2025-05-06, 05:48
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AClD
Säsong tre är redan bekräftad. Tidsmässigt kommer de inte hinna med resten av storyn i kvarvarande avsnitt denna säsong så det känns rimligt att andra halvan är säsong tre.

TLOU har aldrig haft "svampfolket" som huvudfokus. Det är ett pappa-dotter drama inlindat i en zombieapokalyptisk miljö. Det var storyn, relationerna och karaktärerna och deras utveckling som var spelets stora bäring.

"Man har blivit lovad zombies så är det bara två bögar som äter jordgubbar ihop"

^
Jag föredrar det framför att stycka upp det till två säsonger med ett uppehåll på två år.
Eftersom jag inte spelat part 2 än, så vet jag inte rimligheten i att det är delat eller inte.
Men vi vet att det är en säsong tre, så oavsett så har väl de material nog för den.

Sen vet jag inte riktigt varför vi ska vänta två år för, inte för det stör mig som så, dock är jag lite förundrad.
För vad är det som är bra med detta att vänta två år?
Personligen ser jag ingen fördel alls, om nu inte materialet är klart, för då är det dumt att köra direkt med bristfälligt material.
Citera
2025-05-06, 06:14
Medlem
Taufatts avatar
Någon nämnde en ung Ellen Page som en bra Ellie och jag kan hålla med. Tänk ” jag ska bli pappa” scenen med henne. Page i Juno ( även fast det är en tjejfilm så är den riktigt bra och rolig), den leveransen kan Ramsey aldrig komma upp till. Nu blev scenen konstig och inget humor eller vad de tänkte förmedla. Ramsey har inte ansikte eller talang för att leverera särskilt bra skådespeleri.
Citera
2025-05-06, 09:03
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Någon nämnde en ung Ellen Page som en bra Ellie och jag kan hålla med. Tänk ” jag ska bli pappa” scenen med henne. Page i Juno ( även fast det är en tjejfilm så är den riktigt bra och rolig), den leveransen kan Ramsey aldrig komma upp till. Nu blev scenen konstig och inget humor eller vad de tänkte förmedla. Ramsey har inte ansikte eller talang för att leverera särskilt bra skådespeleri.

Har Ramsey någon diagnos utöver att hon är en hen? Hennes ansikte är väldigt speciellt på ett mindre smickrande sätt.
Citera
2025-05-06, 11:00
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Har Ramsey någon diagnos utöver att hon är en hen? Hennes ansikte är väldigt speciellt på ett mindre smickrande sätt.

Hon har ett väldigt... unikt utseende, stackaren.
Hon har ju autism såklart, som alla andra har.
Jag har aldirg sett någon som ser ut som henne, det är nån kromosomstörning skulle jag tro.

https://www.instagram.com/reel/DI1b7..._web_copy_link

https://www.instagram.com/reel/DIcGY..._web_copy_link
Citera
2025-05-06, 11:05
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt

Yes det var jag. Hon var ju asgrym i Super också. Jag hade crush på henne som fan.

Dessutom är Abbykaraktären skriven totalt unlikable. Finns det nån som gillar henne? Man blir inte en tuff och självständig karaktär bara för att man säger fuck i varannan mening. Är hon rolig? Nej. Är hon särskilt intelligent? Nej. Hennes sura attityd hade blivit utbankad ur henne på 2 röda sekunder i ett "riktigt" postapokalyptiskt scenario.

Jag fattar inte varför regin inte är mer inriktad på hennes hämnd för vad som hände Joel. De borde ha scener där hon vaknar kallsvettig och gråtandes på nätterna från mardrömmar, hur hon stirrar långt bort på ingenting när de sitter vid lägerelden, totalt konsumerade av hämndtankar. Nu rider de lättsamt omkring som att hon inte såg mannen som räddat henne ett otal gånger och som var som en fadersfigur bli brutalt ihjälslagen med en golfklubba framför hennes ögon för 3 månader sen. Det är nåt lesbiskt uppvaknande tonårsdrama istället. Har ni båda glömt vad fan ni åkte ut på den hästryggen för att göra från början? De glider omkring som att det inte finns faror runt varenda hörn, pratades massa strunt. Makes no sense. Dåligt manus.
Senast redigerad av carminaburana 2025-05-06 kl. 11:18.
Citera
2025-05-06, 12:53
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Yes det var jag. Hon var ju asgrym i Super också. Jag hade crush på henne som fan.

