: rätt att få avbryta prövo-boendet och återvända till UK med barnen?

- Hur kommer tingsrätten se på att MZ beslagtagit barnens pass, enligt CJ i slutet av feb + i början av mars? Kvarhållande eller ej?

- Och så det självklara: I vilken grad har barnen nu fått eventuell hemvist, socialt mm i Sverige?

Övrigt
"Det domstolen ska ta ställning till är om bortförandet eller kvarhållandet var/är olovligt och om barnet ska återföras eller inte. Domstolen ska alltså inte ta ställning i vårdnadsfrågan eller bedöma vem av er som är mest lämplig som vårdnadshavare."

Utrikesdepartementet har en informationsskrift om olovligt bortförande/kvarhållande

Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
De kommer också ta ställning till om Ms missbruk kan anses vara en risk för barnen för det finns undantag kring sånt i konventionen.

Det finns flera paralleller med detta målet:

https://www.domstol.se/globalassets/filer/domstol/hogstadomstolen/avgoranden/2019/o-2300-19.pdf

Och jag är övertygad om att de även där hade tagit ställning, och stor hänsyn till om den ena föräldern missbrukat flera olika droger och alkohol.

Angående alkotestet gissar jag att de tagit ett sådant som mäter långtidsbruk. "Höga halter alkohol" behöver alltså inte betyda att han var aspackad när testet togs, utan att han druckit mycket under en längre tid, eller åtminstone den senaste tiden. Vilket kan innebära att han inte "bara" är knarkare, utan även alkoholist.
Citera
2025-05-07, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
Bullshit som vanligt från dig, och inga som helst bevis för ditt påstående att "de flesta kändisar som har ont om stålar förekommer i damtidningar titt som tätt, inte pga att de är så populära utan pga att de säljer sig till tidningen, och får väldigt bra betalt för ett hemma hos reportage".

Är möjligt att skvallertidningar betalade kändisar för 30 år sen eller mer när de tjänade pengar på lösnummer, men nu gör ingen tidning det.

Måns äger inte vingården, och huset i Båstad har han fått i gåva av pappan. De är alltså inte tillgångar han varit flitig och jobbat ihop.
Det är möjligt att det inte funkar idag.
Men eftersom du umgås i "kretsen runt MZ" så misstänker jag att du är bekant med kändisar. Så då kan du ju fråga dem själv.
Eller så kan du kanske googla om Thorsten Flink vad han själv berättat.
Förövrigt står det dig naturligtvis fritt att tro vad du vill.

Vad det gäller Måns förvärv av fastigheter har jag inte påstått något om hur de kommit i hans ägo.
Huset i Båstad är han rättmätig ägare till och säkert vingården, även om den står på en släkting.
Annars skulle väl Mz inte sälja bostadsrätten för att han behövde pengar bl.a till att investera i gården.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-05-07 kl. 00:53.
Citera
2025-05-07, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Svärsonen från Helvetet.

Här är han, skyller igen på andra att han inte dök upp i Nyhetsmorgon och vaknade klockan 12 till 62 missade samtal.
”Det var faktiskt ingen som hade sagt till mig att jag skulle till Nyhetsmorgon”.
Nej nej, för han bokas säkert till tv-intervjuer utan att först bli tillfrågad.
https://www.tv4play.se/korthet/734a2b8a72317e8ce57f/darfor-dok-mans-zelmerlow-inte-upp-i-nyhetsmorgon-62-missade-samtal?panelId=

Jag vet inte hur många ggr han sagt att han alltid går upp 12 på dagen.

Hela ”Anders-Knackar-på”-fasonerna ( slarv, sova länge, ego, ingen framförhållning) samt droga och vara otrogen skulle kunna vara diagnos, anknytningsproblem, omognad, flykt från sig själv. Det skadar honom själv och familjen mycket, men utifrån att han verkar ha stora svårigheter med sig själv. De andra blir collateral damage.

Att avsiktligt locka hit familjen, skenbart för ett sista försök att rädda äktenskapet och sammanhållen familj, men med intentionen att på det sättet hålla kvar barnen i Sverige, är något annat. Och även om det inte var planerat, så håller man sitt ord i något så stort. I TV-programmet sa han att de naturligtvis var tvungna att bo i England för Ciara har sitt första barn där. Det har hon fortfarande Måns.
Citera
2025-05-07, 00:21
Avstängd
ziggarillens avatar
Citat:
Kontaktpersonen kallas sponsor i 12-stegsprogrammet, och man kan välja vem man vill som kontaktperson, t ex en vän. Skulle inte förvåna mig om det i Måns fall är hans manager eller nån skivbolagsperson som han ändå pratar med varje dag.

Jovisst, det viktiga är att han slutar med kokain, men han framstår inte som särskilt engagerad. Han tog kokain för att han ville ta kokain, och nu slutar han för att han måste, inte för att han vill. Är stor risk att det blir som med sexmissbruket och den terapin, dvs noll resultat.

