2025-04-28, 16:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Detta är problem som uppstår när vänstermän likt tomatpuren ser alla kvinnor som madonnor och blir helt kuvad av dem

Vi tjänar nog på att inte sätta kvinnor på en piedestal här när det trots allt finns så många falska anmälningar.

En helt annan aspekt på det hela är att de kvinnor som gör sig skyldiga till falsk angivelse eller falsk tillvitelse saboterar för de kvinnor som trots allt blir utsatta för sexualbrott.

Tomatpuren verkar dock ha den något märkliga utgångspunkten att så fort någon anmäler våldtäkt så har ingen rätt att ifrågasätta detta för då är man kvinnohatare trots att det finns anmälningar som helt uppenbart är rena rama rövarhistorier och efterhandskonstruktioner.
Citera
2025-04-28, 16:38
Medlem
Citat:
Mest troligtvis är det väl en invandrartjej som är den drabbade och en svensk som är brottsoffer, då är det inte intressant för svensk media längre, då det är fel kategori av gärningsman och offer, vågar nästan satsa något på det, synd inte unibet har odds.

Det har lagts ut bild och identitet i inlägg 75 om jag inte minns fel, tjejen var en blond svensk.
Citera
2025-04-28, 16:40
Medlem
Citat:
Det är ju märkligt jag känner till flera fall emot folk jag känner bde bra och sådana jag bara vet vilka det är, det måste ju göra mig till en väldigt unik person i sverige då ellerhur, eller så snackar du skit och du vet det är ganska lätt manipulera statistik va? det beror på vilket år man tar den ifrån vilken vecka eller tom vilken dag jag har jobbat med staistik nämligen

Kanske säger en del om din bekantskapskrets om det är vanligt förekommande att dina vänner och bekanta blir falskt angivna för våldtäkt stup i kvarten.... Och med tanke på din attityd i tråden, så förstår jag att du trivs med det klientelet.

Ser man till både svenska och internationella studier så rör det sig om 2-5% falska angivelser av alla våldtäktsanmälningar. Och det görs mellan 3000-4000 våldtäktsanmälningar per år i Sverige. Så kan du räkna ut siffran själv och se. Ovanligt, men enda en viss klick. Och av den klicken är du alltså vän eller bekant med flera...

Fallet som denna tråd handlar om vet vi ännu inte så mycket om. Men jag är ganska säker på att det inte ens har förekommit sex. Eftersom häktningen av 21-åringen skedde bara 8 timmar efter anmälan kom in.
Citera
2025-04-28, 16:47
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Det har lagts ut bild och identitet i inlägg 75 om jag inte minns fel, tjejen var en blond svensk.
visa gärna det då kvinnas identitet inte är känd enligt tråden, men det kan ju vara så brottsoffer är babbe med, och då blir det lika ointressant för media ta upp med v den anledningen.
Citera
2025-04-28, 16:50
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kanske säger en del om din bekantskapskrets om det är vanligt förekommande att dina vänner och bekanta blir falskt angivna för våldtäkt stup i kvarten.... Och med tanke på din attityd i tråden, så förstår jag att du trivs med det klientelet.

Ser man till både svenska och internationella studier så rör det sig om 2-5% falska angivelser av alla våldtäktsanmälningar. Och det görs mellan 3000-4000 våldtäktsanmälningar per år i Sverige. Så kan du räkna ut siffran själv och se. Ovanligt, men enda en viss klick. Och av den klicken är du alltså vän eller bekant med flera...

Fallet som denna tråd handlar om vet vi ännu inte så mycket om. Men jag är ganska säker på att det inte ens har förekommit sex. Eftersom häktningen av 21-åringen skedde bara 8 timmar efter anmälan kom in.
ja det säger att fals angivelse är ett väldigt ovanligt brott som nästan är omöjligt få någon fälld för utan starka bevis, dvs inte som den nya våldtäkten.

Självklart var jag med på du skulle vända det här emot mig och helt bortse ifrån att dina madonnor är de som gjort fel här och inte dem.
Citera
2025-04-28, 16:52
Medlem
Citat:
visa gärna det då kvinnas identitet inte är känd enligt tråden, men det kan ju vara så brottsoffer är babbe med, och då blir det lika ointressant för media ta upp med v den anledningen.

