2025-04-30, 16:08
Medlem
KFCnoggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Var går gränsen? Vad händer om man är frivilligt arbetslös en längre period men har till exempel en Rolex som man köpte när man arbetade? Eller om man jobbar utomlands?
Då är det bara att bevisa att du haft möjlighet att köpa den
Citera
2025-04-30, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Den här tråden visar hur patetiskt fattiga svennar blivit. Både ekonomiskt och mentalt. Tragiskt.

Klarar folk verkligen inte av att tänka sig in i hennes situation?
Tänkt dig in i en äldres situation på äldreboendet, skall hela tiden sparas och sparas.

Tänk dig in i ett barns situation, det skall sparas på skolan hela tiden spara o spara.

Sedan försvarar du denne person som med troligt bedräglig livsstil, lever på bidrag och åker utomlands.
Citera
2025-04-30, 16:26
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sten.Cool
Tänkt dig in i en äldres situation på äldreboendet, skall hela tiden sparas och sparas.

Tänk dig in i ett barns situation, det skall sparas på skolan hela tiden spara o spara.

Sedan försvarar du denne person som med troligt bedräglig livsstil, lever på bidrag och åker utomlands.

Nu har jag tänkt mig in i den äldres situation på äldreboendet. Där hon dumpats av sin svenniga ungar som är glada över att slippa ta hand om, eller bekosta ett öre, för sin förälder. Och även om jag tycker att den äldre får skylla sig själv, för att hen uppfostrat sina ungar så kasst att de blivit sådana skitindivider, så tycker jag inte att det hör hit.

Den här tråden handlar om en person som fått tillhörigheter beslagtagna och som de flesta pisshuvuden i tråden är jävligt snabba i att döma till att vara brottsling. Utan att ha en jävla aning om vad det egentligen handlar om.
Citera
2025-04-30, 16:30
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Den här tråden visar hur patetiskt fattiga svennar blivit. Både ekonomiskt och mentalt. Tragiskt.

Klarar folk verkligen inte av att tänka sig in i hennes situation?
Vilken situation är det? Att inte på något trovärdigt sätt kunna bevisa för polisen att hon fått dessa varor på laglig väg? Nej det kan jag inte sätta mig in i för hade hon fått de med lagliga pengar så hade det SJÄLVKLART gått att bevisa det din naiva, hjärndöda fan? Eller kan du förklara för mig något annat troligt scenario där det inte går?
Citera
2025-04-30, 16:54
Medlem
Det slutar nog med att hon får 100 000!kr i skadestånd.
Nya modellen.
Citera
2025-04-30, 17:02
Medlem
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
Om man har fått det här på lagligt väg så borde det vara lätt att bevisa. Även om jag förstår problematiken kring omvänd bevisbörda.

Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Då är det bara att bevisa att du haft möjlighet att köpa den

Bevisa möjlighet att köpa? Så jag kan säga att jag jobbade något halvår 2017 och köpte den då? Eller ska jag behöva spara kvittot för klockan hela livet ifall en snut bestämmer sig för att försöka råna mig?
Citera
2025-04-30, 17:11
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VgZ
Står väl ingenstans om personens härkomst?
Ur trådstarten: ’ Kvinnan kom från ett land utanför EU’

En trophy wife till en gangsterblatte, gissar på Turkiet, garderar med Irak.
Citera
2025-04-30, 17:15
Medlem
EtikHaexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag antar att lagen har rimlighetsbedömingar. En 30 år gammal Rolex kan inte polisen visa kommer från stöld, och ingen ska behöva spara kvitton i 30 år. Rimligen gäller TS helt nya produkter inköpta under det år när kvinnan hade noll i inkomst.

Hur gammal något är spelar ingen roll... staten ska visa att det är klart mer sannolikt att egendomen kommer från brottslig verksamhet än att den inte gör det...

Har du tillgångar till höga värden och saknar inkomst ligger du illa till. Oavsett ålder på egendomen. Om du fått den i gåva eller ärvt den vill det till att du kan presentera utredning som stödjer till påstående. Annars ligger egendomen illa till. Rimligen lagstiftning.
Citera
2025-04-30, 17:16
Medlem
EtikHaexans avatar
Citat:
Bevisa möjlighet att köpa? Så jag kan säga att jag jobbade något halvår 2017 och köpte den då? Eller ska jag behöva spara kvittot för klockan hela livet ifall en snut bestämmer sig för att försöka råna mig?

Spara kvitton. Enkelt. Skanna in om du inte fått elektroniskt. Eller så skaffar du dig en laglig inkomst, så slipper du oroa dig.
Citera
2025-04-30, 17:20
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Det finns ju annat än "Rolex-kvitton", t.ex sparar bankerna utdrag från ditt bankkonto i minst 10 år så det är bara att fråga banken om uttaget som bekostade Rolexen. Man kan se på utdraget vilket beloppet är (om det motsvarar en Rolex) och vilket företag som fick pengarna. Sedan får man visa varför man hade de pengarna på kontot just då. Även skatteverket sparar allt i 10 år så man kan t.ex visa upp sin deklaration.

Allt detta är en lek med ord. Vi vet redan att 99% av nolltaxerande invandrare som har Rolex jobbar svart eller håller på med brott. Det är därför vi fått dessa nya lagar. Gör det enkelt.

Det finns inget som stoppar brott mer, inte ens fler poliser, än att staten tar brotts-pengar.

När jag flyttade till fina villaområdet av Malmö så sköts en granne, en maffia-kille enligt tidningen, genom köksfönstret. En maffiakille har troligen inte råd att köpa en villa i Bellevue. Alla skurkar borde sättas åt via bilregistret och fastighetsregistret.

När jag skulle sälja min villa i Danderyd 1998 så sa mäklaren att den som bjöd högt ville betala med 10-kronorssedlar i plastpåsar. Han var pizza-kille och hette inte Nilsson. Jag tackade nej. Jag antar att polisen hade tagit hans villa med dagens lagstiftning. Det känns helt OK.
Senast redigerad av Paris24 2025-04-30 kl. 17:25.
Citera
2025-04-30, 17:23
Medlem
DonaldBidens avatar
Kan det vara en kvinna som arbetat hårt i Dubai (eller liknande) och nu får förtjänsten beslagtagen?

Svenska staten har blivit en hallick som rånar sina prostituerade på deras inkomster?
Genom att sälja kvinnor kan vi hävda oss i världen!
Senast redigerad av DonaldBiden 2025-04-30 kl. 17:25.
Citera
2025-04-30, 17:24
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Kan det vara en kvinna som arbetat hårt i Dubai och nu får förtjänsten beslagtagen?

Svenska staten har blivit en hallick som rånar sina prostituerade på deras surt förvärvade inkomster?
Hon kan visa upp sin Dubai-deklaration och sitt anställningsintyg och ge utdrag från sitt Dubai-bankkonto. Hur enkelt som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in