2025-04-30, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Hade hon skulder hos kronis? I TS stod det ju bara "misstänks ha finansierats genom brottslig verksamhet". Klart som fan att det har, men ligger inte bevisbördan hos polisen?

Nej i detta fall liger bevisbördan hos dig/drabbad person att visa att man har anskaffat sig prylarna med lagliga medel kan man ej det, så har polisen rätt att ta dom.
Citera
2025-04-30, 15:38
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Jo det har hon säkert, men hur många blattar tror du köper väskor till sin fru för 300 000 i vita pengar?

Bäste typiskt korkade dumsvenne. Alla utlänningar är inte fattiga. Och många utlänningar väljer att lägga pengar på statusprylar, hellre än att prenumerera på bingolotto, köpa fulöl och annat skit som b-svennar gör.

Vidare så vet ju inte lilla muppdu om hennes make/partner är bosatt i Sverige eller utomlands. Hon kan ha fått en väska i present när hon hälsade på honom i sitt hemland, eller hur?

Det finns tusen möjliga förklaringar. Men inga som passar en fattig skitsvenne som har sin patetiska hjärna totalt insnöad på "blattar" och kriminalitet.

Själv är jag svensk men det är inte min fru. Mn fru har inte heller haft någon inkomst under 10 år, och pratar inte ens svenska. Men hon har både dyra väskor och lite bling. Skulle säkert kunna bli haffad på Arlanda av någon idiotpolis med samma sorts pisshjärna som du.
Citera
2025-04-30, 15:40
Medlem
manfalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VgZ
Står väl ingenstans om personens härkomst?
Det är underförstått. Sluta med ditt PK-trams nu.
Citera
2025-04-30, 15:50
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Alla utlänningar är inte fattiga.
Denna kvinna var dock totalt utfattig. Noll nil zero inkomst.
Citera
2025-04-30, 15:54
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Varför är det så klart? Hon kan inte ha fått grejerna av sin make? Det finns verkligen ingen annan förklaring, än att hon begått brott?
Berätta varför det är viktigt att noll-taxerare får ha nya Rolex-klockor.

Din argumentation påminner mig om den klassiska (svenska) Gryningspyromanen. Polisen följde honom överallt. Han kom ut från en kyrka med sotiga händer. Kyrkan hade börjar brinna. "De blev sotiga för att jag försökte släcka elden" som han sa i domstolen. En äkta Vänster-domare tänkte att Det är nog sant.

Jag år på GWs generella resonemang. Gör det enkelt.
Citera
2025-04-30, 15:54
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Denna kvinna var dock totalt utfattig. Noll nil zero inkomst.

Ja. Och? Det är väl hennes förklaring till hur hon fått väskorna som är det intressanta? Inte att hon inte hade inkomst?
Citera
2025-04-30, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag börjar gilla att bo i Sverige. Snart kommer landet att fungera igen, med den klassiska gamla hederliga kristna etiken, moralen, ansvaret för andra, hederligheten som rättesnöre som vi hade i 500 år men som tog en paus ca år 2000. Högerregeringens nya lagar föredrar att favorisera hederliga svenskar framför snyltare och tjuvar. Vem kunde trott att den vändningen var möjlig.
Glöm det.

Så fort Socialdemokraterna, miljöpartiet eller centerpartiet får någon typ av inflytande kommer alla ev. små små framsteg utraderas och det våldsamt.
Citera
2025-04-30, 15:56
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ja. Och? Det är väl hennes förklaring till hur hon fått väskorna som är det intressanta? Inte att hon inte hade inkomst?
Det hade räckt att visa upp ett kvitto hur klockan betalats. Och hur de pengarna på det VISA-kortet tjänats. men det kunde hon inte och hon hade alltså svar-fifflat till sig pengarna till klockan. Gör det enkelt.

En person med noll i inkomst har inte en ny Rolex. Hon har inte ens mat för dagen. Hur svårt kan det vara.
Citera
2025-04-30, 15:57
Medlem
Citat:
Var går gränsen? Vad händer om man är frivilligt arbetslös en längre period men har till exempel en Rolex som man köpte när man arbetade? Eller om man jobbar utomlands?

Om man har fått det här på lagligt väg så borde det vara lätt att bevisa. Även om jag förstår problematiken kring omvänd bevisbörda.
Citera
Medlem
StoreSvartes avatar
Man blir riktigt glad när man hör om sånt här
Citera
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Glöm det.

Så fort Socialdemokraterna, miljöpartiet eller centerpartiet får någon typ av inflytande kommer alla ev. små små framsteg utraderas och det våldsamt.
Jo, men då har en majoritet svenskar valt denna väg och vem är jag att ändra på det. Jag får bosätta mig på en lugn plats och ta hand om min familj med minsta tänkbara beroende av samhället, så att plågorna från Vänster-regeringen minimeras. En del saker är dock svåra att undvika, t.ex skatter, nerlagd kärnkraft, bortkastade Northvoltpengar, ökad brottslighet.
Senast redigerad av Paris24 2025-04-30 kl. 16:00.
Citera
2025-04-30, 15:58
Medlem
HomoDeuss avatar
Den här tråden visar hur patetiskt fattiga svennar blivit. Både ekonomiskt och mentalt. Tragiskt.

Klarar folk verkligen inte av att tänka sig in i hennes situation?
Senast redigerad av HomoDeus 2025-04-30 kl. 16:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in