2025-05-03, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abebakulf
Är inte detta krig kopplat till Foxtrot? Knogis kusin A..ed verkar vara en av ledarna i ett gäng från Gävle. Det gänget verkar vara allierade med Bandidos. Olika konton till dem är vänner med Bandidos Manolo. Bandidos har idag en allians med Foxtrot. Ett annat gäng i Gävle har kopplingar till Dalen, Dalen i sig har kopplingar till Jordgubben och Jordgubben i sig har kopplingar till Gottsunda.

Hur ser ni på saken? Är inte sannolikheten rätt så hög att tjockis Knogis nu har allierat sig med Foxtrot? Gottsunda har varit ute efter honom rätt så länge enligt Flashback och hans kusin verkar dessutom ha en koppling till Foxtrot idag.
Saken som gör det ännu förvirrande är faktumet att Bandidos och folk från Gottsunda är vänner.
Citera
2025-05-03, 12:23
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteeninfluecer
Milki@s, i denna tråd också kallad Mik@il är eritrean, det har ni rätt i. Han kom dock nyligen till Sverige efter att ha blivit hotad av knogis fiender.

Är det MTM som har ett eritreanskt namn och ligger högt på söktjänsternas listor nu så är han 21 år? Media och polisen envisas med att han är 20 år.
Citera
2025-05-03, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungHamlet
Saken som gör det ännu förvirrande är faktumet att Bandidos och folk från Gottsunda är vänner.
Om man ska knyta ihop diverse säckar, var placeras de då nu anhållna? Snälla påminn mig!
Är de frilansande kill-on-demand eller knyts de till någon av grupperingarna?
Citera
2025-05-03, 12:32
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Är det MTM som har ett eritreanskt namn och ligger högt på söktjänsternas listor nu så är han 21 år? Media och polisen envisas med att han är 20 år.

Det står visserligen 2005-2025 på Rip tröjan men jag har för mig han är född 2004 dvs 21. Osäkert läge med andra ord.
Citera
2025-05-03, 12:41
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Det står visserligen 2005-2025 på Rip tröjan men jag har för mig han är född 2004 dvs 21. Osäkert läge med andra ord.

MTM är född 2003. Det måste vara fel och han klättrar på söktjänsterna utifrån att folk försöker hitta BO20. MTM ligger närmast. I realiteten finns inte BO20 skriven i Uppsala, alternativt har han skyddade personuppgifter (på riktigt, ej bara borttagen själv från ratsit.se)
Citera
2025-05-03, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungHamlet

Hur ser alliansen ut idag mellan Dalen och Jordgubben? Valde inte Gottsunda att alliera sig med Jordgubben i konflikten mellan dåvarande Foxtrot? Är det helt 100 att dagens Foxtrot och Bandidos har en allians? Jag kan tänka mig att F o B har en allians. Bandidos är bäst i Sverige på spränga och Foxtrot har unga utförare som Bandidos kan behöva för att utföra skitgöra.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...s-i-ny-allians

https://omni.se/foxtrot-i-ny-allians...-svag/a/Gy8dwJ
Citera
2025-05-03, 12:57
Medlem
Uppdaterad och korrigerad sammanfattning.

Vid 17-tiden torsdagen den 29 april inträffade en skjutning utanför och inne i en frisersalong belägen i korsningen Hjalmar Brantingsgatan/Botvidsgatan i Uppsala. Tre personer påträffades avlidna i salongen:

• OJ, 16 år
• AA, 15 år
• M?, 20 år

En person uppges ha beskjutits utanför salongen och då sprungit in och gömt sig på toaletten.

Ca 2 timmar efter morden grep polisen AA, 16 år, misstänkt för mord. Han släpptes sent på kvällen den 1 maj och förklarades vara oskyldig. Om han alls befunnit sig i närheten av brottsplatsen är okänt.

Anhållna sedan 1 maj är:

• F A G B, 20 år, Södertälje. Påstådd skytt.
• F B, 25 år, Gottsunda. Påstådd anstiftare.
• S A, 35 år, hemlig adress, tidigare Gottsunda. Påstådd anstiftare.

