2025-04-28, 16:51
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Ta dom senaste fem senaste turneringarna så har Finland 2 guld, Sverige 0.
och därför är finland bäst ni och igenom tiderna, aldrig funderat på bli finsk hockey journalist? Tror du har pengar tjäna här.
Citera
2025-04-28, 16:53
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Jag menar att Erik Karlsson inte vunnit något stort i sin karriär på seniornivå förutom sina Norrisar?

Samt att de flesta ifrågasatt att han skulle ha vunnit med tanke på hans brister defensivt. Bästa försvarare-pris så ska man ju vara grym på att försvara men även offensivt. Det ska ju inte handla om Bästa offensiva back/Den back som gjorde flest poäng.

Att Erik Karlsson ligger på -123 i +/- i sin NHL-karriär trots alla poäng säger endel.
Men du säger ju han ska inte ha norris trophy för det inte är ett poängpris vilket det uppenbart är om man ser till tidigare vinnare, varför har ingen finländsk back vunnit norris? med tanke på de ändå är så mycket bättre än sverige?
Citera
2025-04-28, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
och därför är finland bäst ni och igenom tiderna, aldrig funderat på bli finsk hockey journalist? Tror du har pengar tjäna här.

Har jag påstått att det är genom alla tider eller? Men man kan inte leva på hur gamla meriter som helst eller hur? 5 år är ändå hyfsad närtid.

Sverige har floppat trots alla NHL-spelare man haft med, Finland vann guld med ett gäng SM-liiga-spelare. Lite skillnad det.
Citera
2025-04-28, 16:58
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Har jag påstått att det är genom alla tider eller? Men man kan inte leva på hur gamla meriter som helst eller hur? 5 år är ändå hyfsad närtid.

Sverige har floppat trots alla NHL-spelare man haft med, Finland vann guld med ett gäng SM-liiga-spelare. Lite skillnad det.
Du har påstått finland alltid är bättre än sverige oavsett placering i turneringar och igenom tiderna svar ja.
Citera
2025-04-28, 17:00
Medlem
Citat:
Men du säger ju han ska inte ha norris trophy för det inte är ett poängpris vilket det uppenbart är om man ser till tidigare vinnare, varför har ingen finländsk back vunnit norris? med tanke på de ändå är så mycket bättre än sverige?

Nej det är inget poängpris, hur många gånger vann Lidström poängligan för backar? Hur många gånger har den som gjort flest poäng den säsongen vunnit Norris samma säsong?
Citera
2025-04-28, 17:01
Medlem
Citat:
Du har påstått finland alltid är bättre än sverige oavsett placering i turneringar och igenom tiderna svar ja.

Nej det har jag inte, det är något du inbillat dig i din psykoshjärna.
Citera
2025-04-28, 17:01
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Nej det är inget poängpris, hur många gånger vann Lidström poängligan för backar? Hur många gånger har den som gjort flest poäng den säsongen vunnit Norris samma säsong?
Alla utom en om du kollar själv och då var det inte många poäng bakom, som jag sagt i andra trådar så ljuger du en del, och går likt en kvinna på dina egna känslor och åsikter före fakta
Citera
2025-04-28, 17:02
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Nej det har jag inte, det är något du inbillat dig i din psykoshjärna.
Vad är en psykoshjärna? inget medicinsktillstånd iaf, utan påhittat och framfört av just dig.
Citera
2025-04-28, 17:03
Medlem
Citat:

Aldrig påstått att Finland har bättre backar med tanke på hur hårt Sverige satsat på backar. En svensk forward har ju dock inte lyckats göra 50 mål sedan 80-talet eller något när Håkan Loob spelade.
Citera
2025-04-28, 17:05
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Aldrig påstått att Finland har bättre backar med tanke på hur hårt Sverige satsat på backar. En svensk forward har ju dock inte lyckats göra 50 mål sedan 80-talet eller något när Håkan Loob spelade.
och det har många finländska forwards enligt dig? lögn och påhitt? hur många mål gjorde nylander i år?
Citera
2025-04-28, 17:06
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
vad får du ut av hitta på saker och ljuga igentligen? är det något som ger dig en självboost?
Citera
2025-04-28, 17:12
Medlem
Citat:
Alla utom en om du kollar själv och då var det inte många poäng bakom, som jag sagt i andra trådar så ljuger du en del, och går likt en kvinna på dina egna känslor och åsikter före fakta

Menar du att det enbart skett en enda gång att den som inte gjort flest poäng bland backar vunnit Norris? Varför ljuger du?

Lidström har dessutom 7 Norris och har vunnit backarnas poängligan 5 gånger, redan där faller din tes "alla utom en".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in