2025-04-29, 22:05
Medlem
JustTrollings avatar
Goda nyheter!

Det är ingen fara för allmänheten!

Uppdatering, kl 21:59

Polisen har förståelse för att det finns oro bland allmänheten efter dagens händelse och inför det stundande valborgsfirandet i Uppsala. Av det som hittills framkommit är polisens bedömning att det rör sig om en isolerad händelse och att det därför inte är någon fara för allmänheten.
https://polisen.se/aktuellt/handelse...ddrap-uppsala/
Citera
2025-04-29, 22:05
Medlem
dementeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-R-Baboon
Ssnt, om man är en usel skytt. Normalt sett räcker tre skott för att döda tre personer
Normalt sett? Haha säger du det…
Citera
2025-04-29, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pazera
ingen aning vem" knogis" är, men ser ju ut att ha en stabil tjänst på Samhall iaf.. https://imgur.com/a/9LYXm7n han?

Det där är ju ingen fotbollsspelare. Han är ju tjock som fan. Gympakläderna lurar ingen.
Citera
2025-04-29, 22:07
Medlem
Jag såg Omar som en blyg kille han var skämtsam aldrig tecken på våld men men han var väll gängkrim. När man som minst anar det
Citera
2025-04-29, 22:09
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.spencer
2019-2020 möjligtvis. Jag flyttade dit 2018 och straxt efter det så blev det en salong där. Såg inte mycket kunder alls. Bodde tvärs över gatan och hade rätt bra koll. Klippte mig där en gång. Kände väl att jag inte var helt välkommen men fick det gjort iaf. Känns inte som en skräll att något skulle braka loss där även om jag tippade på Mr Fade på St Persgatan skulle vara ett hetare mål. Ahapp. Fel kan man ha...

Låter rimligt. Jag tror salongen bara var en attrapp. En front för penningtvätt så det kan nog förklara varför de inte var så översvallande välkomnande mot nya kunder
Citera
2025-04-29, 22:09
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Både jordgubben och kurdiska räven är ju ifrån Uppsala.

Kan det vara att detta är Jordgubbens hämnd för att dom var insyltade i mordet på hans mamma?

Palestinska "Knogis" underhuggare sköts till döds. Palestiniern leder nätverket Gottsunda yngre. Mot sig har detta palestinska fläskberg i princip alla andra som överhuvudtaget existerar i Uppsala, inklusive Gottsunda äldre.

Aktionen genomfördes kanske av Gränbynätverket, som är svurna fiender till tjocka Knogis? Ett tecken på detta kan vara att fyrverkerier började avskjutas i detta område nästan omedelbart efter dådet och innan information om händelsen hade börjat spridas.
Citera
2025-04-29, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvitter666
Frisörsalongen på angiven adress heter ANTIQUA och ingenting annat. 3 damer som jobbar där och de är inte eritreaner. Den Barber shop som flera här nämnt finns på Botvidsgatan längre bort. Skjutningen ägde rum på HJALMAR BRANTINGSGATAN (i den fiiiina stadsdelen Fålhagen)precis intill VAKSALA TORG. Så vänligen sluta svamla massa drit och håll er till fakta för bövelen 😘

Har du nån källa på att det har med Antiqua att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus
Shalom ligger iofs innanför de avspärrningar som tydligt synts på foton i UNT, det var avspärrat från Brantingsgatan ungefär mitt emellan Vaksalagatan och Botvidsgatan, och upp till ungefär Brantingsatan 9. Antiqua och Shalom är bara runt 20 meter från varandra, så båda är med marginal innanför avspärrningarna. Shalom har dessutom nämnts inte bara i denna tråd, så jag vill nog mena att det inte är 100% klarlagt att det är vare sig den ena eller andra av de båda.

Många bud nu gällande stället. Är det ens bekräftat att nån av salongerna har med dådet att göra?
Senast redigerad av trazdockans 2025-04-29 kl. 22:13.
Citera
2025-04-29, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Vilken bilmodell var det? För de satt väl i en bil?

Nja det är nog av allt att döma en trådsanning. Det som sagts mest är att det ska ha ägt rum inne på en frisersalong. Problemet är dock att det finns två st med ungefär 20 meter emellan, så det har varit olika bud om vilken. Men det mest sannolika som kommit fram är att det rör sig om frisören Shalom. Det där med en bil var för några timmar sedan och har inte upprepats senare, så tills någon kommer med säkra bevis på den saken så tror jag inte på den.
Citera
2025-04-29, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Många bud nu gällande stället. Är det ens bekräftat att nån av salongerna har med dådet att göra?

Inte absolut säkert bekräftat, men det har sagts att det ska vara Shalom, och då menar jag inte bara i den här tråden, utan även på andra håll.
Citera
2025-04-29, 22:16
Medlem
Mindbusinesss avatar
Verkar ha skett utanför salongen.
” Tre personer sköts till döds i Uppsala när flera skott avlossades vid en frisörsalong. Ett vittne som TV4 Nyheterna har pratat med cyklade förbi när trippelmordet inträffade.
– Jag kom cyklande och ser hur en smal, helt svartklädd, maskerad, vad jag uppfattar som ung man, gå rakt över gatan. Han höll i en pistol, säger vittnet.
Vittnet befann sig på samma sida som frisörsalongen när mannen sakta gick över gatan. Plötsligt började han avlossa skott.”

https://www.tv4.se/artikel/2d3iUP9lD...vapnet-stadigt
Citera
2025-04-29, 22:16
Medlem
Florerar mycket om området där de sköts i. Jag har rätt goda kunskap om Fålhagen. Ett av Uppsalas i mina ögon tryggaste områden. Min gissning ,om de har nån koppling till närområdet, om de nu inte besökte inrättning som barbershoppen, är att de inte hade något att göra i absoluta närheten av där de sköts. En tanke är att nån av dem har koppling till Kvarngärdet rätt över Vaksalagatan, som är ett område med ska man säga mindre bemedlade och en del skumt folk. Eller har koppling till området vid Petterslundsgatan på nedre delen av Fålhagen. Där är det lite sämre. Men just där de sköts är det i huvudsak bara skötsamma personer som bor och jobbar eller studerar. Du har också det s k Tripolishuset, som är ett av Uppsalas finaste äldre bostadsrättshus ett stenkast bort. Det är så mycket skötsamt folk, mestadels ljushyade boendes där,så invandrargäng sticker ut. Hjalmar Brantingsgatan får jag dock för mig är en passage för en del som inte bor i området. Visst säljs en del knark även i Fålhagen. Men min bild är att det är invandrarungdomar som säljer till yngre svennar. Det är väldigt låg medelålder i området. Många dyra 1or och 2or, med 20-35 åriga ägare.
Tycker det vore väldigt konstigt om inte en lång del av flyktvägen kunnat spåras, då en mörkklädd figur som kör snabbt i området den tiden sticker ut. Bör ha setts av många.
Senast redigerad av DrGiggles 2025-04-29 kl. 22:23.
Citera
2025-04-29, 22:17
Medlem
Mindbusinesss avatar
En av personerna som skjutits ihjäl förekommer enligt uppgifter till SVT i en utredning av planerat dåd mot anhörig till gängledaren Ismail Abdo.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...torg-i-uppsala
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in