2025-04-25, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Fint, har lite i Strategy, lite i Sol Strategies och i Gamestop (hoppas ju Gamestop köper Bitcoin snart).
Någon som har tips på någon annan kryptoaktie på amerikanska marknaden som kan vara bra att ha i portföljen?

Vet inte hur långt bort den svenska motsvarigheten till Strategy som det pratades om är?

Antar att du tänker på BTC AB: https://news.trijo.co/nyheter/svenska-btc-ab-vill-bli-europas-svar-pa-microstrategy-gastar-bitcoinpodden/

Det verkar inte vara börsnoterat ännu.
Citera
2025-04-25, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Twenty one (ticker CEP som sedan skall bli XXI) har ju varit i ropet och är ju högintressant med tanke på att en av USA:s äldsta banker ligger bakom den.

Cantor teams up with Tether, Softbank for $3.6 billion crypto venture: https://www.reuters.com/technology/softbank-backed-consortium-partners-with-spac-36-billion-crypto-venture-2025-04-23/

Cantor, Tether, SoftBank Back New Bitcoin Firm: https://youtu.be/F_qqMQpaCAc?si=h452Teq60_HFDcaI

Dock något att akta sig för nu vid launch, då det är många VC firmor som pumpat upp värdet på aktien långt över vad tillgångarna är värda, och dom lär dumpa på retail i bästa ICO/Memecoin/Shitcoin stil. Men vi går inte på den, eller hur.

Men på sikt kan dom bli en större maktfaktor än MicroStrategy när det gäller Bitcoin.

Runt 30 $ nu. Vilken nivå tycker du kan vara värt att gå in?
Citera
2025-04-25, 22:21
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Runt 30 $ nu. Vilken nivå tycker du kan vara värt att gå in?

Jag tror bolagets market cap nu är ca $13 miljarder.
Om dom har 42 000 Bitcoin á $95k så är det värt ca $4 miljarder.

Det är rimligt att bolagets market cap är högre än värdet av deras tillgångar men jag vet inte hur mycket som är rimligt i detta fall.

MicroStrategy har en market cap på drygt 2x av värdet på sina Bitcoin tillgångar medans CEP har drygt 3x av sina tillgångar just nu.

Du får googla dig fram för mer info, men just nu lyser det inte "KÖP" för mig iaf.
Citera
2025-04-26, 08:03
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Well spotted!

Sålde för några minuter sedan av till förlust på BTC, men fint nog kortade jag ju Doge och fick lite tillbaka där.

Kortade all in (10x leverage) på Eth nu då jag tycker det är helt orimligt att den gått bättre än Bitcoin senaste veckan och 24h (samt att jag misstänker att fler vill sälja ETH för att köpa aktier/Guld än som vill sälja BTC av liknande skäl).

Eth är ju dock utanför topic i tråden, men kortade när de låg på 1795.
Trodde inte du ville ha positioner öppna över natten?
Att stänga en short till stor förlust bara för att direkt öppna en ny short är irrationellt. Att du bytte till ETH i detta fall ändrar inte nämnvärt på det faktumet.

Att ens hålla på med 10x leverage är i mina ögon irrationellt. Handlar det om att stilla en gambling nerv fine, bara man erkänner det för sig själv isf.
Senast redigerad av Leaston 2025-04-26 kl. 08:36.
Citera
2025-04-26, 09:41
Medlem
Citat:
Trodde inte du ville ha positioner öppna över natten?
Att stänga en short till stor förlust bara för att direkt öppna en ny short är irrationellt. Att du bytte till ETH i detta fall ändrar inte nämnvärt på det faktumet.

Att ens hålla på med 10x leverage är i mina ögon irrationellt. Handlar det om att stilla en gambling nerv fine, bara man erkänner det för sig själv isf.

Det är kaffepengar. Således ingen ”stor” förlust.

Edit: Ja, det är gambling. Det har jag redan skrivit: jag tjänade så mkt vid Trump-coin och XRP-försäljningen att jag cashade ut allt utom lite Solana (och sedan USDC) att leka med. Jag ser det som när man lirar lite Blackjack efter en större turneringsvinst, en gammal vana jag har behållit från när jag bodde i LV.

Edit 2: Bevis för detta påstående
Citat:
Jo, men det är bara kaffepengar kvar på kontot efter min första (och troligen enda) stora kryptotrejd så det är mer som förr i tiden när man tramsade på blackjackborden efter pokerturneringen …

Edit: Jag var - till skillnad från alla ”miljonärer” i tråden - transparent att jag skulle göra ett större köp då och redovisade sedan ungefär när jag sålde och att jag tömde kontot, förutom en liten position SOL.
Senast redigerad av PolisenOrebro 2025-04-26 kl. 10:09.
Citera
2025-04-26, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Ser ut som om Poker-polisen har det lite svettigt nu

Hur går det med din bull-flag på 4H Leaston?

