2025-05-01, 05:46
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Han dricker nog allt vin bara det innehåller alkohol. Förmodligen har han utsatt hela familjen för psykiskt lidande. Fy fan för att vara gift med en narkoman.

Den där knuffen var nog inte nåt som kallas puff direkt. Dessutom har han varit otrogen konstant. Hon ska ha egen vårdnad om barnen då han inte uppfyller kraven. En sexmissbrukande pundare klarar inte av att ta hand om barn. Punkt. Slut.

Nej, hur brukar rasande narkomaner knuffa sina fruar? Han knuffade in henne i väggen och då flyger huvudet in i väggen. Dessutom kan det ha varit mer än så, jag vet hur det är när journalister ska återberätta, det har aldrig stämt i mitt fall när de skrivit om situationer där jag antingen blivit intervjuad eller jag varit på plats.

Hon yrkar heller inte på ensam vårdnad i rätten utan på att barnen ska få flytta hem till England med henne. Till sitt hemland.
Måns bara jävlas. Innan skilsmässan bodde han på eget bevåg mest i Sverige för att jobba medans barnen bodde i England med mamma.
Han hade kunnat prioritera barnen och slutat jobba i Sverige, fokuserat på vinet från England, som ändå är hans huvudsakliga inkomst enligt sig själv.

Men han har sagt att han är beroende av berömmelse och att ha fans och inte vill leva i England eftersom han inte är känd där och folk inte känner igen honom på stan, han behandlas som en vanlig, anonym person.
Citera
2025-05-01, 05:49
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Hade en kvinna gjort det Måns har gjort hade det varit lynchstämning här. Då hade folk antagit att hon gjort 10 ggr mer än vad som påståtts, istället för som nu anta att Måns inte gjort något av det som påstods.

Ja. Ottoplommon trivialiserar kokainmissbruk när det gäller Måns och Sagasäpplen har försökt framställa SSRI som en dödsdrog eftersom Chiara haft det utskrivet.
Vad han än gör skyndar dessa kärringar till hans försvar och förvränger samtidigt helt normala saker Chiara postat på Instagram,
Citera
2025-05-01, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det kan jag visst. Jag är själv offer för våld i nära relation. En gång.
Och jag har en gång polisanmält en granne för upprepad misshandel av flickvän.
Det gjorde jag för hennes skull eftersom hon alltid tog tillbaka sin anmälan även
när hon låg sönderslagen på sjukhus och fått missfall pga misshandeln.
Jag vill tro att jag räddade hennes liv. Sista gången var det nära nämligen.

Så uttala dig inte om folk du ej känner.

Men jag tror inte på Ciaras misshandelsanklagan. Hon har polisanmält Måns för en knuff.
Och Måns har inte ens blivit delgiven brott.
Vi får se hur det blir med det.

Det hedrar dig.
Min erfarenhet av sådana här tvister är: Var skeptisk mot BÅDA parter.
Båda har motiv att ljuga (det behöver inte ens vara medvetet) och skylla ifrån sig.
Citera
2025-05-01, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Alla borde förstå att allt detta kan vara iscensatt av CZ för att få med sig barnen hem till England. Hon har hjälp av deckardrottningen som har författartalanger. Tror inte ett ögonblick på misshandelsnklagelserna. Detta har förstorats upp till orimlighet.Hur kan man sänka barnens far för att få fördel vid en rättegång om barnens hemvist?. Klassiskt fall , hoppas inte rätten går på detta. https://www.expressen.se/noje/camill...i-skilsmassan/
Jag kan hålla med om att det förstorats upp till orimlighet.
För vad har hänt här?
En artist har haft problem i sitt äktenskap (hur vanligt är inte det?)
Han har brukat kokain på utekvällar de två senaste åren.
Och paret ska skiljas. Jaha! Det var ju tråkigt men sådant händer dagligdags.
Och då får folk fullkomligt fnatt och sprutar ur sig sig sin värsta förutfattade meningar, spekulationer samt rent lögnaktigt förtal om honom.
Är det verkligen ingen som känner någon empati nuförtiden?

Måns är ingen kriminell våldsverkare även om det är olagligt att inneha narkotika för eget bruk.
Men ingen sätter sig ned och bestämmer sig för att bli missbrukare. Man hamnar i missbruk.
Jag kan tycka att Måns varit en idiot som inte sökt hjälp tidigare. Men mkt arbete och problem har väl fått honom att skjuta upp det kan jag tro. Han verkar ju inte så bra på planering.
Han har gjort sig skyldig till partyknark och otrohet i samband med det.
Och kokainet fick honom att bli "avtrubbad och bli till en dålig människa".

