2025-04-27, 19:36
Medlem
Nu har linn uppdaterat flödet på Instagram med bilder på Belle & farmor och en lång text
Citera
2025-04-27, 19:37
Medlem
Linns svar på tal är ju förfärligt pinsan
Citera
2025-04-27, 19:38
Medlem
Texten i henes inlägg

Jag hade helst velat slippa dela detta inlägg. Men när jag möts av en våg av hat och falska anklagelser väljer jag att säga några ord, inte för att starta en diskussion, utan för att försvara mig själv och de människor jag bryr mig om.

Tro inte på allt ni läser på sociala medier.

Det cirkulerar nu påståenden som är långt ifrån sanningen. Jag brukar inte ge mig in i sådant här, men när något vackert, som kärlek och omtanke, vänds till något fult känner jag att jag behöver förtydliga.

Mitt ex mamma kom in i våra liv under vårt förhållande för flera år sedan. Hon har sedan dess varit en närvarande och kärleksfull farmor. Vi har träffats vid många tillfällen, både i Stockholm och hemma hos oss. Hon har visat omtanke, gett presenter, stöttat ekonomiskt, funnits där med råd och framför allt gett kärlek till vår dotter. Hon var dessutom bjuden av oss båda till vårt barndop. Det finns även en video där mitt ex berättar att han träffat sin mamma igen.

Jaq tycker det är vackert när människor vill vara en del av mina barns liv och bidra med kärlek. För mig är det en självklarhet att alla som vill väl ska få finnas där.

Min mamma brukar säga "Jag är mormor varje vecka" och mitt ex träffar ofta henne med vår dotter. Hon ställer upp som barnvakt, likaså min mormor och fler i min släkt. När jag och Belle nyligen var i Stockholm passade vi på att träffa hennes farmor som ville ge sitt barnbarn en födelsedagspresent, sådant som en farmor gör.

Familjerelationer är något fint, men också privat. Jag hade inte velat dela detta offentligt, men när en kärleksfull farmor dras in i lögner känner jag mig tvungen att säga ifrån.

Jag kommer inte kommentera detta mer. Jag ber er vara källkritiska till det ni läser på skvallersidor och i kommentarsfält. Det har spridits falska rykten om mig under lång tid. Jag vill inte ge mer uppmärksamhet till sådant. Har skickat bevis flera gånger att saker som skrivits är falska, utan respons. Det får stå för dem.

Jag vill sprida kärlek på mina sociala medier och kommer fortsätta med det. De som väljer att göra annat får stå för det.

Det här är mitt enda uttalande i frågan.
Citera
2025-04-27, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kladdkakautankladd
Hon är fortfarande privat, vad skriver hon?

@tiingelinn
”Jag hade helst velat slippa dela detta inlägg. Men när jag möts av en våg av hat och falska anklagelser väljer jag att säga några ord, inte för att starta en diskussion, utan för att försvara mig själv och de människor jag bryr mig om.

Tro inte på allt ni läser på sociala medier.

Det cirkulerar nu påståenden som är långt ifrån sanningen. Jag brukar inte ge mig in i sådant här, men när något vackert, som kärlek och omtanke, vänds till något fult känner jag att jag behöver förtydliga.

Mitt ex mamma kom in i våra liv under vårt förhållande för flera år sedan. Hon har sedan dess varit en närvarande och kärleksfull farmor. Vi har träffats vid många tillfällen, både i Stockholm och hemma hos oss. Hon har visat omtanke, gett presenter, stöttat ekonomiskt, funnits där med råd och framför allt gett kärlek till vår dotter. Hon var dessutom bjuden av oss båda till vårt barndop. Det finns även en video där mitt ex berättar att han träffat sin mamma igen.

Jag tycker det är vackert när människor vill vara en del av mina barns liv och bidra med kärlek. För mig är det en självklarhet att alla som vill väl ska få finnas där.

Min mamma brukar säga ”Jag är mormor varje vecka” och mitt ex träffar ofta henne med vår dotter. Hon ställer upp som barnvakt, likaså min mormor och fler i min släkt. När jag och Belle nyligen var i Stockholm passade vi på att träffa hennes farmor som ville ge sitt barnbarn en födelsedagspresent, sådant som en farmor gör.

