2025-04-26, 22:40
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Vad är det för förändring du vill ha?

(säg inte att skjutningar/sprängningar ska bort, för det kommer fortsätta med vår drogproblematik, dessutom vill ALLA att dessa skjutningar ska upphöra)
Ganska irrelevant vad jag vill ha. Men om du tycker att det tillför diskussionen något, så vill jag ha indragna medborgarskap, nedläggning av Migrationsverket, noll invandring, öppnande av Återvandringsverket, och massiv återvandring.

Men svensken har inte röstat annorlunda på 10 år, vilket man ser på val.digitalt som jag länkade. Så svensken är nöjd med hur det är idag och vill inte se någon förändring. Eller om de vill se förändring, så vill de i alla fall inte göra något för att se den förändringen. Man må muttra över sprängningarna, skjutningarna, korruptionen, moskéerna, de dåliga skolorna, osv, men man vill inte göra något för att se en förändring.
Citera
2025-04-26, 22:41
Du borde ta en titt på de östeuropeiska "demokratierna" perioden 1950-1990. Demokrati är fullt möjlig att styra till önskat resultat.
Citera
2025-04-26, 22:46
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Sverige blir bara värre, men folk kan inte ens bemöda sig med att var 4:e år lägga en röst på mindre piss.

Folk får var 4:e år rösta på om de vill ha mer piss eller mindre piss. Det finns så mycket man skulle kunna göra för att förbättra samhället. Men det som kräver minst insats och energi - att bara lägga en röst på mindre piss - orkar folk inte ens göra.

Citat:
Jag vill dock vara tydlig med att SD inte är ett perfekt parti. Jag tycker att de är en stor besvikelse och jag har de senaste 2 valen röstat på AFS istället.
Så du klagar på att svenska folket inte röstar på SD samtidigt som du inte ens själv gör det?
Citera
2025-04-26, 22:47
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Att bara 20 procent röstar på SD handlar inte om att 80 procent är för invandring. Drygt 65 procent är starkt invandringskritiska. Ca 15 procent är för nuvarande invandring. Fenomenet finns i alla Västeuropeiska länder. Ska tilläggas att 40 procent av alla invandrare i Sverige röstar på antingen SD eller M.
Det är lite som att 65% av invånarna i Rohan skulle rida till Minas Tirith för att strida mot orcherna. Men när de väl kommer fram, så är det bara 21% som vågar dra sitt svärd och ta striden. Resterande 44% deserterar och vågar inte ens lägga en lapp i lådan. Vad är poängen med att så många rider ut i strid när det är så få som faktiskt är villiga att göra något konkret?
Citera
2025-04-26, 22:49
Medlem
Citat:
Ganska irrelevant vad jag vill ha. Men om du tycker att det tillför diskussionen något, så vill jag ha indragna medborgarskap, nedläggning av Migrationsverket, noll invandring, öppnande av Återvandringsverket, och massiv återvandring.

Men svensken har inte röstat annorlunda på 10 år, vilket man ser på val.digitalt som jag länkade. Så svensken är nöjd med hur det är idag och vill inte se någon förändring. Eller om de vill se förändring, så vill de i alla fall inte göra något för att se den förändringen. Man må muttra över sprängningarna, skjutningarna, korruptionen, moskéerna, de dåliga skolorna, osv, men man vill inte göra något för att se en förändring.

Irrelevant vad du vill ha? Varför startade du tråden då?

Jag förstår av det du vill ha att du är en fullblodig nazi. Det får du givetvis vara, men du kommer att tillhöra en liten skara, tack och lov.

19% SD:are som nu är på tok för mycket. De har liksom ingen samhällsvision förutom ut med invandrare. Är det något man ska rösta på för att få det bättre?

Ett samhälle byggs inte på misstro och hat, utan på uppmuntran och tron på människan.

Det var ett samhälle/land strax söder om oss som på 1930-talet valde en man som sådde idén och fröet att judar, socialdemokrater och kommunister var jordens avskum. Vi vet alla hur det gick, när man pekar ut olika grupper som mindre fina...
Citera
2025-04-26, 22:49
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Gör så här: Gå ut och möt en främling, en ny människa, helst en invandrad person. Du kommer faktiskt förstå att det är otroligt fina människor.

