2025-05-08, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Det beror som sagt på hur länge du tänkt leva och på hur mycket du tänkt lämna efter dig. Alla har inte barn. Alla tror inte de kommer att leva för evigt.
Nu gällde ju frågan hur man skulle göra för att få så mycket som möjligt över till sina efterlevande så då kanske du skulle låtit bli att svara på det.... Men du har ju en tendens till att svara på allt som du har noll koll på i alla ämnen jag har sett dej svara....
Citera
2025-05-08, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Nu gällde ju frågan hur man skulle göra för att få så mycket som möjligt över till sina efterlevande så då kanske du skulle låtit bli att svara på det.... Men du har ju en tendens till att svara på allt som du har noll koll på i alla ämnen jag har sett dej svara....

Sorgligt livsmål att leva efter Att lämna över så
mycket pengar som möjligt till barnen. Testa att leva istället? Du har ett liv.
Citera
2025-05-08, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Sorgligt livsmål att leva efter Att lämna över så
mycket pengar som möjligt till barnen. Testa att leva istället? Du har ett liv.
Och det blir bättre av att sätta sej i en HR som kostar mer att bo i en BR??? Du har ändå dina miljoner du tjänat på din sålda villa och köpt en betydligt billigare BR... Så vart vill du komma???
Citera
2025-05-08, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Om du klickar på pilarna i citaten så kan du följa diskussionen bakåt.

Om frågan hade varit den du påstår så finns det såklart bättre lösningar än att flytta till en dyrare hyresrätt.

Att jag tittar på en annan strategi än du innebär inte att jag har noll koll.
Citera
2025-05-08, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Konstigt, du påstod ju tidigare att det inte fick kosta en enda cent medan man väntar på att avkastningen av investeringen ska trilla in.
Nix.
Citat:
Alla som etablerat och drivit företag vet att det kräver betydande kapitalinsatser, ofta i åratal, innan ett företag visar lönsamhet.
Ja du investera pengar i företaget eftersom du vill att företaget skall växa och förhoppningsvis börja generera en vinst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in