2025-05-04, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Du förstår väl att han inte börjar pilla i sig kokain när han är 36? När man är så gammal brukar man redan ha bestämda uppfattningar om vad som är bra eller dåligt. Nej, det här startade senast 2015.
Min fråga gällde var någonstans han har nekat till att använda kokain. Frågan jag ställde gällde ju naturligtvis inte vad JAG tror.
Citera
2025-05-04, 18:38
Avstängd
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Han har med andra ord aldrig sagt det. Det är därför du inte hittar det.
Det var intervjun i GP som nu är låst men som Hänt refererar till...
Citera
2025-05-04, 18:38
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Hur kan han väcka sånt intresse och denna tråd vara storst på flashback. Sjukt

Trådar som det här får sitt eget liv. Ofta handlar de inte längre så mycket om situationen i sig, utan om att man vill övertyga om att ens egen uppfattning är rätt, och att andra har fel.
Citera
2025-05-04, 18:39
Medlem
Babydolls avatar
Citat:
Ja, lite märkligt. De hade redan lämnat in om skilsmässa och pratade förmodligen inte med varandra alls. Av någon anledning var hon i hans sommarhus (för att hämta sina saker kanske) och hittade plötsligt återigen kokain. Aldrig förr på 9 år och nu plötsligt 3 gånger på 4 månader.

Vilket hus? Vingården eller Båstad? Eller annan plats?
Citera
2025-05-04, 18:42
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Vilken jävla smörja!

Han har misshandlat sin fru och snortat kokain i hemmet bland hans barn.

Är det så ”spelets regler i ett demokratiskt land” fungerar?

Den tölpen är slut som artist! TV4 ska riva kontraktet med honom bums!

Kunde man bojkotta Paolo Roberto för sexhandel kan man fan bojkotta en frumisshandlare och kokainsnortare med!

Håller med. Det ligger nationalism och klassism bakom det. Måns föräldrar är läkare och han kommer från Lund. Därför behandlas han inte som om han hade varit en knarkande pappa i Bjuv som hamnat på en löpsedel för samma sak.
Paolo är arbetarklass med italiensk bakgrund, Dermot arbetarklass från Irland. Soran är kurdisk flykting. Osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Jag brukar inte titta på Masked singer men kollade lite i fredags bara för att ta en titt på Måns. Han lät väldigt täppt i näsan när han pratade.
Kanske har han nån typ av allergi eller kan kokainet ha förstört näsan på honom?

Säkert pga pågående missbruk. Det är ju förinspelat.

Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Ok, ibland blir det konstigt när man bara läser ett svar. Argumenterar han verkligen att det skulle kunna vara planterat vid sms-tillfället? Det lär ju inte funka så bra med tanke på hans sms-svar.

Ja, läs nyheterna. Hans nanny säger att Ciara en gång sagt ”man hade nästan velat plantera något för att han ska…” vad det nu var.
Men det bevisar inte att hon verkligen gjort det och hans egna SMS-svar visar att han haft kokain i hemmet hur som.
Måns påstår att när han spolade ner kokainet var han osäker på om han lämnat det framme eller inte, samt att han inte tyckte det såg ut som kokain.

Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Måns har själv sagt att han blir kall och avstängd av kokain...

Han har även sagt att han blir paranoid av cannabis och tror att polisen står och bankar på dörren. När han berättade det sa han samtidigt att han bara provat cannabis 🤣.

Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
3-4 personer som försvarar Måns typ, och ändå lyckas fylla en tråd med så mycket svammel. Tacksam för de som ser Måns för vad han är just nu. Saknar bara någon av alla kollegor som han pekar ut som medbrottslingar till hans missbruk och deras sanna storys

Scarlett och programledaren för Bachelor skriver att de stöttar Ciara av hela sitt hjärta eller nåt i den stilen på Instagram. Såg även höga profiler i Stockholms modesfär skriva hjärtan och att de backar henne.

Erik Segerstedt ba ”Jag är likgiltig, Måns har levt på ett visst sätt, ingen rök utan eld.”

Camilla Läckberg gör det.
Perla Malmberg, Claes Malmbergs dotter har tagit upp det i sin podd, där hon sa att Måns gjort massa saker folk snackar om ”i branschen” hon var tvungen att censurera för att han inte skulle kunna anmäla henne för förtal. Hon sa även att Ciara var världens finaste tjej.

