Citat:
Ursprungligen postat av
Inspirit81
Det är ju märkligt jag känner till flera fall emot folk jag känner bde bra och sådana jag bara vet vilka det är, det måste ju göra mig till en väldigt unik person i sverige då ellerhur, eller så snackar du skit och du vet det är ganska lätt manipulera statistik va? det beror på vilket år man tar den ifrån vilken vecka eller tom vilken dag jag har jobbat med staistik nämligen
Kanske säger en del om din bekantskapskrets om det är vanligt förekommande att dina vänner och bekanta blir falskt angivna för våldtäkt stup i kvarten.... Och med tanke på din attityd i tråden, så förstår jag att du trivs med det klientelet.
Ser man till både svenska och internationella studier så rör det sig om 2-5% falska angivelser av alla våldtäktsanmälningar. Och det görs mellan 3000-4000 våldtäktsanmälningar per år i Sverige. Så kan du räkna ut siffran själv och se. Ovanligt, men enda en viss klick. Och av den klicken är du alltså vän eller bekant med flera...
Fallet som denna tråd handlar om vet vi ännu inte så mycket om. Men jag är ganska säker på att det inte ens har förekommit sex. Eftersom häktningen av 21-åringen skedde bara 8 timmar efter anmälan kom in.