Citat:
Ursprungligen postat av
Laneslaven
Du verkar inte fatta skillnaden mellan spekulation och investering. Du råkade ha tur i en stigande marknad.
Du glömde räkna in tiden, materialet, kostnaden för underhåll, el, vatten och all annan skit du betalade under tre år. Exakt. Du glömde driftskostnader. Amatör.
Antingen ljuger du eller så fick du huset gratis vilket bara bevisar poängen ännu mer. Hade marknaden gått ned hade du stått där med byxorna nere.
En investering är något som genererar kassaflöde. Ditt hus kostade dig pengar. Det är en utgift, inte en investering.
Du tror du är smart för att du råkade sälja i en högkonjunktur. Du satsade allt på tur, det är ren dumhet.
Oj vilken jävla tur jag måste haft varje gång jag sålt en fastighet att jag gått med vinst? Oavsett vart du bor så kostar det pengar men det verkar du inte förstå.
Att jag gått med vinst varje gång jag sålt en fastighet då heter det att man ljuger och nej jag fick inte huset utan är något jag betalat med egna pengar men det är väl svårt för dig att förstå då hus inte generar pengar utan bara är en utgift.
Glömde jag att räkna in tiden utgifterna?
Har du svårt att läsa nu också eller har du svårt att förstå?
Skrev klart och tydligt att arbetet och kostnaden för varmvattenberedaren, golvet och färgen till huset måste räknas bort från vinsten.
Om jag tar med el, vatten etc etc så gjorde jag en bra vinst som inte kan motsvara börsen.
Förstår att det måste vara svårt för dig att förstå, då du lever i din egna lilla bubbla där hus inte generar pengar utan bara är en STOR utgift i din värld.
Du verkar inte tro att börsen kan svänga? I din värld så är det bara husägare som är förlorare.
Vet inte om det är avundsjuka eller vad det är för fel på dig men något problem/ fel har du definitivt.
Du tror säkert att jorden är platt också?
I din värld så är jorden platt, hus är bara en utgift som inte ger några pengar överhuvudtaget, bara utgifter och börsen generar alltid pengar där kan man aldrig förlora pengar överhuvudtaget. Eller så ljuger folk.