2025-05-06, 17:37
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n.lite
Så länge borgenären äger skulden är det givetvis upp till den skuldsatta och borgenären att förhandla om avbetalning.
dom skulder som Kronofogden äger så erbjuder dom i regel alltid avbetalningar.

"Lagen om indrivning av statliga fordringar reglerar om vi kan bevilja uppskov med betalning av allmänna skulder. Det är svårt att nå upp till kraven, vilket gör att vi sällan kan bevilja uppskov. Men om vi beviljar uppskov kombinerar vi det normalt sett med en avbetalningsplan."

https://kronofogden.se/nagon-har-ett...ch-avbetalning

Hittepå

"erbjuder dom i regel alltid avbetalningar."

Har du någon trovärdig källa till "i regel alltid "?

Jag tror att det är något som du själv har hittat på.

Kronofogden äger inga skulder.
Senast redigerad av trottwell 2025-05-06 kl. 18:00.
Citera
2025-05-06, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
"erbjuder dom i regel alltid avbetalningar."

Har du någon trovärdig källa till "i regel alltid "?

Jag tror att det är något som du själv har hittat på.

Det står i klartext i texten du citerade, där jag även hade gett länken direkt till sidan texten kom ifrån.
Citera
2025-05-06, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Du kanske ska prioritera att inte vara en FITTA som inte tar ansvar! Va nu en man och betala av dina skulder.

Fitta kan du va själv som klagar på mig som har en hjärnskada epilepsi
Citera
2025-05-06, 17:42
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n.lite
Det står i klartext i texten du citerade, där jag även hade gett länken direkt till sidan texten kom ifrån.

Var står det "i regel alltid"?

Det står snarare tvärtom:

"Det är svårt att nå upp till kraven, vilket gör att vi sällan kan bevilja uppskov. Men om vi beviljar uppskov kombinerar vi det normalt sett med en avbetalningsplan"
Senast redigerad av trottwell 2025-05-06 kl. 17:48.
Citera
2025-05-06, 17:45
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik89an

Personen som du citerar är en alkoholiserad mytoman, han är ökänd och utskrattad här på Flashback, ingenting att bry sig om.

Titta i hans posthistorik.
Citera
2025-05-06, 17:51
Medlem
Citat:
Funderar på om det är värt att arbeta som
inhyrd svetsare inom industrin när man är skuldsatt med över 400.000kr hoss kronofogden?

Tänker man sliter ut sig i onödan dels med en osäker anställning samt dels då man ändå inte vad jag antar får behålla mer än existensminimum av lönen man får ändå?

Känns som man likaväl kan prioritera viktigare saker i sitt liv

Jobba svart och spara till en summa som du kan erbjuda fogden om dom skriver att resten!

Brukar dom gå med på!
Bättre få in lite än inget.
Citera
2025-05-06, 17:53
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Jobba svart och spara till en summa som du kan erbjuda fogden om dom skriver att resten!

Brukar dom gå med på!
Bättre få in lite än inget.

Kronofogden skriver inte av något.
Citera
2025-05-06, 17:54
Medlem
BEATNGU-NR1s avatar
Jag har mer skulder än dig och har hamnat hos KF. Man har alltid rätt till ett förbehållsbelopp. Senaste anställningen jag hade tjänade jag 29 000 brutto. Fogden utmätte 5500 kr varje månad. Jag fick alltså behålla en rätt bra summa. Då har jag skickat in underlag korrekt. Resor, barn, underhåll, och andra kostnader som dom tar hänsyn till. När jag var arbetslös mätte dom ut en mindre summa på a-kassan.
Dom tar inte allt du tjänar. Sen är det bästa att låta det förfalla till fogden eftersom du knappast har en chans att betala av dina skulder med tanke på ränta på blancolån osv. antar att det är det du har. Jag har hjälp av en skuldrådgivare på kommunen som är helt underbar och kan allt om detta. utan henne skulle jag aldrig fått ordning på detta. Jag har ansökt om skuldsanering och är helt införstådd att man måste kunna betala underhåll under den tiden. Därför är det viktigt med ett jobb, så du har en fast inkomst. Annars är det risk att den avbryts och man får bara en skuldsanering en gång i livet. Ta kontakt med en skuldrådgivare. Det är gratis och dom är med dig under hela tiden du har sanering om du vill.
Citera
2025-05-06, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Personen som du citerar är en alkoholiserad mytoman, han är ökänd och utskrattad här på Flashback, ingenting att bry sig om.

Titta i hans posthistorik.

Tack det förklarar allt om denne individ
Citera
2025-05-06, 18:20
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Funderar på om det är värt att arbeta som
inhyrd svetsare inom industrin när man är skuldsatt med över 400.000kr hoss kronofogden?

Tänker man sliter ut sig i onödan dels med en osäker anställning samt dels då man ändå inte vad jag antar får behålla mer än existensminimum av lönen man får ändå?

Känns som man likaväl kan prioritera viktigare saker i sitt liv

Jaa, om du jobbar svart. Svetsare lär vara ett bristyrke.
Citera
2025-05-06, 18:23
Medlem
Citat:

Synd då att du trots din hjärnskada fick ta lån som du inte kan klara av.

IGEN! Gör rätt för dig. Betala dina skulder.
Citera
2025-05-06, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Jaa, om du jobbar svart. Svetsare lär vara ett bristyrke.

Ja det är tydligt att det är ett bristyrke men varför och vad det är som gör det till ett bristyrke förstår jag inte.

Vet du möjligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in