Det enda som talar för att han kommer sluta är att han har allas ögon på sig. Så vi får väl hoppas att det har effekt då, för hans egen "beslutsamhet" lär inte räcka.
Tror inte nån manager ställer upp då han anklagat alla i branschen för att gå på kokain. Så många vänner tror jag inte heller han har längre. Möjligen om någon Gullbritt, Kerstin, Solveig eller liknande ställer upp? Facebooksidan svämmar över av gamla tanter som gullar med Mums.
Citera
2025-05-07, 00:54
Medlem
Jaja. Ska bara säga - helt för mig själv - angående Måns och tingsrätten. Oavsett vad man tycker om det så är nämndemännen bara människor. Om det står och väger 50/50 så har Måns en fördel som bara han har. Och det är att han är Måns Zelmerlöw. De allra flesta i Sverige har någon slags relation till honom vare sig de vill eller inte, och det kan, omedvetet eller inte, vara svårt att vara den/de som beslutar att flytta hans barn.
Citera
2025-05-07, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Jaja. Ska bara säga - helt för mig själv - angående Måns och tingsrätten. Oavsett vad man tycker om det så är nämndemännen bara människor. Om det står och väger 50/50 så har Måns en fördel som bara han har. Och det är att han är Måns Zelmerlöw. De allra flesta i Sverige har någon slags relation till honom vare sig de vill eller inte, och det kan, omedvetet eller inte, vara svårt att vara den/de som beslutar att flytta hans barn.
Vi får hoppas att nämndemännen är professionella nog att bortse från det.
Men det kan nog påverka omedvetet som du säger.
Citera
2025-05-07, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Vi får hoppas att nämndemännen är professionella nog att bortse från det.
Men det kan nog påverka omedvetet som du säger.
Ja, bäst vore så klart om det är ett helt klart och tydligt beslut!
Citera
2025-05-07, 01:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Är detta bilaga vid tingsrättsförhandling? Eller är det något som motparten till Måns ej släppt ännu? Jag tror Måns är väldigt oklok om han stämmer Ciara för förtal oavsett om han har rätt juridiskt. Kan komma motanmälningar och då blir detta väldigt utdraget och alla inblandade förlorar ännu mer. Barnens hemvist blir England oavsett.

Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Det var det sjukaste jag läst. Måns är slut och själv har jag aldrig gillat karln. Inte hans sånger heller. Vad får dig att tro att han är så omtyckt av alla? Möjligen senila pensionärer trycker att han är en glad prick.
Citera
2025-05-07, 05:20
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jo, det handlar om ifall Måns känner sig kränk – och utan anmälan ingen dom.
Det handlar inte bara om Måns. Det handlar om deras barn. Barnen kränks av detta. Oavsett vad någon gjort så får man vända sig till rätt instanser för rättvisa. Sociala medier är totalt oacceptabelt i vårt samhälle som domstol.

Citat:
Och utan dom är man enligt oskuldspresumtionen att betrakta som oskyldig eftersom motsatsen inte har bevisats. Erkänner man brottet är man givetvis skyldig ändå, men inte dömd.
En domstol måste döma först. Måns är inte dömd vad jag vet och därmed fullständigt oskyldig tills annat bevisats i domstol. Han är inte dömd för narkotikabrott.

Citat:
Måns erkända narkotikabrott, inte påstådda som du påstår, är erkänt, dokumenterat och brottsligt.
Han är inte dömd för det.

Citat:
Det Ciara nämnde på Instagram hade kommit ut ändå, även om hon inte nämnt det. Och folk hade blivit lika upprörda oavsett var de läst det först – på Instagram eller i Expressen.
Hur skulle det ha kommit ut? Och varför ska man bli upprörd? Att par blir osams och separerar är mycket vanligt och det finns inga onda och goda i sådana här historier...
Citera
2025-05-07, 05:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Han ljuger ohämmat och saknar uppenbarligen både samvete, ånger, konsekvenstänk och medkänsla. Och så otrohet, misshandel, kokain, andra substanser och alkohol ovanpå det. Stackars, stackars Ciara och barnen!

Var har du bevisen för allt detta? Ciara är inte ett dugg bättre själv som vände sig till folkdomstolen. Det visar att hon själv har stora brister i egenskap av förälder.
Citera
2025-05-07, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Var har du bevisen för allt detta? Ciara är inte ett dugg bättre själv som vände sig till folkdomstolen. Det visar att hon själv har stora brister i egenskap av förälder.
Folkdomstolen? Bor du i Kina?
Citera
2025-05-07, 05:53
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja jag tror att Måns lagt av. Men det kommer att ta lång tid att bli av med suget.

Låter ju som ett ihållande missbruk. Var han inte bara partyknarkare på fester?
Senast redigerad av Rikskrim08 2025-05-07 kl. 05:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in