Familjerelationer är något fint, men också privat. Jag hade inte velat dela detta offentligt, men när en närstående farmor dras in i lögner känner jag mig tvungen att säga ifrån.

Jag kommer inte kommentera detta mer. Jag ber er vara källkritiska till det ni läser på skvallersidor och i kommentarsfält. Det har spridits falska rykten om mig under lång tid. Jag vill inte ge mer uppmärksamhet till sådant. Har skickat bevis flera gånger att saker som skrivits är falska, utan respons. Det får stå för dem.

Jag vill sprida kärlek på mina sociala medier och kommer fortsätta med det. De som väljer att göra annat får stå för det.

Det här är mitt enda uttalande i frågan.”

Såhär skrev hon och la upp flertal bilder på farmor & B.
Citera
2025-04-27, 19:49
Medlem
Ja det är ju jättelätt att försvara sig med att göra precis som den andra sidan ”tro inte på allt ni ser på sociala medier” så hon försöker ge tillbaka på samma sätt. Alltså jag blir så förbannad.
Citera
2025-04-27, 19:52
Medlem
Nu kommenterade en följare under hennes senaste inlägg angående farmor & B.

“Vid varje enskilt tillfälle är det upp till det vuxna barnet som blivit övergivet att ta ställning till var den befinner sig känslomässigt just då, och om det känns okej att träffa henne. Känslor kring detta kan gå upp & ner och det gäller som expartner att vara lyhörd & ha respekt för hur komplex en sådan situation är. Det viktigaste är kommunikationen & ställa frågan❤️”

Undra hur länge den får stanna kvar i kommentarsfältet. 😬
Citera
2025-04-27, 19:54
Medlem
Jag tror 100% att bilderna Linn lagt ut är tagna ut ur sammanhanget speciellt den sista med Simon och mamman. Sen är skillnaden att Simon inte vill att Belle har kontakt med farmor. Där måste man respektera sådant. Om mormor är barnvakt på Simons vecka är det hennes val. Men om Linn hade sagt till Simon att mormor inte längre ska träffa B så är det något Simon skulle tillåta.

Hade blivit galen om min sambo blev mitt ex och bestämde sig för att låta min mamma träffa vårat barn då jag absolut inte vill det. Oavsett hur gärna min mamma vill ge vårat barn kärlek, gåvor, stöd osv. Mitt val, inte hans. Detsamma gäller Linn, hans val, inte hennes.
Citera
2025-04-27, 19:58
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajmal

“Vid varje enskilt tillfälle är det upp till det vuxna barnet som blivit övergivet att ta ställning till var den befinner sig känslomässigt just då, och om det känns okej att träffa henne. Känslor kring detta kan gå upp & ner och det gäller som expartner att vara lyhörd & ha respekt för hur komplex en sådan situation är. Det viktigaste är kommunikationen & ställa frågan❤️”

Nån skrev.

”Men Simon vill ju inte detta!! Så varför stoltsera med dessa foton på sociala medier?”

4 minuter fick den ligga uppe..
Citera
2025-04-27, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajmal

Kommentaren är borttagen vad jag kan se
Citera
2025-04-27, 20:00
Medlem
Frågor kring hennes inlägg:

1. Vad har hennes mammas kommentar om att ”hon är mormor varje vecka” med saken att göra? Jag förstår helt ärligt inte.
2. Att mamman funnits i deras liv är väl totalt ointressant? Uppenbarligen har Simon ingen relation till henne numera. Vloggen som hon själv hänvisar till är dessutom första gången han träffar henne på 12 år.
Citera
2025-04-27, 20:00
Medlem
Jag tycker det är bra att hon skriver det här ändå för nu blir nog många nyfikna att kolla Simons insta om dom inte gjort det innan och förhoppningsvis är dom smarta nog att förstå vem som gör fel och ljuger.
Citera
2025-04-27, 20:02
Medlem
Bara jag som tänker att allt med att hon och Simon varit tillsammans och att hon övergett honom och deras dotter varannan vecka för att leva singelliv måste stämma? Om det inte var sant hade hon väl bemött det också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in