Citat:
Ursprungligen postat av
SecretGarden352
Kan vara något sådant händelseförlopp. Om det stämmer att det är 16-åringen som ringt sin numera döda kompis och frågat var han var någonstans. Det kan också vara just det som är misstänkt. Jag tänker på hur visste mördaren vart han skulle gå någonstans? Det är en fråga som bör redas ut innan men helt släpper 16-åringen som oskyldig. Jag säger inte det är så, men det finns en möjlighet att 16-åringens roll i dramat var att ta reda på var kompisen var någonstans och sedan ge den informationen till mördaren.
Att nån visste vart dom var? Pappan säger ju att hans son hade gjort det till en rutin att gå och klippa sig varje tisdag.
jag må va gammal, men att klippa sig 1 gång i veckan låter både dyrt och helt onödigt.
Min teori är ju att barberaren är en handelsplats för narkotika/Pengatvätt, människor går dit och antingen hämtar narkotika/lämnar pengar, för att det ska se legitimt ut så får man såklart en klippning när man är där ifall det skulle dyka in eller sitta nån "spanare" där samtidigt. så deras tid att hämta/lämna var tisdagar, o det visste nog säkerligen fler i grupperingen.