Du kan väl kolla själv när jag ju skrev inläggets nummer. Om det är synd om en babbe som är oskyldig pga att en ond blond svensk ljög så borde ju PK-bladet älska att skriva om det.
Citera
2025-04-28, 16:54
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Du kan väl kolla själv när jag ju skrev inläggets nummer. Om det är synd om en babbe som är oskyldig pga att en ond blond svensk ljög så borde ju PK-bladet älska att skriva om det.
Du ljög alltså om hon är uthängd här? Nej det går emot media att en babbe är inblandad i ett sexbrott och att en kvinna faktiskt kan ljuga om något sådant här, se även tomatpurens inlägg.
Citera
2025-04-28, 16:58
Medlem
Citat:
Du ljög alltså om hon är uthängd här? Nej det går emot media att en babbe är inblandad i ett sexbrott och att en kvinna faktiskt kan ljuga om något sådant här, se även tomatpurens inlägg.

Jag skrev inläggets nummer, vet du inte hur man söker?

Babben var ju i så fall helt oskyldig det borde väga tyngst, men det är säkert en svensk man som var oskyldig och därför vill inte PK-bladet ta upp det.
Citera
2025-04-28, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men varför tror du hon lämnade in en anmälan om våldtäkt?

"En 21-årig kvinna greps efter att ha lämnat in en anmälan om våldtäkt till rättscentrum i Malmö den 30 mars. Åklagaren bedömde att anmälan inte var sann – och kvinnan sitter nu själv häktad för grov falsk angivelse, skriver Sydsvenskan"

(FB) Malmö: 21-årig kvinna häktad för att ha anmält en påhittad våldtäkt (2025-04-22)

Vi vet för lite i just detta fallet för att jag ska kunna spekulera i det. Vi får se om det blir åtal, så får vi läsa FUP.

Men rent generellt tror jag väl att det är agg/hat/hämd som ligger bakom falsk angivelse av denna sort.

Tex. En kvinna som blivit dumpad på ett taskigt sätt av sin pojkvän eller bedragen. Och i vredesmod vill sätta dit honom, få honom att lida så som hon lider. Så hon polisanmäler honom i vredesmod. Hade hon varit den våldsamma typen, så hade hon förmodligen gjort honom fysiskt illa. Hämd tror jag helt enkelt är motivet när det rör falsk angivelse om våldtäkt/misshandel.

Falsk angivelse om stöld, mordbrand etc. Bottnar troligtvis i ekonomiska motiv, rent försäkringsbedrägeri.
Citera
2025-04-28, 17:08
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vi vet för lite i just detta fallet för att jag ska kunna spekulera i det. Vi får se om det blir åtal, så får vi läsa FUP.

Men rent generellt tror jag väl att det är agg/hat/hämd som ligger bakom falsk angivelse av denna sort.

Tex. En kvinna som blivit dumpad på ett taskigt sätt av sin pojkvän eller bedragen. Och i vredesmod vill sätta dit honom, få honom att lida så som hon lider. Så hon polisanmäler honom i vredesmod. Hade hon varit den våldsamma typen, så hade hon förmodligen gjort honom fysiskt illa. Hämd tror jag helt enkelt är motivet när det rör falsk angivelse om våldtäkt/misshandel.

Falsk angivelse om stöld, mordbrand etc. Bottnar troligtvis i ekonomiska motiv, rent försäkringsbedrägeri.
Men du verkar ju veta en hel del redan du säger ju du vet de inte haft sex ju.
Citera
2025-04-28, 17:09
Medlem
En blåögd/naiv och helt pantad blodin följer med svartskalle på "efterfest"?? Har vi hört den historien förut?
Citera
2025-04-28, 17:31
Medlem
Citat:
Gå tillbaka till sidan 7, inlägg nummer 75. Där finns häktningsframställan och bilder på MGM.

Hela tråden är ett skämt. 22 sidor skit och typ 5 inlägg om aktuellt trådinlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in