2025-05-02, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det kanske inte finns något än men det kommer. Det är sådant sådana som du inte förstår.

Det ser förresten inte ut att vara klarlagt att den här kvinnan inte är svensk.
Exakt och när det kommer fall där det förekommer kommer tveksamheter så revideras lagen. Sånt sker ju hela tiden.

Är väl irrelevant huruvida hon är svensk eller inte.
Citera
2025-05-02, 19:49
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Enligt medierapporteringen så skedde beslaget i tisdags. Då kan egendomen inte ännu ha förverkats. Att polisen tar egendom i beslag är en tillfällig åtgärd. För att egendomen också ska förverkas (det vill säga, att hon inte får tillbaka prylarna) så krävs också ett domstolsbeslut, och det har jag mycket svårt att tro att de redan lyckats få till. Inte på 48 timmar. Om några månader kanske vi får svaret på om hon kommer få tillbaka prylarna eller inte.

Det blir lite som att fråga ”hur vet du att personen inte har blivit oskyldigt dömd?” ”ptja... jag vet att personen inte har blivit dömd överhuvudtaget, så då kan de inte ha blivit oskyldigt dömd.” Att polisen griper någon på bar gärning betyder inte att personen blivit dömd. Lite samma sak här. Att polisen på Arlanda för två dagar sedan tog viss egendom i beslag betyder inte att egendomen ännu har förverkats.

Det där visste jag ju. Tänkte bara på beslaget, inte förverkandet. Därav att jag skrev "Blev av med i tullen" i mitt inlägg. Men jag var lite för slarvig och snabb i mitt svar till dig. Och du har rätt i att saken inte är färdighanterad.

Jag har f.ö ingen biff med förverkande av brottslingars tjuvgods. Men har problem med myndigheters godtycklighet (misstror myndigheter något enormt) och har problem med att så många automatiskt dömer folk som får prylar beslagtagna.

Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
"Betald skatt" duger inte för dig som bevis för hur skattvillig och skatthederlig man är. Så vad visar hur skattvillig man är?

Hur lite man skatteplanerar. Har man t.ex ISK så är man mindre skattevillig än om man har depåkonto hos sin bank.

Citat:
Jag betalar ca 500.000 kr per år för mitt ISK-konto.

blatteman definierar Dunning Kruger.

Kul för dig. Då betalar du mer än mig. Berätta nu hur du fått ihop dina 50 mille. Och varför du inte har dem på depå.

Och duktigt av matematikern att kunna så fina ord.
Citera
2025-05-02, 22:49
Medlem
VgZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Kan du inte läsa? Utanför EU står det ju.

Ja att hon kom därifrån. Som i kom med ett flyg därifrån. Inte att hon VAR därifrån.
Citera
2025-05-03, 11:13
Medlem
Neksnors avatar
Citat:
"Betald skatt" duger inte för dig som bevis för hur skattvillig och skatthederlig man är. Så vad visar hur skattvillig man är?
Sidan du länkade till, https://swestat.se/kommun-skatteintakter-per-inv, visar inte "betald skatt", den visar "Kommuner med Högst Skatteintäkter per Invånare och År".
Citera
2025-05-03, 11:15
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Sidan du länkade till, https://swestat.se/kommun-skatteintakter-per-inv, visar inte "betald skatt", den visar "Kommuner med Högst Skatteintäkter per Invånare och År".
Så "betald skatt" är inte en lämplig omformulering av "kommunens skatteintäkt per person"? OK.

Danderyd har mest skatteintäkter per invånare i Sverige. Därför blir det parodiskt om en person pekar ut just Danderyd som "de största skattefuskarna". Att det senare visar sig att ISK anses som "skattefusk" i vissa kretsar förklarar dock allt. Vi rika lever antagligen i ett helt annat universum än ni fattiga.
Senast redigerad av Paris24 2025-05-03 kl. 11:18.
Citera
2025-05-03, 11:21
Medlem
Neksnors avatar
Citat:
Så "betald skatt" är inte en lämplig omformulering av "kommunens skatteintäkt per person"? OK.

Danderyd har mest skatteintäkter per invånare i Sverige. Därför blir det parodiskt om en person pekar ut just Danderyd som "de största skattefuskarna". Att det senare visar sig att ISK anses som "skattefusk" i vissa kretsar förklarar dock allt. Vi rika lever antagligen i ett helt annat universum än ni fattiga.
Vad nu det har med ämnet att att göra.
Citat:
Jag kan även välja att du är dum. Nu över till topic.
Ibland skriver du något vettigt, fortsätt med det!
Citera
2025-05-04, 15:36
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Att det senare visar sig att ISK anses som "skattefusk" i vissa kretsar förklarar dock allt. Vi rika lever antagligen i ett helt annat universum än ni fattiga.

I vilka kretsar anses detta? Jag misstänker att du ser spöken och fått allt om bakfoten.

Dessutom så är du inte rik, vilket bevisas av dina åsikter i tråden. Du har eventuellt bara gott om pengar. En "väsk-fuskande invandrare" är troligen betydligt rikare än dig. Är vidare tämligen säker på att du inte har en susning om vad jag pratar om.

Men hur går det för vårt potentiella offer för myndigheters övergrepp? Vilken tingsrätt kan det vara som saken behandlas i? Har det framkommit något om personen i fråga?
Citera
2025-05-05, 15:10
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
I vilka kretsar anses detta? Jag misstänker att du ser spöken och fått allt om bakfoten.

Dessutom så är du inte rik, vilket bevisas av dina åsikter i tråden. Du har eventuellt bara gott om pengar. En "väsk-fuskande invandrare" är troligen betydligt rikare än dig. Är vidare tämligen säker på att du inte har en susning om vad jag pratar om.

Men hur går det för vårt potentiella offer för myndigheters övergrepp? Vilken tingsrätt kan det vara som saken behandlas i? Har det framkommit något om personen i fråga?
"Rikare än du".

Min kommentar gällde ett inlägg från klassisk vänsterman i tråden. Det är alltså du som ser spöken i mitt inlägg.

En tjyv är per definition alltid offer för övergrepp från myndigheter. I Vänsterns universum.
Citera
2025-05-06, 16:38
Medlem
Tog man peth prover på dom så dom blev av med körkortet också?
Citera
2025-05-08, 13:24
Medlem
VetusSpirituss avatar
Svenska polisen är inget annat än indrivare för svenska staten. Inte konstigt att brottsstatistiken ser ut som den gör.
Citera
2025-05-09, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Om man har bidrag så ska man väl sälja allt man har av värde innan man ens kan få bidrag?

Så är det väl, men dessa as lurar systemet ständigt så det är nog inga problem att kringgå
Citera
2025-05-09, 07:27
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus

Det är ingen här på forumet som är riktigt rik. En som har 50 miljoner hänger inte här. Det konstiga är att de som påstår sig ha sådana pengar inte inser hur genomskinligt det är.

Det kanske finns någon som har 10 miljoner i t.ex. fastigheter här, men det är i så fall undantag. Det framgår ganska snart av hur de flesta skriver att de flesta är knegare och bidragstagare. Efter ett tag är det väldigt lätt att läsa mellan raderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in