2025-04-29, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Ok, du antar att bitcoinpriset kommer att ligga på max 100k om ett år alltså. Det kanske kan bli så.

Inte en korrekt slutsats. Du missar att det finns konfidensintervaller att ta hänsyn till: Bitcoin KAN hamna hamna på 150k, men också 50k (inte nödvändigtvis med samma sannolikhet, men det är en annan fråga). Räntan är dock mindre volatil och ger säker avkastning, med viss risk för att valutan i sig blir svagare, visserligen, men det gäller även förhållandet BTC vs dollar (indirekt).
Citera
2025-04-29, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Inte en korrekt slutsats. Du missar att det finns konfidensintervaller att ta hänsyn till: Bitcoin KAN hamna hamna på 150k, men också 50k (inte nödvändigtvis med samma sannolikhet, men det är en annan fråga). Räntan är dock mindre volatil och ger säker avkastning, med viss risk för att valutan i sig blir svagare, visserligen, men det gäller även förhållandet BTC vs dollar (indirekt).

Valutan kommer (nästan) garanterat att bli svagare såtillvida att det kommer att finnas fler dollar om ett år än det gör i dag. 5,5 procent räcker inte för att kompensera detta.

Vet du hur Binance gör för att kunna betala ut så pass hög ränta? Det bör rimligtvis innebära att de tar någon risk, eller är det gängse med så höga räntor på dollarkonton numera? Åtnjuter Binance insättningsgaranti för dollarinsättningar, förresten?
Citera
2025-04-29, 18:29
Medlem
Citat:
Valutan kommer (nästan) garanterat att bli svagare såtillvida att det kommer att finnas fler dollar om ett år än det gör i dag. 5,5 procent räcker inte för att kompensera detta.

Vet du hur Binance gör för att kunna betala ut så pass hög ränta? Det bör rimligtvis innebära att de tar någon risk, eller är det gängse med så höga räntor på dollarkonton numera? Åtnjuter Binance insättningsgaranti för dollarinsättningar, förresten?

1. Det gäller även Bitcoin (cirka 900/dag om jag minns rätt och det innebär att det - räknat i dollar - sker en utspädning med 8.55×10^7 enheter per dag. Ganska rejäl inflation där också, med andra ord.

2. Jag har liknande räntor på andra platser, i andra valutor, så inget konstigt där. Intäkterna kommer från viss typ av trejding där det behöver finnas krypto att låna (som vid min egen kortning med leverage där det sker mot avgift).
Citera
2025-04-29, 18:39
Medlem
Citat:
1. Det gäller även Bitcoin (cirka 900/dag om jag minns rätt och det innebär att det - räknat i dollar - sker en utspädning med 8.55×10^7 enheter per dag. Ganska rejäl inflation där också, med andra ord.

2. Jag har liknande räntor på andra platser, i andra valutor, så inget konstigt där. Intäkterna kommer från viss typ av trejding där det behöver finnas krypto att låna (som vid min egen kortning med leverage där det sker mot avgift).

Bitcoins inflationstakt är i nuläget blott 0,83 procent, se https://www.bitcoinblockhalf.com/

Jag får dock ta tillbaka att 5,5 procent inte räcker för att kompensera penningmängdsökningen. Om denna fortsätter i samma takt som det senaste året så räcker faktiskt den räntan, då penningmängden bara ökat med 4,3 procent senaste året, enligt: https://tradingeconomics.com/united-states/money-supply-m2

Detta kan dock komma att ändras under kommande år medelst ett enkelt kommittébeslut.
Citera
2025-04-29, 19:05
Medlem
Citat:
Bitcoins inflationstakt är i nuläget blott 0,83 procent, se https://www.bitcoinblockhalf.com/

Jag får dock ta tillbaka att 5,5 procent inte räcker för att kompensera penningmängdsökningen. Om denna fortsätter i samma takt som det senaste året så räcker faktiskt den räntan, då penningmängden bara ökat med 4,3 procent senaste året, enligt: https://tradingeconomics.com/united-states/money-supply-m2

Detta kan dock komma att ändras under kommande år medelst ett enkelt kommittébeslut.

Tack för att du backar när du upptäcker att du inte haft helt rätt, sällsynt på forat och uppskattat av mig!
Citera
2025-04-30, 18:20
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Blir bara en helt okvalificerad gissning så kort tid framåt som ett par dagar. Men jag tycker det ser ut som vi ska högre. Över 100k skulle inte förvåna mig.

Det bästa vi kan hoppas på nu är nog en stängning över 93,6k
Citera
2025-04-30, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Det bästa vi kan hoppas på nu är nog en stängning över 93,6k

Ja, nu är tiden för knapp att nå 100k. Det var förvånansvärt hårdnackat motstånd vid exakt 95.5k.
Citera
2025-04-30, 18:55
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ja, nu är tiden för knapp att nå 100k. Det var förvånansvärt hårdnackat motstånd vid exakt 95.5k.

Verkligen, samtidigt har vi en tuff motståndsnivå på veckan vid 94,4k ca. Har diskuterat i mina veckoanalyser att vi kunde komma att stöta på problem här.
Citera
2025-04-30, 20:23
Medlem
Citat:
Verkligen, samtidigt har vi en tuff motståndsnivå på veckan vid 94,4k ca. Har diskuterat i mina veckoanalyser att vi kunde komma att stöta på problem här.

Vad tror du om volatiliteten under resten av veckan? Är lite sugen på att korta Bitcoin och lite andra alts då det känns som om vi kan få ett par fina dippar kommande dagarna baserat på behovet av flytt till säkrare tillgångar och att miners behöver sälja av ...
Citera
2025-04-30, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Det börjar bli många som kopierarar MSTR-affärsmodell nu. Man ska nog som du säger vara försiktig med nykomlingarna.

Kör nog med MSTR och för Solana Sol Strategies, men har lagt en liten slant endå i Cantor och diverse andra mest för att inte glömma bort dem. Låter dom ligga där och ser hur det går.

Fin uppgång i Cantor idag. Mot 45 $ ☺️
Citera
2025-04-30, 21:14
Medlem
Citat:

Tack för tipset förresten, tar en sen kvällskortning, på den! Har bara några timmar att köra på så får hoppas på bra tajming. Kaffepenganivå får tolkas fritt, exponering på kontantinsatsnivå, tråden får själv gissa på vilken ort!

Edit: tips om Binance, för trejders: går att ställa in så att ränta ges när pengarna vilar i USDC och sedan, när tredjerna skett inväntar kontot bara att de börjar vila igen. Fantastisk funktion som inte min bank klarar när jag har på vissa räntekonton där det ofta tar en stund innan de når kontot för flytt till ISK och liknande.
Senast redigerad av PolisenOrebro 2025-04-30 kl. 21:20.
Citera
2025-05-01, 10:23
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Tack för tipset förresten, tar en sen kvällskortning, på den! Har bara några timmar att köra på så får hoppas på bra tajming. Kaffepenganivå får tolkas fritt, exponering på kontantinsatsnivå, tråden får själv gissa på vilken ort!

Vart har du stopploss?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in