2025-05-05, 19:39
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Och sen den

Det där var sista avsnittet för mig.

Skönt.

On topic.

The Last of Us 2x05 Promo

https://www.youtube.com/watch?v=Ix44xtpiCXQ
Citera
2025-05-05, 19:42
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Äsch det var inte världens spoilers och ingen läser väl tråden innan man kollat senaste avsnittet. Annars är man ju korkad.

Det är det fan visst! Det kan ge varning. Inlägget med spoilern är raderad.

/Mod
Senast redigerad av TheLucky 2025-05-05 kl. 19:44.
Citera
2025-05-05, 20:04
Citat:
Woke some vanligt

Jag stör mig också som fan på detta.
Citera
2025-05-05, 20:36
Medlem
Hexen666s avatar
Rätt otroligt hur man kan sabba en så pass bra story så brutalt. Både första spelet och första säsongen var bra. Sen av någon anledning bestämmer man sig för att sabba allt med efterblivet woke. Serien lyckades med konsstycket att göra säsong 2 ännu mer cringe woke än spelet, såklart.

Undrar verkligen vilka efterblivna kärringar det är som styr dessa totala katastrofer? Det måste ju ju va nån låg iq mupp som hamnat högt upp i näringskedjan
Citera
2025-05-05, 20:39
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Rätt otroligt hur man kan sabba en så pass bra story så brutalt. Både första spelet och första säsongen var bra. Sen av någon anledning bestämmer man sig för att sabba allt med efterblivet woke. Serien lyckades med konsstycket att göra säsong 2 ännu mer cringe woke än spelet, såklart.

Undrar verkligen vilka efterblivna kärringar det är som styr dessa totala katastrofer? Det måste ju ju va nån låg iq mupp som hamnat högt upp i näringskedjan

Precis, och de sparka in öppna dörrar. Ingen bryr sig om huvudkaraktärerna är flator eller inte, det som var intressant är hur de överlever mot svampfolket. Men de är knappt med längre.

Senast redigerad av carminaburana 2025-05-05 kl. 20:43.
Citera
2025-05-05, 22:12
Medlem
Taufatts avatar
Va! Gillade ni inte den fina komma ut som lesbisk scenen
Nej detta var sannerligen inte ett bra avsnitt. Gömma sig i första bästa hus när man har en hord efter sig, har skaparna glömt bort hur svamparna fungerar?
Tillbakablicken vet jag inte vad den skulle förmedla. Först såg det ut som om FEDRA var fascisterna och den svart valde de godas sida men det visade ju sig att WLF var de riktiga fascisterna som torterar en naken fånge. Dessa Scars verkar vara religiösa fanatiker men oklar vad de sysslar med i övrigt, lite gerilla krig men mer?
Citera
2025-05-05, 22:39
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Jag stör mig också som fan på detta.

En spoiler till dig som spelat spelet

Citera
2025-05-05, 23:15
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
En spoiler till dig som spelat spelet

Jaså, även tv-spelet är woke?

Detta avsnitt var outhärdligt. Det känns numer som ett tonårsrelationsdrama. Prideflaggor, huvudrollskvinnan ska bli "pappa" och så vidare.
Citera
2025-05-05, 23:29
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Jaså, även tv-spelet är woke?

Detta avsnitt var outhärdligt. Det känns numer som ett tonårsrelationsdrama. Prideflaggor, huvudrollskvinnan ska bli "pappa" och så vidare.

Ja, det har fått massvis kritik för att de förstörde ett spel som kunde bli fantastiskt med massa woke-trams. Men, det ska tilläggas att spelet gjordes när det var väldigt 'inne'. Men, det kommer inte bli LOU 3 i spelväg enligt Naughty Dogs.
Citera
2025-05-05, 23:31
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
Ja, det har fått massvis kritik för att de förstörde ett spel som kunde bli fantastiskt med massa woke-trams. Men, det ska tilläggas att spelet gjordes när det var väldigt 'inne'. Men, det kommer inte bli LOU 3 i spelväg enligt Naughty Dogs.
Där ser man..

Jag gick och la mig utan att se klart asvnittet. Ser nog inte ens färdigt säsongen. Filmer om tonårsromanser är inte min kopp te.
Citera
2025-05-05, 23:34
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Där ser man..

Jag gick och la mig utan att se klart asvnittet. Ser nog inte ens färdigt säsongen. Filmer om tonårsromanser är inte min kopp te.

Spelet var riktigt bra i mitt tycke. Man fick skratta bort woketramsandet som verkligen trycktes in här och var. Jag tycker serien håller hög kvalité men likt spelet så hausar man upp wokedelen för mycket. Man kunde gott tona ner det istället med tanke på rådande samhällsklimat, det hade de tjänat på.

Men men..
Citera
2025-05-06, 03:59
Medlem
Citat:
jag tror inte att de blir en säsong till efter detta. Det stora dragplåster var Pascal, och utan honom, finns det nån anledning att kolla öht? Finns det nån man bryr sig om i serien? Jag skiter fullständigt i Ellies öde. Ju snabbare hennes irriterande polare dör desto bättre. Det finns INGA starka karaktärer i deras by. Säga vad man vill om Walking dead, de hade iallafall en handfull folk man brydde sig om

I TLOU så bryr vi ju oss knappt om svampfolket längre, och det verkar inte de i serien heller göra. , de dyker upp nån gång då och då. Serien handlar inte om det längre, de har ju levt med dem i 25 år nu. Ska varje avsnitt handla om räder? Nä den här serien lade krokben på sig själv innan den ens hann komma igång
Säsong tre är redan bekräftad. Tidsmässigt kommer de inte hinna med resten av storyn i kvarvarande avsnitt denna säsong så det känns rimligt att andra halvan är säsong tre.

TLOU har aldrig haft "svampfolket" som huvudfokus. Det är ett pappa-dotter drama inlindat i en zombieapokalyptisk miljö. Det var storyn, relationerna och karaktärerna och deras utveckling som var spelets stora bäring.

"Man har blivit lovad zombies så är det bara två bögar som äter jordgubbar ihop"

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
...
Menar du att spelet är uppdelat i säsong två och säsong tre för TV-serien?

Undrar för jag först tänkte de hade gjort som en del hemska serier gör och sänder avsnitt 1-6 först och sen väntar ett halvår till de sänder resten avsnitten.
Usch vad jag ogillar när de gör så.
...
^
Jag föredrar det framför att stycka upp det till två säsonger med ett uppehåll på två år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in