2025-05-02, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det är en generell regel som gäller: om (s) och ännu mera (mp) är för ett beslut så är det dåligt för svensken inom några år (tänk northvolt vindkraft kärnkraft övervakning straff flyktingar tiggare bensinskatt). Man kan med denna regel ganska enkelt göra sitt val på valdagen.

Jag påstår att det inte finns NÅGOT beslut som mp tagit som är bra för svensken. De har 100% fel. Och detsamma gäller s och brottslighet.
Mp är det mest inavlade partiet ja.

Men S behöver mps stöd så oavsett vad S säger att de kommer göra så kommer det aldrig hända
Citera
2025-05-02, 09:59
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VgZ
Står väl ingenstans om personens härkomst?

Kan du inte läsa? Utanför EU står det ju.
Citera
2025-05-02, 10:11
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Kan du inte läsa? Utanför EU står det ju.
Polisens notis skrev att det handlar om ”en kvinna i 30-årsåldern som reser in i landet från ett land utanför EU”. När Expressen refererade till detta skrev de istället ”Kvinnan kom från ett land utanför EU.” Denna olyckliga formulering har lett folk till att dra slutsatsen att hon härstammar från ett land utanför EU i genealogisk mening. Den ursprungliga källan säger inte det.
Citera
2025-05-02, 12:00
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Nej det går utöver en liten mindre grupp individer. Ge mig ett svenskt exempel på när det varit orättfärdigt.

Det kanske inte finns något än men det kommer. Det är sådant sådana som du inte förstår.

Det ser förresten inte ut att vara klarlagt att den här kvinnan inte är svensk.
Citera
2025-05-02, 12:01
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Computerz
Grejerna är bara beslagtagna än så länge. Sen ska åklagare bestämma om de går vidare med ärendet och sen ska det avgöras i domstol. Har hon fått prylarna på laglig väg så kan det bevisas genom digitala spår. Kan hon inte det så förverkas dom. Du får det o låta som polisen rycker klockor och väskor på Arlanda och kastar på tippen direkt. Riktigt så funkar det inte.

Oj, om du visste hur ofta snuten förstör egendom eller stjäl den åt sig själva. Sådana som du som tror att snuten följer lagen...
Citera
2025-05-02, 12:57
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Kommunskatt säger inte så mycket när många på grund av internationella avtal istället betalar skatt i grannlandet där de jobbar, skatt som sedan skickas vidare till svenska staten.
Bor du i Danderyd och jobbar i grannstaden Solna så betalar du vanlig inkomstskatt i Danderyd. Bor du i Malmö och jobbar i grannstaden København funkar det annorlunda. En dumhet med det grundlagsskyddade så kallade kommunala självstyret.

Vad nu det här har med ämnet att göra...
"Betald skatt" duger inte för dig som bevis för hur skattvillig och skatthederlig man är. Så vad visar hur skattvillig man är?
Citera
2025-05-02, 13:05
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Att du gillar skattefiffel du eller dina grannar håller på med anställda skattefifflare är en sak.
Förstår att du lever gott på andras arbete som en parasit och sitter och köper aktier när du redan kommit upp på andras arbete och sitter där du sitter och vill kalla skattefusk för skatteplanering eftersom du eller dina grannar själva håller på med det.

Det är bara inte okej om nån annan skulle göra det sålänge ni själva kan göra det genom att byta ut ordet.

det bor 32tusen människor i danderyd och 60 tusen människor i en vanlig kommun som falun.

Det är ju inget konstigt alls att en liten del av befolkningen som lever på andras arbete betalar mer i skatt per invånare men inte totalt då är ni i extrem minoritet äve fast ni lyckats skattfuska enorma mängder pengar ur svensk ekonomi. Ni är en liten mindre % av befolkningen.

Största delen av skatteintäkterna kommer från vanligt folk och vanligt folks arbete.

danderyds skattebetalare betalar alltså 2,8miljarder ungefär och falun kommuns invånare betalar in cirka 3,5miljarder i skatt.

De flesta invånare i sverige har löner som i falun kommun och utgör majoriteten av befolkningen i landet medans ni är i minoritet och lever på andras arbete och fifflar stora pengar och inte kan klara er utan vanligt arbetande folk som jobbar. Så totalt betalar vanligt folk enorma mängder i skatt i kronor räknat totalt.