Marie Serneholts svar på vilken relation hon har till Måns idag var ”Vi stöter på varandra i jobbsammanhang ibland, som nu i Masked Singer”. Sen ingenting mer. Inte ”han är en fin kille”, ”vi är vänner” eller nånting sånt.

Hennes danspartner i Let’s Dance stöttar henne också öppet.

Men Måns? De som stöttar honom är en massa dårar som aldrig träffat honom, det är helt tyst från dem som vet hur han är på riktigt när kameran slocknat.
Senast redigerad av Havang 2025-05-04 kl. 18:49. Anledning: Glömde svara på alla jag citerat
Citera
2025-05-04, 18:44
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Han har med andra ord aldrig sagt det. Det är därför du inte hittar det.

Han har sagt det. Finns på ljud och bild inne på GP.
Citera
2025-05-04, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Hur många år får mums då när han köper knark av Jordgubben och utsätter barnen för risk att hitta pulvret i sitt hem? Som knuffar barnens mamma och riskerar att smitta ner henne med både AIDS, gonorre, flatlöss och annat skit. Men, svärmorsdrömmen kanske är så ansvarsfull så han använder kondomer under alla påsättningar, Både fram och bak.
Det vet vi ju inte eftersom inget av det du nämner är föremål för någon rättegång.
Ciaras inlägg är inte heller i rätten i nuläget men där finns det väldigt klara bevis om det en dag skulle ske. Brott har begåtts.
Citera
2025-05-04, 18:53
Citat:
Det vet vi ju inte eftersom inget av det du nämner är föremål för någon rättegång.
Ciaras inlägg är inte heller i rätten i nuläget men där finns det väldigt klara bevis om det en dag skulle ske. Brott har begåtts.

Hoppas hon inte anmäler dig för förtal då.
Citera
2025-05-04, 19:00
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Det vore väl bra om rätten fick läsa lite sanning om dom inte redan insett hur nerdekad sångfågeln är? Är det lagligt att lägga livsfarlig narkotika framme i hemmet när det finns barn som kan komma åt det? I Amerika får dom livstid för sånt och barn har dött av den orsaken. Sen det är kanin-liknande beteende då han doppar i varenda hål han hittar. Han kan medvetet smitta sin fru med HIV och både det ena och andra. Men, du tycker att det borttagna inlägget är det som ska upp i rätten så att Ciara får skaka galler.
Citera
2025-05-04, 19:03
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
I flashbackdebatt kan vi ju dra saker till sin spets för att vinna argumentationer, men i verkligheten blir naturligtvis barnen och alla närstående påverkade av ett missbruk, även om själva intaget sker utanför hemmet. Missbruksproblematiken och drogen finns ju i pappan när han kommer hem. Att helt förskjuta debatten till att det inte finns bevis för intag i barnkammaren blir lite konstigt.

Sen protesterade ju inte Måns i sms-et som redovisades under rättegången, där Ciara bad honom städa undan kokainrester. Med det avseddes knappast att han skulle städa bort pulver-rester på någon nattklubbstoalett.
Tar saker till sin spets för att vinna argument? Men det har inte varit fallet här på länge. Och absolut inte faktamässigt. Det mesta är påhittat och utan någon som helst bevisbar bakgrund.

Och det fungerar lika bra tvärtom, låt oss köra några MZ-hatare upp i väggen:
Bortsett från det uppenbara faktum att det förekom fusk på den förmodade platsen för händelserna, om man går efter advokatens uttalanden, låter tonen i textmeddelandena också väldigt, väldigt konstig, som om CJ skulle anse att kokainanvändning är normaliserat. ”P.S. Can you please throw the cocaine away - don´t want you or my children anywhere near it. X”
X = kyss? Snälla hur? Bara antar och tar det till sin spets, om det betyder att hon också tar det, och inte vill att barnen ska vara i närheten av det för det första, men för det andra, inte vill att MZ ska ta det goda stoffet från henne för att konsumera det själv?
Ja, jag vet, det är helt långsökt och helt fri fantasi. Men kan du bevisa för mig från det här textmeddelandet att det inte var så?

