Citat:
Frågan är om luiz verkligen är så naiv (med påstådd bakgrund) att han inte granskar materialet ordentligt, för vad kan han egentligen åstadkomma annat än väcka tvivel mot sig själv?
Hela den där grejen är suspekt. Dels är fotot totalt ointressant i sig, och dels så var det "debunkat" på två timmar av UFO community:t, framförallt av de mest suspekta av konton. Det ser ut som en set up. Det är inte första gången Lue gör något sånt här. Är det medvetet eller är det någon som lurat honom? Vore väldigt bra om man kunde disclose:a bildens ursprungskälla om den nu faktisk är debunkad (jag tycker inte det än). Oavsett så vore det bra med så mycket öppenhet som möjligt för att avslöja disinfo agenter och deras metoder.
Och när jag ändå är paranoid: varför var produktionen/ljudet så fullständigt värdelöst på den där konferensen?
Sen har jag en del ytterligare misstankar angående Avi Loeb och Mike Gold. De tycks inte tillföra så mycket och verkar mest vilja snylta in sig i disclosure rörelsen.
Och när jag ändå är paranoid: varför var produktionen/ljudet så fullständigt värdelöst på den där konferensen?
Sen har jag en del ytterligare misstankar angående Avi Loeb och Mike Gold. De tycks inte tillföra så mycket och verkar mest vilja snylta in sig i disclosure rörelsen.
Citat:
Fast vem skulle låta sig bedras är frågan, allt han kommer uppnå är att mörda sin egen karaktärs trovärdighet ( går inte att utesluta att just det är syftet, med disfinfo agenter ). Varken lukrativt eller smart heller om vi föreställer oss en charlatan.Men det var ju ännu ett fint exempel på hur ufo-entusiaster villigt låter sig luras gång på gång - och hur det nästan alltid är samma grupp människor som ligger bakom alla dessa bluffar. Det är ju jävla märkligt hur det kan fortgå - man tycker ju de borde lära sig nån gång...
Intressant om Luiz bemöter kritiken , han bad om ursäkt senaste gången han lät sig ''vilseledas''.