Citat:
Ursprungligen postat av
Severloh
Bevisa möjlighet att köpa? Så jag kan säga att jag jobbade något halvår 2017 och köpte den då? Eller ska jag behöva spara kvittot för klockan hela livet ifall en snut bestämmer sig för att försöka råna mig?
Det finns ju annat än "Rolex-kvitton", t.ex sparar bankerna utdrag från ditt bankkonto i minst 10 år så det är bara att fråga banken om uttaget som bekostade Rolexen. Man kan se på utdraget vilket beloppet är (om det motsvarar en Rolex) och vilket företag som fick pengarna. Sedan får man visa varför man hade de pengarna på kontot just då. Även skatteverket sparar allt i 10 år så man kan t.ex visa upp sin deklaration.
Allt detta är en lek med ord. Vi vet redan att 99% av nolltaxerande invandrare som har Rolex jobbar svart eller håller på med brott. Det är därför vi fått dessa nya lagar. Gör det enkelt.
Det finns inget som stoppar brott mer, inte ens fler poliser, än att staten tar brotts-pengar.
När jag flyttade till fina villaområdet av Malmö så sköts en granne, en maffia-kille enligt tidningen, genom köksfönstret. En maffiakille har troligen inte råd att köpa en villa i Bellevue. Alla skurkar borde sättas åt via bilregistret och fastighetsregistret.
När jag skulle sälja min villa i Danderyd 1998 så sa mäklaren att den som bjöd högt ville betala med 10-kronorssedlar i plastpåsar. Han var pizza-kille och hette inte Nilsson. Jag tackade nej. Jag antar att polisen hade tagit hans villa med dagens lagstiftning. Det känns helt OK.