2025-04-25, 10:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Och hur många tonårskillar och män gillar "starka kvinnor", truliga tonårslesbianer med downs syndrom och arga lesbiska mulatter? Inte så många...
Varför skulle man inte gilla en stark kvinna för?
Mycket märkligt påstående, och ogillar man en sådan, ja, det är då av andra anledningar.

Och tonåringar är såna, och downs syndrom, ja, vad ska vi göra med det skräp påhoppet.

Kanske du ska titta på handlingen istället och hur bra det är, som 91,4% som ger betyg 7 eller bättre.

Innan kunde man titta på betygen åldersmässigt, kön och annat, verkar som det inte finns kvar.
Eller kanske man måste vara inloggad för ta del av detta.
Men där skulle man kunna få reda på hur den står sig i åldersgruppen tonåringar och kvinnor.
Citera
2025-04-26, 22:11
Medlem
Gothenburgers avatar
Just sett A2 och...well.

Följa 3 st GenZ i fortsättningen känns just nu galet ointressant.

But hey, jag ska ge avsnitt 3 en chans innan jag fimpar serien
Citera
2025-04-26, 22:11
Medlem
Otippat att snubben som spelar Joel är woke i verkligheten med ”he/him” på sin Instagram och tycker människor ska få avgöra vilket kön de själva vill tillhöra oavsett vad de föds till. Vilken soppa hela serien är. Bara massa trams och flams till människor.
Citera
2025-04-26, 23:31
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Otippat att snubben som spelar Joel är woke i verkligheten med ”he/him” på sin Instagram och tycker människor ska få avgöra vilket kön de själva vill tillhöra oavsett vad de föds till. Vilken soppa hela serien är. Bara massa trams och flams till människor.

Hans bror syster är transa. Han är ju hyllad som världens mest perfekt man av galen vänstern.
Citera
2025-04-27, 02:32
Medlem
kukflashs avatar
Har kollat igenom säsong 1 och gillade den grymt mycket. Scenografin i de urbana miljöerna var magiska på min 85” oled tv! Avsnitt 1-7 var bäst, sen blev det lite utdraget.

Har hoppat på säsong 2 nu och har redan tröttnat. Ellie har vuxit upp och är en hårdnackad flata som kan brotta ner vilken man som helst, sätta huvudskott på en zombie 5 km bort och är tuffare än någonsin. Lägg därtill hennes Buzz Lightyear liknande ansikte så blir hon bara ett irritationsmoment genom hela serien är jag rädd.
Hoppas inte heller att säsong 2 fokuserar på relationer och djupdyker i karaktärernas liv, vill hellre se kampen mot svampen.
Citera
2025-04-27, 02:54
Medlem
Senast redigerad av Almanacka2018 2025-04-27 kl. 02:59.
Citera
2025-04-27, 03:55
Medlem
kukflashs avatar
Hade överhuvudet i byn varit lite smart så skulle man byggt en ”tratt” och vallat in zombiesen i en passage så är det bara att skjuta på och slå med lite eld. Nu blev dom utspridda istället och det slutade fruktansvärt
Citera
2025-04-27, 03:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Tveksamt, för då hade det bara klagats på annat istället, det är så gnällisarna fungerar, de är aldrig nöjda det allra minsta.
Och så hade man fått höra att de inte vet hur en tonåring och irritation där, och sen ilskan över att Bella Ramsy fick rollen istället, och hur rollen senare var et tröstpris för henne och för hon inte hade fått huvudrollen.
Det är liksom inte mitt först rodeo, och detta hade varit 100%-igt att det hade skett.

En annan intressant del, det är hur det verkar vara en del som inte riktigt greppar att spelet är det som styr Tv-serien.
Har inte spelat så kan inte uttala mig om skillnader i detalj, men låter som att en del inte accelererar att serien följer spelet.
Och hur de försöker göra någon sak av detta, för deras egen skull borde de både titta och spela, för blir lite komiskt annars.

Hade inte klagat. Hon känns ju faktiskt mer som riktig. Bättre skådis också. Men att hon inte fick rollen berodde väl på ett par år äldre än vad man ville. Men tycker ju hennes rollprestation visar att hon kunde blivit en bra Ellie.
Citera
2025-04-27, 10:56
Medlem
okok1s avatar
I säsong 1 så hade alla slitna kläder - för det har gått 20 år...
I säsong 2 har alla nyinköpta kläder???

Intressant också att i första avsnittet så kom det fram att dessa svampar kan spridas långt under jorden. Och går någon på dessa växter som spridit sig, så aktiveras alla i närheten. Vad vi såg i s2 när alla attackerade staden. Undra om de glömde det?
Citera
2025-04-27, 12:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hade inte klagat. Hon känns ju faktiskt mer som riktig. Bättre skådis också. Men att hon inte fick rollen berodde väl på ett par år äldre än vad man ville. Men tycker ju hennes rollprestation visar att hon kunde blivit en bra Ellie.
Faktiskt tveksamt för de som klagar på en massa saker, de hade definitivt klagat oavsett vem som skulle ha den rollen.
Detta är människor som lever för att gnälla, och gillar någon nått väldigt mycket, så måste de alltid komma och berätta hur dåligt allt är, så de kan "må bra".
Och utan veta direkt, så hade hon säkert funkat med som hundratals andra skådisar.

Nu är vi dock här, och en rätt så betydelselös diskussion och denna Ramsey gör det bra utan tvekan.
Citera
2025-04-27, 12:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Faktiskt tveksamt för de som klagar på en massa saker, de hade definitivt klagat oavsett vem som skulle ha den rollen.
Detta är människor som lever för att gnälla, och gillar någon nått väldigt mycket, så måste de alltid komma och berätta hur dåligt allt är, så de kan "må bra".
Och utan veta direkt, så hade hon säkert funkat med som hundratals andra skådisar.

Nu är vi dock här, och en rätt så betydelselös diskussion och denna Ramsey gör det bra utan tvekan.

Men nog tror jag de ångrar sig litet. Hon var ju liksom bara bra i få avsnitt av Game of Thrones. Inte alls mer än det. Valt en som Kaitlyn Dever som varit bra skådis sedan hon var 12 hade nog inneburit mindre klagan.
Citera
2025-04-27, 12:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men nog tror jag de ångrar sig litet. Hon var ju liksom bara bra i få avsnitt av Game of Thrones. Inte alls mer än det. Valt en som Kaitlyn Dever som varit bra skådis sedan hon var 12 hade nog inneburit mindre klagan.
Kanske, men jag känner dessa proffsgnällare, så hade de helt säkert sagt samma sak.
Detta är dock en hypotetisk diskussion som aldrig kommer leda någonstans.
Och så står vi med faktumet att Ramsey gör det bra också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in