Ur rent positionell synvinkel var det lite svettigt, kortade först Eth på 1795, sedan kom en spik uppåt där jag kortade med ny kring 1816 så att totalen låg på cirka 1806 (sammanvägt). Stängde nu på 1795 så blev en rejäl procentuell ökning av kapitalet (dock bara svagt plus på kontot på grund av BTC-positionen jag tappade rejält på när Trump fegade ur mot Kina).
Citera
2025-04-26, 13:42
Medlem
Med tanke på trådens ämne så det inte blir off topic: vilka top 10 krypto (stable coins borträknat) tror tråden kommer prestera sämst i förhållande till Bitcoin kommande veckan?

Polisen, kommer såklart, ge sig ut på kortningsäventyr om jag får några roliga förslag!

Citera
2025-04-26, 14:06
Medlem
Citat:
Vid drygt 95k så börjar korta positioner (att tvångslikvideras, vilket kan ge oss en lite short squeeze upp till 100k.
Snart kan Polisen och hans kompisar ha tomt på kontot
https://x.com/Vivek4real_/status/1915746467408482317

Hade helt missat detta!

Nu tror jag, visserligen, att Doge tagit för mycket höjd senaste veckan så lägger in följande kortning i några timmar:

BTC 1/3. Blev Edit: 94213,98 efter positionen köptes.
Doge 2/3. 0.01818 på Doge.
Senast redigerad av PolisenOrebro 2025-04-26 kl. 14:09.
Citera
2025-04-26, 14:31
Medlem
Citat:
Twenty one (ticker CEP som sedan skall bli XXI) har ju varit i ropet och är ju högintressant med tanke på att en av USA:s äldsta banker ligger bakom den.

Cantor teams up with Tether, Softbank for $3.6 billion crypto venture: https://www.reuters.com/technology/softbank-backed-consortium-partners-with-spac-36-billion-crypto-venture-2025-04-23/

Cantor, Tether, SoftBank Back New Bitcoin Firm: https://youtu.be/F_qqMQpaCAc?si=h452Teq60_HFDcaI

Dock något att akta sig för nu vid launch, då det är många VC firmor som pumpat upp värdet på aktien långt över vad tillgångarna är värda, och dom lär dumpa på retail i bästa ICO/Memecoin/Shitcoin stil. Men vi går inte på den, eller hur.

Men på sikt kan dom bli en större maktfaktor än MicroStrategy när det gäller Bitcoin.

Det börjar bli många som kopierarar MSTR-affärsmodell nu. Man ska nog som du säger vara försiktig med nykomlingarna.

Kör nog med MSTR och för Solana Sol Strategies, men har lagt en liten slant endå i Cantor och diverse andra mest för att inte glömma bort dem. Låter dom ligga där och ser hur det går.
Citera
2025-04-26, 14:42
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Det börjar bli många som kopierarar MSTR-affärsmodell nu. Man ska nog som du säger vara försiktig med nykomlingarna.

Kör nog med MSTR och för Solana Sol Strategies, men har lagt en liten slant endå i Cantor och diverse andra mest för att inte glömma bort dem. Låter dom ligga där och ser hur det går.
Det som är intressant med dom här är att dom har en affärsidé att hela tiden öka antalet Bitcoins per aktie, iom att dom hela tiden ackumulerar Bitcons.

Köper du en bitcoin så har du en bitcoin, men lägger du motsvarande summa på tex MSTR eller Cantor (Twenty one) så kan du ha exponering mot 1.2 Bitcoin ett år senare (vilket Mallers förklarar i klippet tidigare).
Senast redigerad av Leaston 2025-04-26 kl. 14:48.
Citera
2025-04-26, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64

Kör samma upplägg 👍
Citera
2025-04-26, 15:09
Medlem
Citat:
Det som är intressant med dom här är att dom har en affärsidé att hela tiden öka antalet Bitcoins per aktie, iom att dom hela tiden ackumulerar Bitcons.

Köper du en bitcoin så har du en bitcoin, men lägger du motsvarande summa på tex MSTR eller Cantor (Twenty one) så kan du ha exponering mot 1.2 Bitcoin ett år senare (vilket Mallers förklarar i klippet tidigare).

Det fina är alla dessa bolag slåss om BitCoin vilket får priset på BTC att öka. Om underliggande asset, dvs ökar i pris så ökar alla dessa bolag i värde.

Så det handlar lite om att betta på den snabbaste hästen. Men alla vinner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in