Citat:
Ursprungligen postat av
glajarn
Du har förmodligen aldrig bott i ett hus överhuvudtaget med tanke på ditt svar?Du svarade utan problem om detta med hus och hyreslägenhet men hade svårt att svara på hur mycket du spar varje månad? Undra varför? 😅
Du verkar inte fatta skillnaden mellan spekulation och investering. Du råkade ha tur i en stigande marknad.
Citat:
Sist jag sålde hus så gjorde jag en bra vinst och det enda jag hade gjort själv var att byta ut varmvattenberedaren, bytt golv på övervåningen samt målat om huset och allt detta på 3 år så det får man självklart räkna bort från vinsten.
Betalade ingen ränta till banken heller. Hade aldrig fått dom pengarna om jag så hade placerat dom på börsen under samma tid. Hade även kunnat förlorat pengarna om det hade gått illa om man inte hade valt sparkonto som ett säkrare alternativ.
Du verkar ha väldigt dålig erfarenhet?
Du glömde räkna in tiden, materialet, kostnaden för underhåll, el, vatten och all annan skit du betalade under tre år. Exakt. Du glömde driftskostnader. Amatör.
Antingen ljuger du eller så fick du huset gratis vilket bara bevisar poängen ännu mer. Hade marknaden gått ned hade du stått där med byxorna nere.
En investering är något som genererar kassaflöde. Ditt hus kostade dig pengar. Det är en utgift, inte en investering.
Du tror du är smart för att du råkade sälja i en högkonjunktur. Du satsade allt på tur, det är ren dumhet.