2025-05-01, 20:32
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du pissar på kvinnorna och deras känslor alltså. Det är förstås problemet med woke. När era kollektiv korsar varandra och kollektiv ställs mot kollektiv. När man anser sig stå på arbetarnas sida, men hatar arbetare utifrån hudfärg. När man står på trans sida men kör över kvinnorna.

Skadan är att man har gjort en uppenbar lögn till sanning och lag och att de principlösa stöder det.
Du kunde inte svara på frågan jag ställde, som jag antog. Hur kan du stå upp för en åsikt du inte kan försvara?

Du verkar vara en välmenande (hoppas jag?) individ EnCarte men lite emotionellt ur balans, ta en långpromenad i skogen eller något för jag får känslan av att du yrar i nattmössan just nu, du tappar tråden helt och snöar återigen in dig på woke.

Du kan ha en diskussion om fotboll, drakflygning eller läsk... och ändå hitta något sätt att smyga in "woke" i det hela. Fascinerande.
Citera
2025-05-01, 20:43
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Du verkar vara en välmenande (hoppas jag?) individ EnCarte men lite emotionellt ur balans, ta en långpromenad i skogen eller något för jag får känslan av att du yrar i nattmössan just nu, du tappar tråden helt och snöar återigen in dig på woke.

Du kan ha en diskussion om fotboll, drakflygning eller läsk... och ändå hitta något sätt att smyga in "woke" i det hela. Fascinerande.
Men snälla lilla vännen, försöker du leka amatörpsykolog. Om du inte gillar det jag säger, får du väl visa att jag har fel med argument, eller försöka svara på frågor jag ställer. Men sånt gör du aldrig. Om du tror att det här menlösa påståendena kommer att ändra något har du nog fel. Det här är ett debattforum, inte ett monologforum mellan likasinnade som du verkar tro.

Dina vanliga försök till härskarteknik, att lägga åsikter och känslor på andra för att försöka förminska dem, istället för att ta en debatt om sakfrågor. Så om du inte gillar det jag säger, får du väl ta en promenad i skogen eller diskutera fotboll, drakflygning eller läsk, så slipper du reta dig på mig.

Patetiskt.

Edit: Dessutom var det Rodoxmannen som tog upp woke. Men jag har förstås en agenda. Att visa på lögnerna, motsägelserna och falskheten hos dagens wokevänster. Så han gav mig förstås ett tillfälle till det.
Senast redigerad av EnCarte 2025-05-01 kl. 20:45.
Citera
2025-05-01, 20:48
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Något man märkt efter 10 år med den här vändan är att de flesta inom MAGA, både dess representanter och dess supportrar, är väldigt besatta av att projicera en image av tuffhet - de vill vara testosterontjurar från Alfahania. Och inte bara MAGA-männen - även kvinnorna försöker trycka på samma knappar. Ett klockrent exempel på detta är Kristi Noem (USA:s inrikessäkerhetsminister) som glider runt med solglasögon och som skryter vitt och brett med att hon sköt ihjäl sin hund och sin get - varför skryter man om något som ingen vettig person hade tyckt vara en bra sak? För att hon hoppas att supportrarna ska tycka att hon är en badass, och den här taktiken verkar tyvärr fungera.

När man läser Trumpsupportrar raljera på Facebook och X, så märker man att de försöker kopiera den här stilen. Många av deras profilbilder är selfies tagna där de sitter i framsätet på sin bil med solglasögon, skägg och bister uppsyn medan de klagar på de förhatliga libsen.

Den här attityden fanns inte för 10-15 år sedan när en sådan som Mitt Romney var republikanernas frontfigur, då var det stilrent och propert, nu har den republikanska basen sakta men säkert gått tillbaka i sin utveckling och nu ska man vara en ofiltrerad tuffing istället och sitta och gnälla på att libsen är så jobbiga med sitt woke hit och dit. Hur blev ett partis basväljare ett gäng neandertalare över en natt?
Bara ännu mer av polariseringen. Jag tror att i det här fallet så är det typ att folk blir vad Hollywood var om det verkar rimligt.

Utan serier och filmer för män så får inte folk utlopp för det här. Då börjar de diskutera det på social media istället och blir besatta av det. Om filmerna inte visar muskulösa män så får vi göra det istället typ. Samma med Andrew Tate och alla dem.
Citera
2025-05-01, 21:21
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
MAGA-idioterna är lika fjolliga som woke-dårarna.
Citera
2025-05-01, 21:36
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Man kan inte byta biologiskt kön, nej, men man måtte ju vara jävligt bräcklig om man känner sig kränkt av att transpersoner vill definiera sig som ett annat kön än sitt biologiska. Det är i första hand MTF-personer de hatar. 1 person på 700 ungefär är en sådan. Otroligt ynkligt att reta sig på dem.

Det är för att kvinnor anses sämre människor. En kvinna som vill vara man vill vara en riktig människa, en man som vill bli kvinna anses vilja bli en untermench. Och sedan påstår de sig vara på kvinnors sida.
Citera
2025-05-02, 10:59
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
De gör ju inte direkt någon skada genom att kalla sig kvinnor. Det där med omklädningsrum är väl inte så hemskt heller. Hur ofta är det någon transperson ofredar kvinnor? Troligen inte ofta alls.

Inte bara omklädningsrummen - det här med att filmer, tv spel och serier har blivit woke ser de här människorna som ett topp 5 problem för världens överlevnad. Jag är inte ens ett fan av woke-kultur, men det är så extremt vulgärt, omoget och idiotiskt att proteströsta på MAGA för att senaste Star Wars filmen var "för woke".
Citera
2025-05-02, 12:04
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Inte bara omklädningsrummen - det här med att filmer, tv spel och serier har blivit woke ser de här människorna som ett topp 5 problem för världens överlevnad. Jag är inte ens ett fan av woke-kultur, men det är så extremt vulgärt, omoget och idiotiskt att proteströsta på MAGA för att senaste Star Wars filmen var "för woke".

Jag retar mig också på när de bara måste stoppa in en neger i varje film etc, men det är ju inte ett skäl att rösta på en vettvilling som Trump.
Citera
2025-05-02, 12:59
Medlem
Citat:
Något man märkt efter 10 år med den här vändan är att de flesta inom MAGA, både dess representanter och dess supportrar, är väldigt besatta av att projicera en image av tuffhet - de vill vara testosterontjurar från Alfahania.
Högljudda män mot homosexualitet brukar vara homosexuella/bisexuella själva som är mycket rädda för att det ska komma fram...
Extra vanligt bland fanatiskt religiösa där 100 % homosexuella gifter sig med kvinnor för att försöka dölja det.
En del har ingen "gayradar" alls, vilket syndes t ex i Jerry Springer där personer med bevisade homosexuella sexkontakter förnekar att de är homosexuella!
Citera
2025-05-02, 13:37
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Jag retar mig också på när de bara måste stoppa in en neger i varje film etc, men det är ju inte ett skäl att rösta på en vettvilling som Trump.

Jag minns när de på valdagen intervjuade folk som köade för att rösta. När de frågade ett gäng Gen Z ungar i 20-årsåldern så svarade en av dem "vi tänker rösta på Trump, för Kamala vågade inte vara med på Joe Rogans podcast."

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in