2025-04-30, 18:45
Medlem
bolllers avatar
Berggren utesluter inte att fler personer kan komma att gripas.

– Det är inte otänkbart, säger han.

Aftonbladet, 18:35..

Blir spännande att följa detta.
Citera
2025-04-30, 18:47
Medlem
Angeliqas avatar
AAs äldre bröder bor i samma lägenhet vid Gränbyparken.

Hur många yngre syskon är det idag? En pojke för ung för att synas på söktjänsterna är målsägare i ett misshandels- och ofredandemål. Samma namn som den yngre sonen på pappans Facebook men eftersom namnen är så vanliga vet jag inte med säkerhet om det är lillebror till AA. Pojken som är målsägare tas på bar gärning av husägaren när han är inne på en villatomt tillsammans med en annan ung pojke. Det är villaägaren, som stoppar de unga inbrottstjuvarna, som döms i målet.
Senast redigerad av Angeliqa 2025-04-30 kl. 18:50.
Citera
2025-04-30, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shagovlad
Citat:
Ursprungligen postat av inteeninfluecer
De tre som dog var Omar Jibril, @nas @lghanem och Mikail
Hur vet du det?
Källa på det?
Skrivit tidigare att @nas 21år, efter inlägget Shagovlad refererar till ovan, dementerats som BO av flera trådskrivare. Ska heller inte förväxlas med MGM @nnas 16år. @nas 21år har sannolikt NOLL med detta att göra.

Håller med Shagovlad om att det är högst oansvarigt och olämpligt att raljera med den här typen av spekulationer helt omaskat om man inte VET. Det handlar om barn, ungdomar, unga vuxna som hängs ut helt utan att ha varit inblandade. Och naturligtvis om deras vänner samt familjer och som i detta fall familjernas kompisar etc...

Shagovlad, hoppas du får tag på de du försöker få kontakt med och att din väns son inte hör till de mördade.
Citera
2025-04-30, 18:49
Medlem
För eventuella hämnddåd i Uppsala så är Valborg perfekt, kryllar av folk i staden från alla möjliga ställen där. Lågoddsare att det smäller då.
Citera
2025-04-30, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hmmmthinking8
Så vem är då den tilltänkte måltavlan som kom undan. Han har ju koppling till två av BO o vilken känd gängkriminell är han släkt med? 🤔🤔
Låter som att Knogis från "Gottsunda Yngre" kunna passa in på beskrivningen. Eller?
Citera
2025-04-30, 18:54
Medlem
bolllers avatar
Först censurerar Expressen GM's namn för att sedan skriva ut det i nästa stycke

Bild från artikeln..

Länk till artikeln..
Citera
2025-04-30, 18:54
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugntsimma
För eventuella hämnddåd i Uppsala så är Valborg perfekt, kryllar av folk i staden från alla möjliga ställen där. Lågoddsare att det smäller då.

Varför skulle det vara bättre för ett hämnddåd? Det riktar sig ju mot en/flera specifika personer. Låter mer som du talar om ett terrordåd, vilket inte är vad vi pratar om.
Citera
2025-04-30, 18:58
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Och som vid Örebromassmordet där de ens inte med ett ord nämnde att det fanns dödsoffer, man valde att bara prata om ”skadeläget” för de som förts till sjukhus.
I detta fall var det ju lite svårare att mörka att några skjutits ihjäl så de var tvungna att ta upp det.
Även om det är lite off-topic med Örebrohändelsen, så berättade sjukhuspersonal initialt bara om hur många som var skadade, eftersom de som var dödade inte kördes till sjukhuset överhuvudtaget. I det här fallet så var ju samtliga redan döda på platsen.
Citera
2025-04-30, 18:59
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolller
Först censurerar Expressen GM's namn för att sedan skriva ut det i nästa stycke

Bild från artikeln..

Länk till artikeln..

Haha fail Då har vi det bekräftat också att det är Annas som är gripen.
Citera
2025-04-30, 19:03
Medlem
bolllers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Haha fail Då har vi det bekräftat också att det är Annas som är gripen.

Verkligen, nu har de korrigerat artikeln
Citera
2025-04-30, 19:05
Medlem
Någon som vet vilket BO polis och media syftat på när de kommunicerat att en av de döda förekom i en tidigare utredning om ett dåd riktat mot en anhörig till gängledaren Ismail Abdo?
Citera
2025-04-30, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 163-127-123-aka-1
Skrivit tidigare att @nas 21år, efter inlägget Shagovlad refererar till ovan, dementerats som BO av flera trådskrivare. Ska heller inte förväxlas med MGM @nnas 16år. @nas 21år har sannolikt NOLL med detta att göra.

Håller med Shagovlad om att det är högst oansvarigt och olämpligt att raljera med den här typen av spekulationer helt omaskat om man inte VET. Det handlar om barn, ungdomar, unga vuxna som hängs ut helt utan att ha varit inblandade. Och naturligtvis om deras vänner samt familjer och som i detta fall familjernas kompisar etc...

Shagovlad, hoppas du får tag på de du försöker få kontakt med och att din väns son inte hör till de mördade.

Tack för de vänliga orden!

Jag fick tag på min vän för ca 30 min sedan. Det var inte hans son! Gud vare tack!

Men!
Min vän känner familjen till en av de mördade pojkarna och var just på väg till minnesstunden i Gottsunda då jag fick tag på honom. 😭

Jag är ledsen för föräldrarnas och de anhörigas skull. Men särskilt föräldrarna. Att överleva ett av sin barn är ett alldeles särskilt helvete av smärta som få kan föreställa sig, om de inte själva upplevt den sorgen.

Jag hade gått jag med, men det var nog mest bara för de som känner familjen, så jag ville respektera det. Det kan eventuellt också bara vara för landsmän. Jag är ju svensk, så jag skulle kanske inte vara välkommen. Vet inte.

Men vill säga att det är så vidrigt då barn mördas. Det är inte en åsikt som rasisterna och nazisterna i tråden håller med om, men ni förlorade 2:a världskriget och ni kommer förlora alla raskrig. Så ni får gärna vara mer ödmjuka förlorare. Jag avskyr att rasister får härja runt på Flashback som de gör, som om Flashback vore en hemsida för KKK eller Nazistpartiet. Att göra mord till en rasfråga är så vidrigt. Hoppas moderatorerna stoppar er bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in