2025-05-03, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Förklara hur du känner till varenda detalj om mums och nanny? Har du sett stugan och är det hennes egen? Har han sagt till dig att han ska bygga en stuga där? Eller har du läst det någonstans som vi andra också kan ta del av? Om han ska orka med allting och sen sova till 12 på dagen så är han omänsklig. Bara att ta sig till rehab borde ta tid, och sen alla företag, rättegång, turne..... förklara för oss som undrar hur du vet och hur han hinner med allting. Inte ens en arbetsnarkoman borde kunna få ihop alla dessa sysslor. Vad är det som håller honom vaken tror/vet du?
Men snälla. Du klarar väl av att googla.
Annars hojta till så kan vi lära dig i PM.
EDIT: Eller fråga måns fans i tråden. De har länkar på allt.
Citera
2025-05-03, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Bete sig som svin mot sin fru och sina närmaste utan att hon någonsin ska kunna berätta vad hon blivit utsatt för.

Förtal är att ljuga. Vi har även yttrandefrihet som är en grundlag. Vi ska inte ha en så svag yttrandefrihet att brottsoffer inte ens kan berätta vad de blivit utsatta för utan att själva bli dömda för brott.

I värsta fall får man väl ta en förtalsdom, ibland är det viktigaste att stå upp för sig själv, berätta så att det blir förändring och kunna gå vidare med sitt liv.
Jo, hon ska definitivt berätta vad hon blivit utsatt för. För polis eller annan myndighet.
Däremot inte för kreti och pleti på Instagram. Där gör lagen en tydlig skillnad.

Brottsoffer kan berätta i detalj vad de blivit utsatta för. Men återigen för en myndighet eller exempelvis en närstående. Inte för allmänheten.

Förtal är inte att ljuga. Förtal är att missakta någon, sanning eller inte. Vår grundlag är inte svag, utan finns bla för att skydda de som behöver det. Den ger dig inte frihet att kränka vem, vad, när och hur du vill.
Men vi lever i ett land där du mer än någon annanstans får uttrycka din åsikt.

Att stå upp för sig själv handlar väldigt lite om att kasta ur sig skit om andra människor.
Citera
2025-05-03, 23:23
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du får regga ett konto på Måns Instagram.
Läste just att han planterar 900 häckplantor.
Eller googla tidningsartiklar
Googla Måns Ciara flytt till Sverige
Det var ju då de flyttade till vingården.
Så han planterar 900 häckplantor idag? Jag behöver inte öppna nåt mumskonto eftersom vi har dig här och får höra varje detalj om hans existens. Är du säker på att han inte haft sex med nanny? Jag frågar ju dig som är en av hans största fans. Sen har vi väl surkurt också och några fler vurmare.
Senast redigerad av ziggarillen 2025-05-03 kl. 23:31.
Citera
2025-05-03, 23:29
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Men snälla. Du klarar väl av att googla.
Annars hojta till så kan vi lära dig i PM.
EDIT: Eller fråga måns fans i tråden. De har länkar på allt.
Är du på riktigt? Sitter du och googlar om ifall han planterat 900 buskar och åker omkring på en traktor? Har du inget snaskigt att berätta också? Vore märkligt om han helt plötsligt blev en hyvens och skötsam familjefar som jobbar 24/7 utan att ta nåt prestationshöjande.
Citera
2025-05-03, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Jo, hon ska definitivt berätta vad hon blivit utsatt för. För polis eller annan myndighet.
Däremot inte för kreti och pleti på Instagram. Där gör lagen en tydlig skillnad.

Brottsoffer kan berätta i detalj vad de blivit utsatta för. Men återigen för en myndighet eller exempelvis en närstående. Inte för allmänheten.

Förtal är inte att ljuga. Förtal är att missakta någon, sanning eller inte. Vår grundlag är inte svag, utan finns bla för att skydda de som behöver det. Den ger dig inte frihet att kränka vem, vad, när och hur du vill.
Men vi lever i ett land där du mer än någon annanstans får uttrycka din åsikt.

Att stå upp för sig själv handlar väldigt lite om att kasta ur sig skit om andra människor.
Förtal är när man sprider till en grupp människor något sant, eller osant, om någon där avsikten är att det ska leda till missaktning av den förtalade.

Så stackars Måns är både förtalad samt väldigt lögnaktigt förtalad.
Jag förstår att han inte vill stämma sina barns mamma för förtal men han borde överväga att stämma Läckberg för förtal snart.
Citera
2025-05-03, 23:32
Medlem
Citat:
Varför ska vi tro på dig men inte på media? Du verkar ju kunna varje detalj om mums och hans nanny? Var får du all information ifrån och har du sett med egna ögon att han planterar vinrankor och åker omkring på traktorn? Hur vet du allt? Finns det någonting du inte vet om mums?
Jag är förundrad över hur lite du/ni vet om Måns. Skriver här hela tiden men verkar inte känna till vad som står i tidningar, vad som skrivits i tråden tidigare, vad som händer i övriga media, vad personen öht är känd för, om den kan spela instrument, vad personen arbetat med osv. Det enda du vet är att tråden är högst upp och därför måste du försöka göra dig hörd.
Citera
2025-05-03, 23:33
Medlem
Citat:
Så han planterar 900 häckplantor idag? Jag behöver inte öppna nåt mumskonto eftersom vi har dig här och får höra varje detalj om hans existens. Är du säker på att han inte haft sex med nanny?
Jag kan nog lugna dig på den punkten.
Hon är nog inte riktigt Måns typ och han är nog inte hennes typ heller.
Citera
2025-05-03, 23:34
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Förtal är när man sprider till en grupp människor något sant, eller osant, om någon där avsikten är att det ska leda till missaktning av den förtalade.

Jag förstår att han inte vill stämma sina barns mamma för förtal men han borde överväga att stämma Läckberg för förtal snart.
Han har ju kastat hela musikkåren under bussen och påstår att dom knarkar allihop Men det kanske inte räknas som förtal eller ärekränkning då han buntade ihop hela flocken. Tur att man inte är i branschen då man skulle fått en stämpel på sig på grund av mums utsagor.
Citera
2025-05-03, 23:35
Medlem
Rimners avatar
Citat:

Och det är inget du gör dig skyldig till gentemot hens ex? Asking for a friend.
Citera
2025-05-03, 23:40
Medlem
Vore det helt enkelt inte bäst om alla bara slutade prata om denna människa?
Kan omöjligt vara så intressant som antalet inlägg i denna tråd tyder på....
Citera
2025-05-03, 23:40
Medlem
Citat:
Är du på riktigt? Sitter du och googlar om ifall han planterat 900 buskar och åker omkring på en traktor? Har du inget snaskigt att berätta också? Vore märkligt om han helt plötsligt blev en hyvens och skötsam familjefar som jobbar 24/7 utan att ta nåt prestationshöjande.
Det är märkligt att du inte känner till något om Måns.
Du bara halkade in på ett bananskal när det vankades slipprigt skvaller om en stackars kändis.
Nej han har väldig energi. En del människor har det naturligt.
Jag hör inte till månsfansen. Men jag har lärt mig av att läsa länkar som de lagt i tråden.
Vad betyder uttryck 24/7. ?
Senast redigerad av ottoplommon 2025-05-03 kl. 23:46.
Citera
2025-05-03, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimner
Och det är inget du gör dig skyldig till gentemot hens ex? Asking for a friend.
Detta är en förtalstråd. Är du verkligen omedveten om det?
Här finns ingen ansvarig utgivare att stämma.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-05-03 kl. 23:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in