Citat:
Ursprungligen postat av
Lebel
Inte enligt AZ tre veckor efter rekonstruktionen (E15-2-B).
Rekonstruktionsfotona visar Ströms feltolkning i referaten den 2 och 3 mars. YN och AZ deltog inte i fotona på David Bagares gata.
Bara i fotona vid krönet. De är smått komiska. Ett foto av YN med Wranghult och Lange. Där YN ser ut som de inte är riktigt kloka. Två foton av mötet med LJ som båda är fel. Mötet "tog endast några sekunder och de stannade inte". De möttes några sekunder på de översta trappstegen och stannade inte ens. LJ hann fråga om de såg någon "springa förbi". YN hann peka, "liksom jakande".
Du får ursäkta men jag ser inget av det du skriver som bevis för din tes, bara spekulationer.
Långa inlägg om rätt ovidkommande saker också.
Här tackar jag för ett kort inlägg med källhänvisning, men du kanske kunde bemöda dig att återge vad du menar är bevis för din tes.
Vad jag läser är att hon ger stöd för de tidigare uppgifterna om en springande man på David Bagares gata.
Hon blir förevisad bilder:
"Nieminen studerar noggrant fotona - varefter hon uppger att hon inte kan utpeka
denne person som identisk med den som hon såg springande på
David Bagares gata
strax efter mordet."
Sedan gällande rekonstruktionsfotona så är det rätt ovidkommande om bilden på Yvonne och Ahmed ser komisk ut.
Vidare här så är det ditt antagande att de inte talat om den springande mannen på David Bagares gata då vi inte har det styrkt att Yvonne var med på bild(eller så får du återkomma med källa på att så verkligen inte är fallet), men oavsett så stöds den springande mannen på David Bagares gata av hennes och Ahmeds förhör.
OM det är GM eller inte vet jag inte. Då jag räknat så ser jag ett utrymme på ett antal 10-tal sekunder som möjliggör att det skulle vara en annan springande man. Men är det troligt?
Tillägg:
Såg nu att jag såg fel och hämtade uppgifter från Yvonnes förhör E15-1-B, men ändå...