Citat:
Ursprungligen postat av
omegabab
Hur frågar man om det i så fall utan att framstå som en pundare? Pratade med en sjuksköterska som menade att det inte gick att höja över 70, men då kanske en läkare på kliniken säger något annat?
Jag ville ha Attentin förut, sa inte det rakt ut men tog upp att effekten går ut alldeles för tidigt, typ 14-15.
Av någon anledning var Attentin det absolut sista "vi" skulle testa, men det var inga problem alls att istället höja dosen vilket gjordes i intervaller, typ 20mg höjning i två veckor -> återbesök, hjälpte inte, höja 20mg till osv, och var till slut uppe på 120mg om dagen. Bad dock om att få tillbaka min ordinarie dos på 40mg då jag inte upplevde effekten som bättre utan enbart mer biverkningar.
Min erfarenhet är att du inte bör säga rakt ut att du vill höja dosen (eller som i mitt fall få Attentin), utan istället ta upp att effekten t.ex. går ut för snabbt. Men också hört att väldigt många olika historier och tror mycket ligger på läkaren/sjuksköterskans inställning, bör dock aldrig skada att vara lite försiktig. Är ju trots allt narkotikaklassat och har ett jävla värde på svarta marknaden.
Sen lär det även vara viktigt att du är frisk i övrigt och inte får t.ex. högt blodtryck/vilopuls pga nuvarande dos.