Den 2 maj anhölls:
• Okänd man, ~45 år, Uppsala. Påstådd anstiftare.

Den 3 maj kl 10:20 meddelade polisen på sin hemsida att de anhållit ytterligare 2 personer misstänkta för medhjälp till mord.

De anhållna är tills vidare oskyldiga, polisen har häktat fel personer förr.

Återstår att få klart vem som gömde sig på toaletten i frisörsalongen, om denne överlevde samt om någon utanför kom undan. Därutöver motivet, den okände 45-åringen och de 2 senast anhållna, brottsoffret M och eventuellt en beställare.
Citera
2025-05-03, 13:20
Medlem
Laureths avatar
Fotsom är väl utvecklingsstörd? Minns när han sprang på Gottsundabiblioteket och stökade redan som 10~åring. (Blev utslängd av ordningsvakt nästan dagligen). Han låg helt klart långt efter i utvecklingen jämfört med sina klasskamrater. Han ville så gärna vara med men kunde inte kontrollera sina impulser.
Har för mig att det var han som fick ligga lågt ett tag för att han krängde Oregano också. (Kan ha varit någon annan med liknande inavel dock).

Att han tagit sig så långt upp i ledet säger en hel del om ledet i sig.
Citera
2025-05-03, 13:22
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturen2021
Får dom tag på någon vit snart så dom kan gå ut med bild i media på honom?

Ja, F A G B, 20 år, Södertälje. Påstådd skytt. Räkna med att han kommer bli uthängd inom några dagar.
Citera
2025-05-03, 13:35
Medlem
Hela detta case är en stor förvirring. Man får inte klarhet i saker och ting.

1. Den som sprang in och låste sig måste vara AA16. Att han tvättade sina kläder kan förklara detta, om det nu stämmer. Han måste ha varit måltavla. Enligt hans familj blev han hotat.
2. Kompisen som klippte sig och avvek 5 min tidigare kan vara släkting till Knogis. Det skrevs tidigare att 2 personer var ute. En sprang in och en sprang bort.
3. M verkar också ha varit måltavla, var inblandad i något mot Jordgubben.
4. A verkar enbart klippt sig och blivit skjuten enbart för sitt umgänge. Han känner definitivt alla dessa grabbar.
5. Misstänker att skytten tagit för givet att O var AA16. OM INTE varför letade han inte efter AA16? Båda är ju somalier och deras utseende kan påminna om varandra.
Citera
2025-05-03, 13:43
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abebakulf
Hela detta case är en stor förvirring. Man får inte klarhet i saker och ting.

1. Den som sprang in och låste sig måste vara AA16. Att han tvättade sina kläder kan förklara detta, om det nu stämmer. Han måste ha varit måltavla. Enligt hans familj blev han hotat.
2. Kompisen som klippte sig och avvek 5 min tidigare kan vara släkting till Knogis. Det skrevs tidigare att 2 personer var ute. En sprang in och en sprang bort.
3. M verkar också ha varit måltavla, var inblandad i något mot Jordgubben.
4. A verkar enbart klippt sig och blivit skjuten enbart för sitt umgänge. Han känner definitivt alla dessa grabbar.
5. Misstänker att skytten tagit för givet att O var AA16. OM INTE varför letade han inte efter AA16? Båda är ju somalier och deras utseende kan påminna om varandra.

Låter rimligt. Instruktionerna till mördarna brukar inte vara särskilt detaljerade och mördaren känner för det mesta inte igen måltavlan/måltavlorna till utseendet.
Citera
2025-05-03, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
MTM är född 2003. Det måste vara fel och han klättrar på söktjänsterna utifrån att folk försöker hitta BO20. MTM ligger närmast. I realiteten finns inte BO20 skriven i Uppsala, alternativt har han skyddade personuppgifter (på riktigt, ej bara borttagen själv från ratsit.se)
Det kan också vara så att han inte har uppehållstillstånd i Sverige men bodde i Uppsala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in