Marie Wessel skriver i en kommentar till Aftonbladet
”I egenskap av ombud för Måns Zelmerlöw vill jag påpeka att vid förhandlingen vid Stockholms tingsrätt framkom det att Ciaras påstående om kokainet vid
sängbordet var på ett hotellrum och inte alls i hemmet.”
Observera att M:s ombud valde att inte kommentera smset från januari:
”Ps. Kan du snälla göra dig av med kokainet – jag vill inte att du eller mina barn är i närheten av det”, skriver Ciara till Måns.
På det svarar Måns: ”Självklart, jag spolade ner det igår min ängel”.
Sängbordet i februari:
”Hej, jag såg just kokainet på golvet och sängbordet”, skriver hon.
”Städarna hittade det och har ställt frågor om det. Jag vet inte längre vad jag ska säga”, skriver hon vidare till Måns.
Även det svarar Måns på: ”Min spontana tanke var att ljuga om det. Men det ska jag inte göra. Kan vi prata om det i morgon öga mot öga?”, skriver Måns.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-bort-kokainet
OM barnen har varit med någon av föräldrarna på resan i februari (vilket inte framgår av artikeln) anser jag dock att det är lika illa om M drällde kokain i familjens hotellrum som i hembostad. Spelar ingen roll om familjemedlemmar ännu inte anlänt när han gjorde det eller om de var ute på annat håll.
..........
Vidare så bekräftar M:s juridiska ombud indirekt genom uttalandet därmed att smset om kokain, sängbord och städerskorna är från en verklig konversation mellan M och C. Inte något falskt som vissa skribenter försöker påstå. Annars skulle Marie ha kommenterat felaktigheten i det inlämnade bevismaterialet istället.