Du är en god representant för den naiva svensken. Många är ni som refererar till "jag har minsann en arbetskamrat" eller "jag har minsann en granne" - "som är en sådan artig, väluppfostrad och trevlig person", vilket ni sedan använder som generell måttstock för "hur invandrare är".

Sverige har tagit emot lågutbildade invandrare från världens värsta skitländer. Skitländer eftersom de präglas av patriarkal och religiös klan- och hederskultur. Dessa människor är givetvis sina länder, sin kultur och sina seder och de förändras inte för att de kommer till Sverige. De uppfostrar sina barn utifrån vad de är, vad de känner till och hur de vill att det ska vara. Dessa människor avskyr det som den typiske etniske svensken älskar med Sverige dvs demokrati, jämställdhet, individens frihet att leva sitt liv som hen vill, den sekulära fräscha luften.

Minst en kvarts miljon människor lever under hedersförtryck i Sverige. Den absoluta majoriteten är utomeuropéer från typiska skitländer som Somalia, Irak, Syrien, Afghanistan och övriga MENA. Enligt internationell forskning ligger 5-15 familjemedlemmar bakom varje hederförtryckt individ.

Dessa "fina" invandrare som du och dina gelikar brukar hänvisa till är twofaced och ni är alltså alldeles för korkade för att fatta det. Sannolikheten att din trevliga utomeuropeiska arbetskamrat lever med våld och förtryck i hemmet, antingen som gärningsperson eller offer, där både barn, unga och vuxna misshandlas och kontrolleras - är statistiskt överhängande.
Citera
2025-04-26, 22:52
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Så du klagar på att svenska folket inte röstar på SD samtidigt som du inte ens själv gör det?
Du har helt missuppfattat vad jag säger.

Min poäng är Einsteins citat: "Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results".

Folk har röstat samma sak i 10 år. Svensken gör samma sak år ut och år in. Men förväntar sig att något i samhället ska ändras? Då är man galen.

Jag röstade på SD innan de ens var i riksdagen för jag ville se förändring. De senaste 2 valen har jag röstat på AFS för att visa att jag vill ha ännu mer förändring. Men 79% av svenskarna har inte ens nått stadiet att de vill ha någon förändring alls - för de röstar inte ens på mellanmjölk-alternativet som är SD.

Jag var villig att testa något annorlunda när SD inte ens hade representation i riksdagen. Och jag var villig att testa något annorlunda med AFS. Men som sagt, 79% av svenskarna är inte villiga att testa något nytt.
Citera
2025-04-26, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Du är en god representant för den naiva svensken. Många är ni som refererar till "jag har minsann en arbetskamrat" eller "jag har minsann en granne" - "som är en sådan artig, väluppfostrad och trevlig person", vilket ni sedan använder som generell måttstock för "hur invandrare är".

Sverige har tagit emot lågutbildade invandrare från världens värsta skitländer. Skitländer eftersom de präglas av patriarkal och religiös klan- och hederskultur. Dessa människor är givetvis sina länder, sin kultur och sina seder och de förändras inte för att de kommer till Sverige. De uppfostrar sina barn utifrån vad de är, vad de känner till och hur de vill att det ska vara. Dessa människor avskyr det som den typiske etniske svensken älskar med Sverige dvs demokrati, jämställdhet, individens frihet att leva sitt liv som hen vill, den sekulära fräscha luften.

Minst en kvarts miljon människor lever under hedersförtryck i Sverige. Den absoluta majoriteten är utomeuropéer från typiska skitländer som Somalia, Irak, Syrien, Afghanistan och övriga MENA. Enligt internationell forskning ligger 5-15 familjemedlemmar bakom varje hederförtryckt individ.

Dessa "fina" invandrare som du och dina gelikar brukar hänvisa till är twofaced och ni är alltså alldeles för korkade för att fatta det. Sannolikheten att din trevliga utomeuropeiska arbetskamrat lever med våld och förtryck i hemmet, antingen som gärningsperson eller offer, där både barn, unga och vuxna misshandlas och kontrolleras - är statistiskt överhängande.