Jag tror inte det varit roligt för Ciara och förstår att hon ville skiljas för att hennes känslor för MZ har väl försvunnit. Men det är ändå ett mysterium för mig att hon kunde outa honom offentligt när hon vet att han är en offentlig person i ett så litet land. Och sedan fortsätter Ciara med små teasers på IG och tom allvarliga anklagelser. I 15 minuter lät hon sina nya anklagelser ligga ute så att den hann att spridas.
Sedan tog hon bort den för hon vill inte bli stämd för förtal. Bara hålla igång skvallret. verkar det som.
Det lutar nog att det ingår i en skilsmässostrategi faktiskt.
För att skita ned motparten så mycket hon kan. Annars förstår jag inte vad hon håller på med?
För om hon alltid varit så retfull och intrigant så förstår jag nästan MZ behov att fly med kokain och alkohol.
Tror nog att det beror på båda två ioförsig. Men ibland undrar man, vad kom först? Hönan eller ägget?
Jag tycker att det är så utstuderat elakt så jag har inte ord för det.
Och verkligen inte med omtanke om deras barn.

Detta är min ärliga uppfattning utifrån mitt utkikstorn för närvarande. Men det beror ju på vad som framkommer härnäst.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-05-01 kl. 06:05.
Citera
2025-05-01, 06:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av V-rock
Vafan, det finns väll typ bara 3 judefamiljer här i landet så det ska nog inte vara så svårt att lista ut hur hans bakgrund ser ut. Men han ser lite för judisk ut, sånna personer brukar alltid nästan vara svenskar som blivit kallade jude hela sitt liv och till slut accepterat rollen...

Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Nej, hur brukar rasande narkomaner knuffa sina fruar? Han knuffade in henne i väggen och då flyger huvudet in i väggen. Dessutom kan det ha varit mer än så, jag vet hur det är när journalister ska återberätta, det har aldrig stämt i mitt fall när de skrivit om situationer där jag antingen blivit intervjuad eller jag varit på plats.

Hon yrkar heller inte på ensam vårdnad i rätten utan på att barnen ska få flytta hem till England med henne. Till sitt hemland.
Måns bara jävlas. Innan skilsmässan bodde han på eget bevåg mest i Sverige för att jobba medans barnen bodde i England med mamma.
Han hade kunnat prioritera barnen och slutat jobba i Sverige, fokuserat på vinet från England, som ändå är hans huvudsakliga inkomst enligt sig själv.

Men han har sagt att han är beroende av berömmelse och att ha fans och inte vill leva i England eftersom han inte är känd där och folk inte känner igen honom på stan, han behandlas som en vanlig, anonym person.
Visar bara ännu mer vilken misslyckad krake han är. Nu är han i alla fall ännu mer känd som den kokainist han är, sparkar på saker och knuffar kvinnor in i väggen. Otrogen mot sina partner ständigt. Han måste känna sig stolt och njuta av uppmärksamheten i fulla drag.
Citera
2025-05-01, 06:09
Medlem
Detta handlar inte om dina erfarenheter i denna tråd eller om dina bekanta . Helt ointresant om ditt privata liv.

Citat:
Det kan jag visst. Jag är själv offer för våld i nära relation. En gång.
Och jag har en gång polisanmält en granne för upprepad misshandel av flickvän.
Det gjorde jag för hennes skull eftersom hon alltid tog tillbaka sin anmälan även
när hon låg sönderslagen på sjukhus och fått missfall pga misshandeln.
Jag vill tro att jag räddade hennes liv. Sista gången var det nära nämligen.

Så uttala dig inte om folk du ej känner.

Men jag tror inte på Ciaras misshandelsanklagan. Hon har polisanmält Måns för en knuff.
Och Måns har inte ens blivit delgiven brott.
Vi får se hur det blir med det.
Citera
2025-05-01, 06:13
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Det där är sånt skitsnack. Det är den som knarkar och är otrogen som inte bry sig om barnen. Män beter sig som svin, sen anklagar de kvinnan för att inte bry sig om barnen när hon inte orkar med det längre. Använder dessutom sina egna barn som sköld för att inte få sitt eget dåliga beteende ifrågasatt. ”Tänk på mina barn!”. Ja? Varför tänkte han inte själv på sina barn kan man undra.