Dessutom är Abbykaraktären skriven totalt unlikable. Finns det nån som gillar henne? Man blir inte en tuff och självständig karaktär bara för att man säger fuck i varannan mening. Är hon rolig? Nej. Är hon särskilt intelligent? Nej. Hennes sura attityd hade blivit utbankad ur henne på 2 röda sekunder i ett "riktigt" postapokalyptiskt scenario.

Jag fattar inte varför regin inte är mer inriktad på hennes hämnd för vad som hände Joel. De borde ha scener där hon vaknar kallsvettig och gråtandes på nätterna från mardrömmar, hur hon stirrar långt bort på ingenting när de sitter vid lägerelden, totalt konsumerade av hämndtankar. Nu rider de lättsamt omkring som att hon inte såg mannen som räddat henne ett otal gånger och som var som en fadersfigur bli brutalt ihjälslagen med en golfklubba framför hennes ögon för 3 månader sen. Det är nåt lesbiskt uppvaknande tonårsdrama istället. Har ni båda glömt vad fan ni åkte ut på den hästryggen för att göra från början? De glider omkring som att det inte finns faror runt varenda hörn, pratades massa strunt. Makes no sense. Dåligt manus.

Du menar nog Ellie.

Har du 8 timmar över och vill ha riktig kvalitet kan du se alla cutscenes från spelet.

https://www.youtube.com/watch?v=93TPegRtoZM
Citera
2025-05-06, 13:15
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Du menar nog Ellie.

Har du 8 timmar över och vill ha riktig kvalitet kan du se alla cutscenes från spelet.

https://www.youtube.com/watch?v=93TPegRtoZM

Just precis, Ellie!
Citera
2025-05-06, 14:51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Hon har ett väldigt... unikt utseende, stackaren.
Hon har ju autism såklart, som alla andra har.
Jag har aldirg sett någon som ser ut som henne, det är nån kromosomstörning skulle jag tro.

https://www.instagram.com/reel/DI1b7..._web_copy_link

https://www.instagram.com/reel/DIcGY..._web_copy_link
Snacka om irrelevans för underhållningen som kommer ur ruta och där hon gör ett utmärkt jobb.
Och ja, även andra skulle kunna göra det, men nu är det honoch resultatet är utmärkt.
Annars kan man ju alltid sluta titta
Citera
2025-05-06, 15:18
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Snacka om irrelevans för underhållningen som kommer ur ruta och där hon gör ett utmärkt jobb.
Och ja, även andra skulle kunna göra det, men nu är det honoch resultatet är utmärkt.
Annars kan man ju alltid sluta titta

Ni som påstår att Bella ramsey gör ett bra jobb har helt enkelt låg standard och kan omöjligen ha sett filmer/serier där skådespeleriet är makalöst bra.

Nästan lite efterblivet att sitta och påstå att hon är en bra skådespelare i denna serien så det passar ju in på dig.

Och innan det kommer något argument om hur ung hon är så finns det gott om unga skådespelare som är naturliga framför kameran och gör ett utmärkt jobb och, vissa föds med det och det har Bella definitivt inte gjort.
Citera
2025-05-06, 15:21
Medlem
pulverhonungs avatar
Bästa scenen hittills i serien? Dina överväger att döda Ellie, för att sedan droppa att hon är gravid, inte med Ellies barn tro det eller ej, för att sedan gå rakt på att knulla inom loppet av fem minuter.
Citera
2025-05-06, 16:09
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
En spoiler till dig som spelat spelet

Ah men va fan.........
Citera
2025-05-06, 22:36
Moderator
zanteras avatar
Tycker avsnittet överlag var bra. Många fina sekvenser från spelet och höjdpunkten i avsnittet var väl egentligen de 15-20 minutrarna från att de tar sig till TV stationen till att de anländer till biografen. Sen finns det väl några saker som kanske inte var lika bra, det kändes t.ex. lite forcerat hur snabbt vissa saker händer i biografen mot slutet men det sabbar väl inte det övriga som jag gillade i avsnittet.

Det jag saknar i avsnittet är väl mest att Ellie borde vara mer hämndlysten. De är ju ändå på uppdrag för att mörda ett gäng personer som hämnd men det glöms bort lite just i detta avsnittet. Eller så är det ett medvetet val för att serien's Ellie inte ska vara lika extrem som i spelet.

Men men, tycker personligen 2an är ett fantastiskt spel (skulle t.o.m hålla det högre än första) så jag förväntar mig inte direkt att serien lyckas lika bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in