2025-05-06, 23:43
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Kan bara gratulera Finlands landslag till de prestationerna.

Kul att vårt brödraland i öst når de resultaten.

Må bäste man vinna.

Det är på isen det avgörs.
Konstigt... jag har alltid fattat det som att det är i denna tråd som det avgörs >>> (FB) Sverige eller Finland, vilket är det bästa hockeylandet nuförtiden?
Citera
2025-05-07, 00:05
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Ahh, du är finne. Full på förkvällen en vardag, jag har väl aldrig hört på maken.

Psst, det är hemligt. ingen ska veta att jag är en finne ok?
Citera
2025-05-07, 00:08
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:

Må bäste man vinna.

Stort av dig att erkänna, snart tar vi över Sverigestan!
Citera
2025-05-07, 02:22
Medlem
knurras avatar
De borde byta ut nån av SHL-forwardsen mot Lekkerimäki samt kanske ta med Axel Sandin Pellika.
Citera
2025-05-07, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Även Ronnie Sundin och Mika Hannula spelade flera matcher.

Undrar hur många minuter per match det kan ha varit.

Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Marcus Pettersson har + under alla hans säsongen i NHL i +/- statistiken. Då har han spelat i lag som alltid haft svårt att nå slutspel..Anaheim, Pittsburgh och Vancouver. Viktigt att ha i åtanke inför OS..

Såpass.. Så +/- har inte enbart med laget att göra då, utan kan också visa hur duktig man själv är 5 mot 5. Vissa snillen härinne som t.ex. Inspirit81 har ju påstått att det ENBART kan bero på laget.
Citera
2025-05-07, 02:59
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knurra
De borde byta ut nån av SHL-forwardsen mot Lekkerimäki samt kanske ta med Axel Sandin Pellika.
ASP spelar slutspel med Grand Rapids i AHL. De kan dock bli utslagna på fredag.
Lekkerimäki spelar också AHL-slutspel, med sitt Abbotsford Canucks. För dom går det bättre och det är nog ett tag till han skulle bli ledig.

Det är om man tar in ASP efter fredag, om de blir utslagna då, men jag vet inte.
Citera
2025-05-07, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Seså, håll dig till denna nu lilla finnfröken,
(FB) Sverige eller Finland, vilket är det bästa hockeylandet nuförtiden?
Innan dina tårar förstör denna tråd.

Varför ska jag hålla mig till den när både vi svenskar och finnar redan vet om att Finland vunnit flest guld på senare tid och således är det bättre hockeylandet nuförtiden. Det är ingen åsikt, det är bara faktum.

De slog oss till och med i den senaste best on best-matchen, detta trots att de hade alla sina bästa backar borta.

Att Sverige vunnit någon best on best turnering för nästan 20 år sedan (där man gjorde en läggmatch för att få lättare motstånd) kan man givetvis inte leva på nuförtiden när man floppar år ut och år in.
Senast redigerad av Anonym555 2025-05-07 kl. 03:11.
Citera
2025-05-07, 03:04
Medlem
Citat:

Må bäste man vinna.

Ja, vi svenskar får gratulera att Finland har vunnit fler guld på sistone helt enkelt och att vi svenskar måste sluta floppa.
Citera
2025-05-07, 03:23
Medlem
knurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
ASP spelar slutspel med Grand Rapids i AHL. De kan dock bli utslagna på fredag.
Lekkerimäki spelar också AHL-slutspel, med sitt Abbotsford Canucks. För dom går det bättre och det är nog ett tag till han skulle bli ledig.

Det är om man tar in ASP efter fredag, om de blir utslagna då, men jag vet inte.

Trist att de ska harva i den ligan, vet att det är en bra dumpningsplats för NHL-lagen men det kan inte vara många som gillar att titta på det.

Felix Unger Sörum såg rätt bra ut i VM förra året har jag för mig, om inte han också är fast i AHL vore han ett alternativ.
Citera
2025-05-07, 03:29
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Trist att de ska harva i den ligan, vet att det är en bra dumpningsplats för NHL-lagen men det kan inte vara många som gillar att titta på det.

Felix Unger Sörum såg rätt bra ut i VM förra året har jag för mig, om inte han också är fast i AHL vore han ett alternativ.
Nåja... de är rätt unga och nya med den nordamerikanska hockeyn än. Det är fullt logiskt att det är i AHL de får börja. Detroit har ju dessutom ett rykte om sig att sakta låta sina spelare växa till mogna NHL-spelare innan de släpper upp dem.

Ingen av dem är så bra att de går rakt in i NHL ännu. De spelar ju där för att lära sig spelet och utvecklas.
Citera
2025-05-07, 05:40
Medlem
Citat:

Lekkerimäki platsar ju inte ens i farmalaget Abbotsford Canucks. Har inte spelat i de senaste två matcherna.
Citera
2025-05-07, 08:25
Medlem
Erik Gustafsson samt Emil Heineman är klara för spel.

Vad vet vi om dessa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in