Det är som Ciara sa, om samtliga inblandade (läs Måns) hade brytt sig så mycket om barnen som han bedyrar så hade de inte varit i den här situationen till att börja med.

Ciara är en narcissistisk psykopat vilket kommande vårdnadstvist kommer visa. Nu har hon rikshoran C Läckberg med sig också.
Citera
2025-05-01, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blue-fire-eyes
Det hedrar dig.
Min erfarenhet av sådana här tvister är: Var skeptisk mot BÅDA parter.
Båda har motiv att ljuga (det behöver inte ens vara medvetet) och skylla ifrån sig.
Instämmer. Kloka ord från dig. Folk minns olika saker om samma situation dessutom.
Så båda anklagar varandra för att ljuga. -Nej, så var det inte alls! -Du ljuger!
Minnet är inte så bra som vi inbillar oss. Vi får hoppas att det löser sig med vårdnaden av barnen så att både Måns och Ciara kan leva med det.
Citera
2025-05-01, 06:16
Citat:
För vad har hänt här?
Och då får folk fullkomligt fnatt och sprutar ur sig sig sin värsta förutfattade meningar, spekulationer samt rent lögnaktigt förtal om honom.

Måns är ingen kriminell våldsverkare även om det är olagligt att inneha narkotika för eget bruk.
Men ingen sätter sig ned och bestämmer sig för att bli missbrukare. Man hamnar i missbruk.
Jag kan tycka att Måns varit en idiot som inte sökt hjälp tidigare. Men mkt arbete och problem har väl fått honom att skjuta upp det kan jag tro. Han verkar ju inte så bra på planering.

Jag tror inte det varit roligt för Ciara och förstår att hon ville skiljas för att hennes känslor för MZ har väl försvunnit. Men det är ändå ett mysterium för mig att hon kunde outa honom offentligt när hon vet att han är en offentlig person i ett så litet land. Och sedan fortsätter Ciara med små teasers på IG och tom allvarliga anklagelser. I 15 minuter lät hon sina nya anklagelser ligga ute så att den hann att spridas.
Sedan tog hon bort den för hon vill inte bli stämd för förtal. Bara hålla igång skvallret. verkar det som.
För att skita ned motparten så mycket hon kan. Annars förstår jag inte vad hon håller på med?
För om hon alltid varit så retfull och intrigant så förstår jag nästan MZ behov att fly med kokain och alkohol.
Tror nog att det beror på båda två ioförsig. Men ibland undrar man, vad kom först? Hönan eller ägget?

Detta är min ärliga uppfattning utifrån mitt utkikstorn för närvarande. Men det beror ju på vad som framkommer härnäst.

Finns ju en anledning till att hon skaffade en uppviglande mellanösternadvokat. Han hetsar nog friskt i bakgrunden.
Ciara skiter fullständigt i barnrn hon vill vinna, hon vill ha hämnd.
Citera
2025-05-01, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrytaIs
Jag undrar uppriktigt hur typen som verkar slå sina barn och sin fru är?

Av erfarenhet, genom kunskap och yrke vet jag att det inte brukar synas, hur tänker du?

Den typen som blir lättirriterad, tar tag i personer, blir arg på ett visst sätt. Men det är klart att alla är inte så självklara utan en del är bättre på att dölja sina våldsamma tendenser.
Citera
2025-05-01, 07:49
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
För vad har hänt här?

Exakt min känsla . Man outar inte barnens far på detta sätt. Det skadar barnen lika mycket som det skadar Måns. Är detta en plan som tagits fram tillsammans med väninnan som tror att hon har all makt i världen pga av sina pengar och framgång? Manus till nästa bok kanske? Riktigt obehagligt.
Citera
2025-05-01, 07:55
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Den typen som blir lättirriterad, tar tag i personer, blir arg på ett visst sätt. Men det är klart att alla är inte så självklara utan en del är bättre på att dölja sina våldsamma tendenser.
Vem som helst skulle bli lättirriterad om de råkade ut för denna offentliga smutskastning. Finns det några som helst bevis för att några våldsamheter skulle ha skett? Är det inte väldigt lämpligt att sprida såna rykten i ett vårdnads ärende? Det luktar Amber här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in