Citat:
Ursprungligen postat av
sonicguide
80 procent tycker att detta är OK så varför inte. Alla tjänar på detta. Minoritetskonsumenter blir sedda och med tanke på att det på detta forum ofta nämns hur många barn de har måste det väl vara helt rätt rent marknadsföringsmässigt även om vuxna också äter glass.
Redan 1995 var detta uppe i en diskussion när ett större svenskt exportbolag skrev nån intern infobok och det mynnade ut i att det blev en hand där fem symboliska fingrar hade fem olika färger så för dem som misstycker är det väl bara att försöka komma in på 1990-talet men gärna senare.
Fast jag tror inte alls att 80% tycker att detta är okej, jag tror att 80% är väldigt trötta på att bli matade med propaganda och politik i alla reklamer. Däremot är det många som inte låtsas om att de stör sig och många som sväljer reklamen för att de tror att det är okej med hjärntvätt - för annars är man ju rasist. Man är inte rasist för att man stör sig på att företag inte längre säljer sin produkt utan att ha ett politiskt budskap med också!
Dessutom stör det mig att dessa företag som förespråkar otraditionella äktenskapskonstellationer alltid har en svart person med eftersom det skulle vara helt omöjligt med en reklam där en muslimsk kvinna springer på stranden i sin heltäckande burka tillsammans med en svensk vit man i shorts. Dubbelmoral? Ja!