Sen att vanligt folk ofta också gör slut på lönen och går på krogen och betalar enorma mängder i punktskatter,tobaksskatter,snusskatter,alkoholskat ter medans folket i danderyd ofta är hemma eller tar en utlandsresa och konsumerar en del av de fifflade pengarna man undandragit i skatt utomlands så definitivt ska tullen beslagta rolexklockor,lyxväskor,kläder osv av folk som dig eller dina grannar.
Tar detta svar som att du knappt betalar skatt. Ändå rätt lustigt eftersom du är arg på Danderydsborna som betalar mest skatt. Du hackar på fel personer.

Danderydsborna betalar mest skatt i Sverige, jag beundrar det och är stolt över det.

Invandrare betalar minst skatt. Känns som om du hatar skattebetalande svenska Danderydsbor mer än väsk-fuskande invandrare? Det är en ovanlig åsikt på FB.
Senast redigerad av Paris24 2025-05-02 kl. 13:36.
Citera
2025-05-02, 13:13
Medlem
Citat:
Tar detta svar som att du knappt betalar skatt. Ändå rätt lustigt eftersom du är arg på Danderydsborna som betalar mest skatt. De ser andras fel men inte ditt eget.

Danderydsborna betalar mest skatt i Sverige, jag beundrar det och är stolt över det.

Invandrare betalar minst skatt. Känns som om du hatar skattebetalande svenska Danderydsbor mer än fuskande invandrare? Det är en ovanlig synpunkt på FB.

Nu spelar du bara dum och låtsas som om du inte förstod vad jag just berättade för dig

Du har väl inte dyslexi eller adhd?

Då är du ursäktad och jag kan isåfall förstå att du har svårt att kunna förstå en längre text.
Citera
2025-05-02, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Nu har jag tänkt mig in i den äldres situation på äldreboendet. Där hon dumpats av sin svenniga ungar som är glada över att slippa ta hand om, eller bekosta ett öre, för sin förälder. Och även om jag tycker att den äldre får skylla sig själv, för att hen uppfostrat sina ungar så kasst att de blivit sådana skitindivider, så tycker jag inte att det hör hit.

Den här tråden handlar om en person som fått tillhörigheter beslagtagna och som de flesta pisshuvuden i tråden är jävligt snabba i att döma till att vara brottsling. Utan att ha en jävla aning om vad det egentligen handlar om.
Eftersom de kunde beslagta enkelt så har denna varelse skulder till kronofogden. Det är inget synd om en migrant kommit hit och aldrig jobbat bara levt av vad andra skapar.
Citera
2025-05-02, 13:32
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Nu spelar du bara dum och låtsas som om du inte förstod vad jag just berättade för dig

Du har väl inte dyslexi eller adhd?

Då är du ursäktad och jag kan isåfall förstå att du har svårt att kunna förstå en längre text.
Tar detta svar som att du knappt betalar skatt.

Jag är matematiker, stor skattebetalare, och motarbetar brott. Det är ingen som läser dina OT-inlägg, men det är inget problem för dig eller FB.

Men jag håller med din första tråd på FB:
(FB) svenska skatter sinnessjuka!
Senast redigerad av Paris24 2025-05-02 kl. 13:35.
Citera
2025-05-02, 13:37
Medlem
Citat:
Tar detta svar som att du knappt betalar skatt.

Jag är matematiker. Det är ingen som läser dina OT-inlägg, men det är nog inget problem för dig eller FB.

Detsamma gäller dig.

Och du är en väldigt dåligt utbildad matematiker isåfall som inte ens kunde räkna ut totalen på vilka som betalar mest skatt i kronor räknat i sverige totalt och fortfarande i din enkelhet trodde att danderydsbor och några områden till bidrar med mest miljarder till statskassan.

Antingen är du dåligt utbildad eller så spelar du dum.

Välj själv.
Citera
2025-05-02, 13:40
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Detsamma gäller dig.

Och du är en väldigt dåligt utbildad matematiker isåfall som inte ens kunde räkna ut totalen på vilka som betalar mest skatt i kronor räknat i sverige totalt och fortfarande i din enkelhet trodde att danderydsbor och några områden till bidrar med mest miljarder till statskassan.

Antingen är du dåligt utbildad eller så spelar du dum.

Välj själv.
Jag kan även välja att du är dum. Nu över till topic.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in