Herregud. Våldet i hemmen är ingen invandringsfråga, det förekommer tyvärr i de "fina hemmen" också.
Citera
2025-04-26, 22:57
Medlem
italiensks avatar
Citat:
Att bara 20 procent röstar på SD handlar inte om att 80 procent är för invandring. Drygt 65 procent är starkt invandringskritiska. Ca 15 procent är för nuvarande invandring. Fenomenet finns i alla Västeuropeiska länder. Ska tilläggas att 40 procent av alla invandrare i Sverige röstar på antingen SD eller M.

Vad spelar det för roll att de är invandringskritiska om de ändå inte vågar rösta på invandringskritiskt parti?
Citera
2025-04-26, 22:58
Medlem
Citat:
Du har helt missuppfattat vad jag säger.

Min poäng är Einsteins citat: "Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results".

Folk har röstat samma sak i 10 år. Svensken gör samma sak år ut och år in. Men förväntar sig att något i samhället ska ändras? Då är man galen.

Jag röstade på SD innan de ens var i riksdagen för jag ville se förändring. De senaste 2 valen har jag röstat på AFS för att visa att jag vill ha ännu mer förändring. Men 79% av svenskarna har inte ens nått stadiet att de vill ha någon förändring alls - för de röstar inte ens på mellanmjölk-alternativet som är SD.

Jag var villig att testa något annorlunda när SD inte ens hade representation i riksdagen. Och jag var villig att testa något annorlunda med AFS. Men som sagt, 79% av svenskarna är inte villiga att testa något nytt.

Du låter nästan som Kasselstrand nu...

Bra parti det där, citat:*

"2021 engagerade sig partiet i mobiliseringen mot restriktioner under Covid-19 pandemin. Partiets företrädare deltog i demonstrationer mot krav på så kallade vaccinpass och anhängarna kunde beställa flygblad med budskapet ”Nej till vaccinpass” i partiets butik. Dessförinnan hade en av partiets mer framträdande företrädare William Hahne hamnat i hetluften och mött intensiv kritik från vit makt-miljön efter att han ansågs försöka sko sig på pandemin ekonomiskt. Till en början rådde brist i Sverige på materiel som ansiktsmasker. Hahne hade dock till sitt företag köpt in munskydd som han lade ut till försäljning för 249 kronor styck. Liknande masker hade då ett marknadspris på omkring 20 kronor styck."

Du tror inte heller på pandemin eller?
Citera
2025-04-26, 22:59
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Jadu, kanske ett enfrågeparti inte är så intressant. Jobbar man dessutom med en mängd duktiga utlandsfödda så kanske man tänker annorlunda än om man sitter i en byhåla där det inte ens finns invandrare. Det är inget hittepå, det är i småbyarna utanför städerna som de högsta stödet för SD:arna finns. Kolla val.se för faktan.

Sen är det tveklöst så att att SD har rötter i nazismen. Företrädare för partiet avslöjas i parti och minut med mer eller mindre rasistiska inlägg. Skulle vara intressant om de släppte "vitboken" någon gång, men de vågar de inte.

Att idag, på 2000-talet, lägga en röst på en sånt parti tyder på underintelligens. Obildat.

Så istället för att lägga skulden på de idag 81% som inte skulle rösta på SD, kanske du skulle se dig själv i spegeln?

Gör så här: Gå ut och möt en främling, en ny människa, helst en invandrad person. Du kommer faktiskt förstå att det är otroligt fina människor.

BTW, jag är lika upprörd som alla andra att det sprängs och skjuts. Men det som driver gängkriminaliteten är droger. Och där lovar jag dig, där är det den "fine svensken" som köper i högsta ledet.

Ha en fin kväll. Förresten, prata inte med hat i munnen.

Svårt att bemöta ett inlägg med påståenden som saknar stöd i fakta. Du får gärna tycka att SD är skit, men det är din uppfattning. Det är inget vi kan utgå ifrån som sakligt argument.
Citera
2025-04-26, 23:00
Medlem
Citat:
Svårt att bemöta ett inlägg med påståenden som saknar stöd i fakta. Du får gärna tycka att SD är skit, men det är din uppfattning. Det är inget vi kan utgå ifrån som sakligt argument.

Fakta? Här har du fakta.

https://anarchyisorder.wordpress.com...r-ett-axplock/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in