Det fungerar utmärkt om man använder de vanliga metoderna som är populära bland många här, nämligen att hoppa på enskilda fragment, lägga till lite grann och sedan sälja in det som sanningen.
Men det räcker inte på långa vägar för att få en riktig helhetsbild. Och lyckligtvis ligger inte beslutet hos någon här, utan hos domstolarna, som har fått mycket mer information.

Och med tanke på allt förtal som florerar här, kanske man inte bör glömma att det fortfarande finns en person bakom allt. Många uttalanden är inte längre ens avlägset sakliga, utan helt enkelt avskyvärda och motbjudande, särskilt från nykomlingarna här i tråden. De kanske borde ta tag i sina egna liv innan de börjar uttala sig om andra på det sättet. Det verkar som om något har gått ordentligt fel med dem...
Citera
2025-05-04, 19:25
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Men alltså, LVU-Kurt, hur jag vet det?!
Varför är du här och käftar och skambelägger Ciara när du inte ens orkat läsa nyheterna om vad det gäller innan du kör din LVU-kampanj/mansaktivism?!
jag vet vad hon lagt ut och det borde hon inte gjort oavsett vad Måns gjort.

Citat:
Du vet alltså inte ens vad de nu strider om i rätten, du vet inte bakgrunden, vet inte vad du snackar om när det gäller Måns och Ciara men ändå går du ut stenhårt och är på hans sida och snackar skit om henne?
Jag bryr mig inte vad de strider om. det är deras egen business. Men vad jag sett är att måns hängts ut på ett sätt som inte är ok. Vare sig för Måns eller parets barn. Det är en jättemiss som visar att de båda har allvarliga brister i egenskap av föräldrar.

Citat:
Ja, du passar in i gänget som nu stöttar Måns kan jag säga.
Artister, de så kallade ”knarkarna” enligt dig och Måns, Sveriges kändisar, de som säger något stöttar öppet Ciara.
Jag skiter väl i vad andra tycker. Jag stöttar inte måns. Jag stöttar svensk lag som förbjuder förtal. Om måns är en våldsam man som misshandlat Ciara så får hon väl polisanmäla honom och sköta det hela på konventionellt sätt istället för att vända sig till folkdomstolen. Man måste inte välja sida och det har jag heller inte gjort. Jag stöttar ingen av dem. Båda har uppenbara brister och inte minst Ciara som inte klarar av att sköta det snyggt för barnens skull.
Citera
2025-05-04, 19:27
Avstängd
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Tar saker till sin spets för att vinna argument? Men det har inte varit fallet här på länge. Och absolut inte faktamässigt. Det mesta är påhittat och utan någon som helst bevisbar bakgrund.

Och det fungerar lika bra tvärtom, låt oss köra några MZ-hatare upp i väggen:
Bortsett från det uppenbara faktum att det förekom fusk på den förmodade platsen för händelserna, om man går efter advokatens uttalanden, låter tonen i textmeddelandena också väldigt, väldigt konstig, som om CJ skulle anse att kokainanvändning är normaliserat. ”P.S. Can you please throw the cocaine away - don´t want you or my children anywhere near it. X”
X = kyss? Snälla hur? Bara antar och tar det till sin spets, om det betyder att hon också tar det, och inte vill att barnen ska vara i närheten av det för det första, men för det andra, inte vill att MZ ska ta det goda stoffet från henne för att konsumera det själv?
Ja, jag vet, det är helt långsökt och helt fri fantasi. Men kan du bevisa för mig från det här textmeddelandet att det inte var så?

Det fungerar utmärkt om man använder de vanliga metoderna som är populära bland många här, nämligen att hoppa på enskilda fragment, lägga till lite grann och sedan sälja in det som sanningen.
Men det räcker inte på långa vägar för att få en riktig helhetsbild. Och lyckligtvis ligger inte beslutet hos någon här, utan hos domstolarna, som har fått mycket mer information.

Och med tanke på allt förtal som florerar här, kanske man inte bör glömma att det fortfarande finns en person bakom allt. Många uttalanden är inte längre ens avlägset sakliga, utan helt enkelt avskyvärda och motbjudande, särskilt från nykomlingarna här i tråden. De kanske borde ta tag i sina egna liv innan de börjar uttala sig om andra på det sättet. Det verkar som om något har gått ordentligt fel med dem...
Britter låter alltid artiga i sina konversationer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in