Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-05, 23:55
  #1
Medlem
santacls avatar
Imdb - https://www.imdb.com/title/tt3581920

'The Last of Us' Series in the Works at HBO From 'Chernobyl' Creator Craig Mazin, Neil Druckmann (Exclusive)

Mazin and Druckmann will write and executive produce the adaptation of the Sony PlayStation video game.
Craig Mazin, the creator of the acclaimed limited series Chernobyl, is reteaming with HBO to adapt The Last of Us, the massive Sony PlayStation video game franchise.

In a rare development in the world of video game adaptations, the writer and creative director of the game, Neil Druckmann, is also involved and will work with Mazin to pen and executive produce what is intended to be a series.

Carolyn Strauss will also executive produce along with Evan Wells, the president of Naughty Dog, the Santa Monica-based developer of the game. The project is a co-production with Sony Pictures Television in association with PlayStation Productions. It will be the first television series from PlayStation Productions.

Tror detta kan bli bra, Chernobyl en av HBO bästa serier förra året.
Citera
2020-03-06, 07:21
  #2
Medlem
Spelet kännes som den redan var baserad på romanen vägen dock.
Citera
2020-03-07, 15:18
  #3
Medlem
Kampf-Kommandos avatar
Det här har man väntat på länge.
Citera
2020-03-07, 15:48
  #4
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkiraKurosawaFan
Spelet kännes som den redan var baserad på romanen vägen dock.

Point being...?
Citera
2020-03-07, 15:56
  #5
Medlem
PsychoChillers avatar
Så fruktansvärt ointressant. Efter den fantasyförklädda bajsmackan som var GoT (incels får se tuttar och tror att det är fantasy, vilket det väl är för dom på sätt och vis) önskar man ju att HBO skulle släppa idén om att dom kan producera annat än vardagsrealism. Ge serien till SyFy.
Citera
2020-03-07, 17:48
  #6
Medlem
islamcultofdeaths avatar
För att inte Hollywood ska beskyllas för rasism kommer Joel vara svart och Ellie en burkaklädd somalier.
__________________
Senast redigerad av islamcultofdeath 2020-03-07 kl. 17:51.
Citera
2020-03-08, 20:06
  #7
Medlem
santacls avatar
Ska bli intressant att se vem dom castar till huvudrollerna.
Citera
2020-03-08, 21:12
  #8
Medlem
Kampf-Kommandos avatar
Micheal Fassbender med skägg hade blivit grym som Joel.
Citera
2020-03-08, 22:22
  #9
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kampf-Kommando
Micheal Fassbender med skägg hade blivit grym som Joel.

Såg att folk på Reddit va inne på Jon Bernthal.

Själv hade jag gärna sett Thomasin McKenzie som Ellie, vet dock inte hur gammal Ellie är i spelen då jag inte spelat dom.

Hon var senast med i Jojo Rabbit men jag såg henne först i Leave No Trace och den påminner kanske lite om just spelet. En pappa med sin dotter som bor i skogen och försöker hålla sig borta från myndigheterna.
Citera
2020-03-08, 22:37
  #10
Medlem
santacls avatar
Såg att folk på Reddit va inne på Jon Bernthal.

Själv hade jag gärna sett Thomasin McKenzie som Ellie, vet dock inte hur gammal Ellie är i spelen då jag inte spelat dom.

Hon var senast med i Jojo Rabbit men jag såg henne först i Leave No Trace och den påminner kanske lite om just spelet. En pappa med sin dotter som bor i skogen och försöker hålla sig borta från myndigheterna.

Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Så fruktansvärt ointressant. Efter den fantasyförklädda bajsmackan som var GoT (incels får se tuttar och tror att det är fantasy, vilket det väl är för dom på sätt och vis) önskar man ju att HBO skulle släppa idén om att dom kan producera annat än vardagsrealism. Ge serien till SyFy.


Följer du många serier från SyFy ? Har hört mycket bra om Expanse tex.
Citera
2020-03-08, 23:06
  #11
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Följer du många serier från SyFy ? Har hört mycket bra om Expanse tex.

Så många jag kan sen dom tog över Stargate. Van Helsing, Wynonna Earp, Z Nation... Det är serier av folk som älskar genreserier för folk som älskar genreserier. Jag kanske drar för stora växlar på att använda GoT som ett varnande exempel då det inte är postapokalyps, men jag tänker göra det ändå för att det är den enda serien från HBO jag har sett som inte är vardaglig. Och GoT är ju verkligen gjord av någon som hatar fantasy och fantasyfans för ett prettobolag som ser sig själva som tv-branchens Criterion. Så jag tror att chansen att vi får en schysst postapokalyps från dom torrbollarna är lika med noll. Ca däromkring.
Citera
2020-03-08, 23:12
  #12
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Så många jag kan sen dom tog över Stargate. Van Helsing, Wynonna Earp, Z Nation... Det är serier av folk som älskar genreserier för folk som älskar genreserier. Jag kanske drar för stora växlar på att använda GoT som ett varnande exempel då det inte är postapokalyps, men jag tänker göra det ändå för att det är den enda serien från HBO jag har sett som inte är vardaglig. Och GoT är ju verkligen gjord av någon som hatar fantasy och fantasyfans för ett prettobolag som ser sig själva som tv-branchens Criterion. Så jag tror att chansen att vi får en schysst postapokalyps från dom torrbollarna är lika med noll. Ca däromkring.

Hade det varit bättre om tex Netflix gjorde serien, eller är du inställd på att enbart SyFy hade gjort ett bra/bättre jobb ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback