2025-04-29, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
De flesta "män" som röstar på Trump är feta grisar med behov av något slags sträng fadersgestalt.
Övergången från hens normen till mer ursprungliga könsroller är provocerande för de som har en mer flytande könsidentitet.
Citera
2025-04-29, 12:33
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men det är omöjligt att det är majoriteten.

Du har skapat en nidbild av alla utifrån en minoritet och riktar hatet mot gruppen, utifrån hudfärg faktiskt. Du är rasist. Latinos asiater, judar och svarta som röstat på honom, är inte inräknade där, utgår jag från? Jews for Trump?

Frågan är hur du ser på vita WT kvinnor. Hatar du dem också utifrån hudfärg?

Det du sysslar med påminner väl om trettiotalets Tyskland, där man drev hat mot en nidbild av en grupp som man skapat. Nu menar jag att du gör likadant, men kan inte se dig själv utifrån. Finns mer som påminner om den tiden.

Frågan du bär ställa dig, är varför de röstade på Trump. Vad var bevekelsegrunden. Beror det egentligen på sådana som dig. Det hat du driver mot de som inte böjer sig för dina åsikter. Man har rätt att hata tillbaka säger du. Ja, men då så, då är din nidbild av dem, en spegling av dig själv faktiskt.

En sak jag undrar eftersom att du blir så upprörd av mina posts, är du också en sådan som jagar tuffhet och alfa-status? Får man inte kritisera sånt menar du? Man får kritisera woke, som du nämner ungefär 50 ggr per post, men inte motpolen till woke?
Citera
2025-04-29, 12:52
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
En sak jag undrar eftersom att du blir så upprörd av mina posts, är du också en sådan som jagar tuffhet och alfa-status? Får man inte kritisera sånt menar du? Man får kritisera woke, som du nämner ungefär 50 ggr per post, men inte motpolen till woke?

Jag har läst många av EnCartes inlägg. Han har ofta väldigt starka åsikter om saker som han inte är vidare påläst inom.
Citera
2025-04-29, 12:55
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Jag har läst många av EnCartes inlägg. Han har ofta väldigt starka åsikter om saker som han inte är vidare påläst inom.

Han har också en kuslig förmåga att alltid smyga in ordet "woke" i en diskussion, även om det är något helt orelaterat.

Jag undrar nästan om han vid frukostbordet oroar sig över om flingorna och knäckebrödet har spår av woke eller inte.
Citera
2025-04-29, 12:57
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colldestruct
MAGA är i första hand en proteströrelse. Väldigt många röstar på Trump enbart för att visa mittfingret åt ett system som inte längre fungerar så som det gjorde ännu för 20 år sen, samtidigt som de inte tor på att det finns någon bra lösning för tillfället. Politiker som Bush, Obama, Biden eller andra mainstream kandidater funkar inte längre, men det är naturligtvis naivt att tro på att Trump skulle lösa problemen eller göra livet bättre för vanliga arbetare, sjuka etc. Det kommer att komma en hel del nedskärningar i ett redan ganska primitivt väldärdssystem som påverkar dem negativt.

Även i blåa stater är skyddsnätet ganska futtigt och de flesta demokratiska politiker erbjuder inte några särskilt stora förändringar eller satsningar, men nog mera än vad GOP någonsin skulle erbjuda. Bernie Sanders är väl den enda men inte ens han går så långt på alla områden. MAGA kan väl ses som ett temporärt kaos innan en ny tid. Båda partierna får analysera och ändra sina strategier samt politiska principer för att undvika en ny MAGA rörelse med den turbulens det innebär.

Att rösta på Trump för att man ogillar systemet är som att ha en långdragen förkylning som man försöker bota med medicin som orsakar cancer...
Citera
2025-04-29, 13:34
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Jag trodde det bara var fjollor som tänkte på sitt utseende. Den genomsnittlige MAGA-supportern ser varken bra ut eller är vältränad.
Oftast är det ju bögar som tänker på sitt utseende.

Du verkar leva i en alternativ värld.

Det där stämmer.

MAGA klagar dygnet runt på alla wokemänniskor som går runt med blått hår, konstiga kläder och flaggor. Men om man gör en tillbaka-kaka och kritiserar deras ölmagar, ovårdade skägg, obligatoriska solglasögon, militanta tatueringar, militanta flaggor - då blir det hus i helvete och deras känslor blir sårade.
Citera
2025-04-29, 14:13
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Det där stämmer.

MAGA klagar dygnet runt på alla wokemänniskor som går runt med blått hår, konstiga kläder och flaggor. Men om man gör en tillbaka-kaka och kritiserar deras ölmagar, ovårdade skägg, obligatoriska solglasögon, militanta tatueringar, militanta flaggor - då blir det hus i helvete och deras känslor blir sårade.

Ölmagar, ovårdade skägg, solglasögon för jämnan, tatueringar, sydstatsflaggor. Därtill är de nästan alltid lågintelligenta och absurt obildade och talar sämre engelska än många europeer som har det som andraspråk.

Här är faktiskt en akademiker som är MAGA: https://www.youtube.com/@Dr.AlanHarrelson Jag råkade hitta honom eftersom jag också röker pipa. Han har en otroligt tjock sydstatsdialekt. Han uttalar 'finger' som 'feingr'.

Betydligt mer verserad än de brukar vara men samma skitprat om Gud och Jesus och varför det är fel att vara bög och hur onda demokrater är etc. Liksom dåren Vance har han nyligen blivit katolik.
Citera
2025-04-29, 14:23
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ölmagar, ovårdade skägg, solglasögon för jämnan, tatueringar, sydstatsflaggor. Därtill är de nästan alltid lågintelligenta och absurt obildade och talar sämre engelska än många europeer som har det som andraspråk.

Här är faktiskt en akademiker som är MAGA: https://www.youtube.com/@Dr.AlanHarrelson Jag råkade hitta honom eftersom jag också röker pipa. Han har en otroligt tjock sydstatsdialekt. Han uttalar 'finger' som 'feingr'.

Betydligt mer verserad än de brukar vara men samma skitprat om Gud och Jesus och varför det är fel att vara bög och hur onda demokrater är etc. Liksom dåren Vance har han nyligen blivit katolik.

Glömde även pickup trucks med sydstats/MAGA flaggor fastspända där bak och den obligatoriska röda kepsen. Givetvis så spelar de även Kid Rock eller ZZ Top på högsta volym också.

Nazisterna hade åtminstone sina plagg designade av Hugo Boss...
Citera
2025-04-29, 15:25
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Man får förstås kritisera det. Men det är ändå inte vad du sysslar med. Du tar en hel grupp och säger helt utan belägg, att alla är på ett viss sätt, utan undantag. Faktiskt även de WT som röstat på demokraterna, utan att du kanske inser det. Det är gruppen du sprider hat mot. Inte vissa individer. Varför hatar du fattiga vita som röstade på Kamala? Kan du ens förklara det logiskt, eller hatar du fattiga vita bara för att de är fattiga vita?

Varför hatar du inte andra fattiga grupper då. Du måste väl inse att du är ologisk i ditt hat. Mest macho är latinare. Varför hatar du inte dem? Kan du förklara det?

Jag skulle gärna se att du funderade över det här och kunde förklara logiken i ditt beteende, för jag kan inte se någon alls, så jag är nyfiken på hur du tänker här.
Citera
2025-04-29, 15:35
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Man får förstås kritisera det. Men det är ändå inte vad du sysslar med. Du tar en hel grupp och säger helt utan belägg, att alla är på ett viss sätt, utan undantag. Faktiskt även de WT som röstat på demokraterna, utan att du kanske inser det. Det är gruppen du sprider hat mot. Inte vissa individer. Varför hatar du fattiga vita som röstade på Kamala? Kan du ens förklara det logiskt, eller hatar du fattiga vita bara för att de är fattiga vita?

Varför hatar du inte andra fattiga grupper då. Du måste väl inse att du är ologisk i ditt hat. Mest macho är latinare. Varför hatar du inte dem? Kan du förklara det?

Jag skulle gärna se att du funderade över det här och kunde förklara logiken i ditt beteende, för jag kan inte se någon alls, så jag är nyfiken på hur du tänker här.

Jag är intolerant mot grupperingar och rörelser som visat att de kommer att använda sitt våldskapital ifall de inte får som de vill.

Om man är ett gäng ölmagade, solglasögon-flashande gubbar som glider runt och lyssnar på rockmusik, det har jag inte det minsta problem med. Det låter ärligt talat riktigt härligt, och jag skulle gärna hänga med dem - ifall de var fredliga. Vilket du vet att de inte är. Därför är jag intolerant eller "hatisk" som du kallar det, för jag tycker inte att militanta huliganer som SA, Gestapo, Proud Boys, Oathkeepers, de som härjade i Charlottesville och Jan 6 förtjänar någon slags klapp på axeln och att man ska tycka synd om dem.

Det har bara gått tre månader - sanna mina ord EnCarte, jag är villig att satsa vad som helst på att MAGA-grupperingar kommer att bruka sitt våldskapital ännu en gång, eller kanske flera gånger, innan det här är slut. Och jag kommer ha ännu mindre sympati för dem den dagen.
Citera
2025-04-29, 15:53
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Jag är intolerant mot grupperingar och rörelser som visat att de kommer att använda sitt våldskapital ifall de inte får som de vill.

Om man är ett gäng ölmagade, solglasögon-flashande gubbar som glider runt och lyssnar på rockmusik, det har jag inte det minsta problem med. Det låter ärligt talat riktigt härligt, och jag skulle gärna hänga med dem - ifall de var fredliga. Vilket du vet att de inte är. Därför är jag intolerant eller "hatisk" som du kallar det, för jag tycker inte att militanta huliganer som SA, Gestapo, Proud Boys, Oathkeepers, de som härjade i Charlottesville och Jan 6 förtjänar någon slags klapp på axeln och att man ska tycka synd om dem.

Det har bara gått tre månader - sanna mina ord EnCarte, jag är villig att satsa vad som helst på att MAGA-grupperingar kommer att bruka sitt våldskapital ännu en gång, eller kanske flera gånger, innan det här är slut. Och jag kommer ha ännu mindre sympati för dem den dagen.
Men du svarade inte på nån av mina frågor.. Du kom bara med nya anklagelser, nu, i och för sig mot andra grupper där du varit mer specifik. Men mina frågor är fortfarande obesvarade och jag tror inte du kan förklara det, ens för dig själv. Du vet inte varför. Du agerar på samma sätt som en rasist. Alla negrer är likadana.

Men fortfarande hatar du inte de andra som röstade på Trump som "Jews for Trump". Tillhör de samma grupper som du tog upp nu. Menar du att de judiska gubbarna kommer att sprida skräck. Vet du ens varför de stödde Trump?
Citera
2025-04-30, 09:33
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Men du svarade inte på nån av mina frågor.. Du kom bara med nya anklagelser, nu, i och för sig mot andra grupper där du varit mer specifik. Men mina frågor är fortfarande obesvarade och jag tror inte du kan förklara det, ens för dig själv. Du vet inte varför. Du agerar på samma sätt som en rasist. Alla negrer är likadana.

Men fortfarande hatar du inte de andra som röstade på Trump som "Jews for Trump". Tillhör de samma grupper som du tog upp nu. Menar du att de judiska gubbarna kommer att sprida skräck. Vet du ens varför de stödde Trump?

Om jag förstår din poäng rätt, så tycker du att jag ska skilja på de massorna som stormade Kapitolium och de mer "välstädade" Trumpsupportrarna som inte brukar våld själva. Du anser att den sista gruppen är mycket större än den första, och det må vara sant, men det som sticker i mina ögon är att de fortfarande gillar vad de där fotsoldaterna gör där ute på marken i tex Charlottesville 2017 eller J6. De hejar på, och tycker att det är bra.

Det är därför jag ogillar de personer som på ytan kanske flyger under radarn och rollspelar fredliga... jag tycker inte att de är fredliga. Det är bara att surfa in på X/Twitter och följa valfritt slumpmässigt MAGA-konto så kommer du förstå vad jag menar. De här snubbanra är inte direkt världens mest trevliga medmänniskor om vi säger så...
Senast redigerad av mickenyqvist123 2025-04-30 kl. 09:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in