Citat:
De behöver inte tycka det är bra, men deras ilska mot woke-vänstern och det förtycka som de sätter på samhället är större. Deras cancelleringar, drev och hat. Det är en motreaktion mot sådana som dig. Woke är förstås ondska och det som skapat Trump.
Om jag förstår din poäng rätt, så tycker du att jag ska skilja på de massorna som stormade Kapitolium och de mer "välstädade" Trumpsupportrarna som inte brukar våld själva. Du anser att den sista gruppen är mycket större än den första, och det må vara sant, men det som sticker i mina ögon är att de fortfarande gillar vad de där fotsoldaterna gör där ute på marken i tex Charlottesville 2017 eller J6. De hejar på, och tycker att det är bra.
Eran självutnämnda upphöjelse, att alltid anse er veta bäst och ert hat mot de som inte tycker exakt som er, har splittrat samhället och ställt människa mot människa. Men eftersom ni inte kan känna med andra människor och försöka förstå dem och deras syn på livet, så skapar ni konflikt. Om demokraterna hade tagit till sig det här, istället för att förstärka det som en motreaktion mot Trump, hade de vunnit valet, förmodligen med någon annan än puckot Kamala. De som anser sig stå mot de svaga i samhället har ställt sig på de starkas sida mot dem. Som du. Vad försvar du egentligen? Vems sida står du egentligen på?
Citat:
Nu kommer vi till "Jews for Trump". Varför stödde de honom. De gjorde det, för att dina gelikar i USA, mobbade och hatade deras barn och barnbarn på universiteten och i samhället under Gaza konflikten. Nu drabbade det ett antal woke-judar också, men de har varit med om att skapa situationen.
Det är därför jag ogillar de personer som på ytan kanske flyger under radarn och rollspelar fredliga... jag tycker inte att de är fredliga. Det är bara att surfa in på X/Twitter och följa valfritt slumpmässigt MAGA-konto så kommer du förstå vad jag menar. De här snubbanra är inte direkt världens mest trevliga medmänniskor om vi säger så...
Det är ni som skapar Trump med ert hat. Hat föder hat, som du anser är rätt. Vill man vinna över andra på sin sida och få förståelse för sina åsikter, är inte rätt metod att döma ut ett helt kollektiv utifrån hudfärg. Som du faktiskt gör. Du är rasist och förstås vänster, så du kan inte tänka utanför dogmer och kollektiv. För dig är "Jews for Trump" samma som de som stormade Kapitolium. Men så är det förstås inte i verkligheten.
Hur har du tänkt få andra att ha förståelse för dina åsikter, som du egentligen inte vill diskutera, utan bara leva i din hatbubbla. Ändrar du åsikt för att andra hatar dig och dina gelikar, varför skulle det fungera åt andra hållet då? Så vad är målet egentligen med ditt hat. Hur ska det ändra något? Kan du förklara det?, kan jag ställa som fråga, men vet ändå att jag inte kommer att få ett svar.