2025-04-27, 12:41
Medlem
girigfans avatar
är säsong 2 bra? tyckte om första säsongen men väntar nog tills hela säsongen är ute ifall jag börjar kolla igen
Citera
2025-04-27, 12:45
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Kanske, men jag känner dessa proffsgnällare, så hade de helt säkert sagt samma sak.
Detta är dock en hypotetisk diskussion som aldrig kommer leda någonstans.
Och så står vi med faktumet att Ramsey gör det bra också.

Då får vi vara oense. Tycker ju inte hon är en så bra skådis. Gnäller inte för sakens skull. Utan mer som att hon blev hyped i ett par scener av GOT och sedan klassad som så jävla bra. I denna serien ser man ju mer att hon kanske inte var så väldans bra skådis som hypen gav sken av.
Citera
2025-04-27, 12:51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Då får vi vara oense. Tycker ju inte hon är en så bra skådis. Gnäller inte för sakens skull. Utan mer som att hon blev hyped i ett par scener av GOT och sedan klassad som så jävla bra. I denna serien ser man ju mer att hon kanske inte var så väldans bra skådis som hypen gav sken av.
Pratar om andra som lever på att gnälla.
Du argumenterar ju och det är delar som jag förstår och kan accepteras, men sen är det inget vi kan göra åt detta heller.
Och I mitt tycke gör Ramsey att bra jobb, även om det kanske finns de som kanske gjort ett än bättre jobb.

PÅ GoT så är det enda att hon gjorde sitt jobb och att det var passande, någon hype har jag dock aldrig deltagit i, och var ju bara en av många och en liten roll på detta.
Men jag vet också vad du menar, och hur en del blir "kära" i skådespelare och ska lyfta dom över skyarna, det är också tragikomiskt och inget jag tänker delta i.
Citera
2025-04-27, 13:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Pratar om andra som lever på att gnälla.
Du argumenterar ju och det är delar som jag förstår och kan accepteras, men sen är det inget vi kan göra åt detta heller.
Och I mitt tycke gör Ramsey att bra jobb, även om det kanske finns de som kanske gjort ett än bättre jobb.

PÅ GoT så är det enda att hon gjorde sitt jobb och att det var passande, någon hype har jag dock aldrig deltagit i, och var ju bara en av många och en liten roll på detta.
Men jag vet också vad du menar, och hur en del blir "kära" i skådespelare och ska lyfta dom över skyarna, det är också tragikomiskt och inget jag tänker delta i.

Vet inte om kär. Hon är alldeles för ung för mig. Men annars ja sant. Kaitlyn Dever såg man ju redan i Justified (som är en favvo) och gjorde en grym rollprestation som då från just 12 och plus.

Visade även i det senaste avsnittet att hon rockar. Fastän hon ju är 28 idag. Lite för gammal för att spela Ellie.
Citera
2025-04-27, 13:07
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vet inte om kär. Hon är alldeles för ung för mig. Men annars ja sant. Kaitlyn Dever såg man ju redan i Justified (som är en favvo) och gjorde en grym rollprestation som då från just 12 och plus.

Visade även i det senaste avsnittet att hon rockar. Fastän hon ju är 28 idag. Lite för gammal för att spela Ellie.
Nu pratar jag inte om sexuell kärhet, utan som skådespelare och inte om hon är gammal eller ung nog för dig, för det var inte det jag tog upp där, utan att en del blir besatta av skådisar.
Och att en del sätter skådespelare på piedestal och överdriver, det kan du inte ha missat och med tanke på hur ofta det sker och ibland befogat och ibland inte.

Men hennes utseende är ju perfekt och pga hon ser fortfarande ut som en tonåring.
Och det misstänker jag är en parameter de gillade henne och valde henne.
Nu har vi Ramsey och hon gör ett gott jobb, även om du tycker att det finns andra som kan göra det bättre.
Citera
2025-04-27, 13:57
Medlem
drinksareonmes avatar
Från spelet.

Vilket jäkla liv det kommer bli när
Citera
2025-04-27, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Har kollat igenom säsong 1 och gillade den grymt mycket. Scenografin i de urbana miljöerna var magiska på min 85” oled tv! Avsnitt 1-7 var bäst, sen blev det lite utdraget.

Har hoppat på säsong 2 nu och har redan tröttnat. Ellie har vuxit upp och är en hårdnackad flata som kan brotta ner vilken man som helst, sätta huvudskott på en zombie 5 km bort och är tuffare än någonsin. Lägg därtill hennes Buzz Lightyear liknande ansikte så blir hon bara ett irritationsmoment genom hela serien är jag rädd.
Hoppas inte heller att säsong 2 fokuserar på relationer och djupdyker i karaktärernas liv, vill hellre se kampen mot svampen.

Ungefär så jag tycker också kring säsong ett och 2 hittills. Ettan var bra och man drogs in i skiten, sen har det bara blivit sämre.
Citera
2025-04-27, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Från spelet.

Vilket jäkla liv det kommer bli när

På ett bra eller dåligt sätt?
Citera
2025-04-27, 20:20
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
På ett bra eller dåligt sätt?

De som gnällde för att Ellie gillar tjejer kommer implodera.
Citera
2025-04-27, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
De som gnällde för att Ellie gillar tjejer kommer implodera.

Är det någon form av religiös kult med bara lebbar eller? Har läst på lite om den gruppen i spelets plot men minns inte riktigt grejen med de
Citera
2025-04-27, 21:21
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Är det någon form av religiös kult med bara lebbar eller? Har läst på lite om den gruppen i spelets plot men minns inte riktigt grejen med de

Riktigt coolt klipp från spelet, hoppas på nåt likande i serien.

Citera
2025-04-27, 23:56
Medlem
Serien är överhypad, tyvärr.

Första 3 avsnitten på säsong 1 var ju grymma, men sedan blev det sämre och sämre...
Sedan såg jag första avsnittet på säsong 2. Jag ser bögar och lebbar som dansar. Men vet inte hur de har tänkt med de kvinnliga ledarna.

Bara jag som tar fram skämskudden när man ser de kvinnliga ledarna i serien? Kansas city som pratar om Henry och gråter? Fireflies som också gråter? Marlene, ja, inte heller den bästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in